Het grote HSC'21 nieuwstopic

Baggio

Active member
Ik vind dat juist wel logisch klinken. Als ze voor de centen bij HSC vertrekken, hoeven ze dus niet direct voor de centen naar Haaksbergen te komen en dus kiezen ze dan, als ze wel komen, voor sportieve ambities boven geld. (y)
Het punt is dat vertrekkende spelers als halve geldwolven worden weggezet terwijl arriverende spelers dit deels ook uit financiële overwegingen doen. Dat is de realiteit in de top vh het ‘amateur’voetbal maar dit is een kwestie van de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.
 

Baggio

Active member
SVZW niet meer. Dat spelersbudget dit seizoen ligt inmiddels al wel onder dat van HSC. Van de grootverdieners is in Wierden inmiddels afscheid genomen.
Als ik naar de selectie van SVZW kijk dan lopen daar ook dit jaar spelers rond die gewend zijn om duizenden euro’s netto per jaar krijgen om te voetballen. Zijn die allemaal teruggegaan naar 0? Het grote geld is misschien wel over maar ik schat in dat er nog steeds betaald wordt. Probleem hierbij is ook dat clubs hier altijd zo schimmig over doen. Aparte stichtingen oprichten of 3e geldstromen die formeel wel buiten de vereniging vallen. Dat soort constructies. Zeg toch gewoon: wij willen zo hoog mogelijk voetballen en trekken daar x-bedrag per jaar voor uit. Zolang het geld er is, de leden van de vereniging het prima vinden en de spelers komen is er niets aan het handje. Persoonlijk heb ik meer met clubs die het zonder betalingen proberen zo goed mogelijk te doen.
 

Baggio

Active member
Dat is nogal een ruime marge en volgens mij vooral gebaseerd op " ik denk dat "
De verschillen zijn ook ruim. En inderdaad, ik heb geen bankafschriften van spelers/clubs in mijn bezit dus 0 hard bewijs. Tegelijkertijd spreek ik wel eens een voetballer.
 

De Groene Scout

Well-known member
Wat een vervuiling in het HSC-topic mannen. 1 citaat er even uitgehaald:

wat me opvalt in de commentaren is dat wanneer een speler HSC verlaat dit vaak wordt geduid als ‘ voor de centen’ en als een speler naar HSC overstapt het geduid wordt als ‘sportieve ambitie’
Terwijl HSC ook gewoon centjes geeft aan spelers om te voetballen. Misschien niet zoveel als andere clubs maar toch.

Dit is deels ook zo. Als spelers die tot de 1e keus behoren en er toch voor kiezen om naar een andere club te gaan die lager of op gelijkwaardig niveau speelt dan denk ik dat dit niet is vanwege de sportieve ambitie. Van de vertrekkers bij HSC'21 zitten er elke jaar wel 2 of 3 die vertrekken voor de centjes, de rest om andere redenen. HSC'21 heeft zeker nog altijd een redelijk spelersbudget, dat met name voor jonge talenten nog altijd interessant is. Dus misschien komen die jonge gasten ook wel voor het geld, maar dat wordt in ieder geval nog uitgelegd als zijnde 'sportieve ambitie'. De al meer gesettelde spelers proberen we binnen te halen door aan te geven dat er een fraaie combinatie mogelijk is met voetballen op hoog niveau tegen een leuke vergoeding bij ook nog eens een warme gezellige club.
 

Baggio

Active member
Wat een vervuiling in het HSC-topic mannen. 1 citaat er even uitgehaald:



Dit is deels ook zo. Als spelers die tot de 1e keus behoren en er toch voor kiezen om naar een andere club te gaan die lager of op gelijkwaardig niveau speelt dan denk ik dat dit niet is vanwege de sportieve ambitie. Van de vertrekkers bij HSC'21 zitten er elke jaar wel 2 of 3 die vertrekken voor de centjes, de rest om andere redenen. HSC'21 heeft zeker nog altijd een redelijk spelersbudget, dat met name voor jonge talenten nog altijd interessant is. Dus misschien komen die jonge gasten ook wel voor het geld, maar dat wordt in ieder geval nog uitgelegd als zijnde 'sportieve ambitie'. De al meer gesettelde spelers proberen we binnen te halen door aan te geven dat er een fraaie combinatie mogelijk is met voetballen op hoog niveau tegen een leuke vergoeding bij ook nog eens een warme gezellige club.
Met deze uitleg kan ik prima uit de voeten en is in ieder geval een stuk genuanceerder dan het commentaar dat ik eerder heb gelezen als een speler vertrok naar een andere club. Voor de rest is HSC een prima club die tenminste nog tijd en energie investeert in eigen opleiding en niet alleen maar leunt op de financiële slagkracht.
 

Baggio

Active member
SVZW is 1e klasser. Als daar echt zo geweldig betaald wordt, zou je mogen verwachten dat ze minimaal hoofdklasse of derde divisie spelen. Of ze moeten een slechte scouting hebben.
Ook ik vind het wel sympathiek als clubs hun spelers niks betalen en genoegen nemen met een wat lager niveau en voor lief nemen, dat de grootste talenten een club zoeken op een hoger niveau.
Maar ik heb er ook geen bezwaar tegen als clubs hun spelers wel betalen. Uiteraard moet dat wel volgens de regels gebeuren en ik vind het ook belangrijk, dat de rest van de vereniging zich erin kan vinden ( de ledenvergadering )
SVZW is in Oost de club die, tot voor kort zo begrijp ik, het meeste geld beschikbaar had. Dat ze niet op het daarbij behorende niveau spelers zegt veel over hoe de scouting, trainers en andere randvoorwaarden gesteld is. Ondertussen is Juventa hen bij de jeugd in zowel aantallen als niveau voorbij gestreefd
 

Fregge

Well-known member
We hebben wel tegen Be Quick gespeeld. Ik heb daar bqandy nog gesproken. Maar die was niet groter dan dat stadion
 

de waan

Well-known member
O, toch wel.

Capaciteit is wel twee keer zo hoog van de Esserberg, maar met staanplaatsen gaat het ook wat harder natuurlijk.
 

De Groene Scout

Well-known member
Wessel Witbreuk gaat dus niet naar Italië, maar het wordt Gibraltar. Hij gaat er samen met een andere oud HSC'er (Job Derksen) spelen bij Glacis United.
 

Unregistere

Well-known member
Best leuk daar inderdaad. Mooi stadion waarin ze spelen.

Hopelijk is hij wel elders geland en per taxi verder gereden, want de landingsbaan van Gibraltar zelf is geen pretje.
 
Bovenaan