Het grote Gianni Infantino topic

Forza AZ

Well-known member
Ceferin kondigde aan dat het EK in 1 land moest plaats vinden... en Duitsland pitcht op 2024. Moet nu wel lukken.
Met 24 deelnemers blijven er ook niet zoveel landen over die het EK alleen kunnen organiseren. Frankrijk heeft het net gehad, Rusland heeft in 2018 al een WK. Dan houd je eigenlijk alleen Duitsland, Engeland, Spanje, Itali? en misschien Turkije over.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Voorkomt wel dat je dezelfde idioterie hebt als met het EK in de poulefase.
 

Mario

Well-known member
Gaan ze dan de FIFA ranglijst gebruiken om te bepalen welke landen wel en niet rechtstreeks geplaatst zijn?
 

Joost

Well-known member
Klinkt best leuk zo'n voorronde maar al bij al heeft het nog een enorme impact op het speelschema. Duels tegelijkertijd mag natuurlijk niet voor de TV dus je zit nog met een week extra aan wedstrijden. Nu telt het WK 64 duels, met die voorronde komen er 16 duels bij. Een toename van 25%.

Het kost ook een enorme hoop geld voor al die landen die zich volledig moeten voorbereiden maar misschien na 90 minuten klaar zijn.

Eigenlijk zegt Infantino hiermee dat een WK met 48 landen vrijwel onwerkbaar is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De playoffs worden gewoon vlak voor het WK gespeeld in het WK land. Een kleine aanpassing.
 

Forza AZ

Well-known member
De playoffs worden gewoon vlak voor het WK gespeeld in het WK land. Een kleine aanpassing.
Als je de kaartverkoop voor de groepsfase ook nog even meeneemt, dan is het juist een heel ingrijpende aanpassing. De helft van de landen in de groepsfase weet pas een paar dagen van te voren of ze meedoen en wanneer ze spelen.
 

Mario

Well-known member
Ik ben bang dat je straks hetzelfde krijgt als bij de CL, dat de grote landen met de grootste tv rechten geplaatst zullen zijn. Alles draait immers om geld bij de FIFA.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Een paar dagen voor het WK lijkt me niet logisch. Je kan best 16 landen zich rechtstreeks laten plaatsen en dan 32 landen om de overige 16 plaatsen laten strijden in een soort van intercontinentale play-offs. Dat lijkt me juist prima, want dan krijgt ieder continent gewoon het aantal plaatsen wat ze verdienen.

Een paar dagen voor het WK lijkt me alleen niet geschikt. Waarom doe je dat dan niet in dezelfde periode als de huidige playoffs in bijvoorbeeld 8 poules van 4 in het gastland? Dan heb je 3 speeldagen nodig i.p.v. de huidige 2 maar dat kan je goedmaken door ergens een speeldag voor oefeninterlands te schrappen ofzo.
 

Joost

Well-known member
Een paar dagen voor het WK lijkt me niet logisch. Je kan best 16 landen zich rechtstreeks laten plaatsen en dan 32 landen om de overige 16 plaatsen laten strijden in een soort van intercontinentale play-offs. Dat lijkt me juist prima, want dan krijgt ieder continent gewoon het aantal plaatsen wat ze verdienen.

Een paar dagen voor het WK lijkt me alleen niet geschikt. Waarom doe je dat dan niet in dezelfde periode als de huidige playoffs in bijvoorbeeld 8 poules van 4 in het gastland? Dan heb je 3 speeldagen nodig i.p.v. de huidige 2 maar dat kan je goedmaken door ergens een speeldag voor oefeninterlands te schrappen ofzo.

Dat heeft alleen te maken met de aankleding van de wedstrijd.

Naar Kroati? v Peru als play-off maanden voor het WK kijkt niemand.
Naar Kroati? v Peru op het WK kijken miljoenen mensen.
Meer kijkers = meer poen voor de FIFA.
 

Friesland

Well-known member
Dit gaat wat meer richting mijn idee om de laatste fase van de kwalificatie rigoureus aan te passen. Alleen kwalificatie tijdens het WK, lijkt mij geen goed idee. Je kunt wel spreken van een "WK met 48 teams", maar ik denk dat de 16 teams die daar uitgeschakeld worden het daar niet mee eens zullen zijn. Ook is het vreemd dat de helft van de deelnemers nog niet bekend is na een lange kwalificatiereeks.

Ik hou het bij mijn idee:
* WK op 32 houden
* 27 deelnemers zijn bekend in november in het jaar voorafgaand aan het WK.
* extra kwalificatieronde in het WK-jaar, met 20 teams (5 uit Europa, 5 uit Afrika, 3,5 uit Noord-Amerika, 1,5 uit Zuid-Amerika, 4,5 uit Azi?, 0,5 uit Oceani?) die spelen voor de 5 resterende plaatsen. [Iedere groep heeft 1 team uit Europa, 1 uit Afrika, 1 uit Amerika en 1 uit Azi? of Oceani?].

Nu heb ik het over 27-5, maar het kan natuurlijk ook best 28-4 of 26-6 zijn.
 
Bovenaan