Het grote Gianni Infantino topic

de waan

Well-known member
De Engelse bond pleit inmiddels voor uitstel van de verkiezingen.

Best raar trouwens dat je er niet eens van opkijkt dat Blatter deze persconferentie over laat aan een woordvoerder, alsof het om een klein incidentje gaat.
 

ALenstra

Well-known member
Dit is vast een vergissing. Blatter is absoluut niet corrupt, en de FIFA ook niet. Gelukkig blijven de WK's in Rusland en Quatar.
 

Reza

Member
Wellicht moet je als Europa uit de FIFA stappen. Samen met Amerika, Australie en een aantal landen uit Zuid-Amerika (die mee willen doen). Een eigen wk organiseren, met landen waar het echt om gaat.

Dan kunnen de Aziaten en Afrikanen hun eigen WK organiseren. Dan mogen die klote Russen daar ook aan meedoen. Deze continenten hebben toch niks toe te voegen aan het voetbal.
 

de waan

Well-known member
De Afrikaanse bond heeft alvast de volledige steun aan Blatter toegezegd. Die laten zich in ieder geval niet zo snel van hun stuk brengen.
 

ALenstra

Well-known member
Wellicht moet je als Europa uit de FIFA stappen. Samen met Amerika, Australie en een aantal landen uit Zuid-Amerika (die mee willen doen). Een eigen wk organiseren, met landen waar het echt om gaat.

Dan kunnen de Aziaten en Afrikanen hun eigen WK organiseren. Dan mogen die klote Russen daar ook aan meedoen. Deze continenten hebben toch niks toe te voegen aan het voetbal.

Gek dat dan nog steeds niet gebeurd is.
 

miklo

Member
'Statement' van de KNVB:

'Als president ben je formeel verantwoordelijk'

De reactie van Chris van Nijnatten namens de KNVB op de arrestaties van FIFA-officials en de onderzoeken die zijn ingesteld.

"Maar de FIFA beweert zelf dat hij schone handen heeft. Hij is ook niet opgepakt en voelt zich nog steeds vrij om te functioneren. Formeel klopt dat, alleen je gaat je wel afvragen wat andere mensen daarvan vinden. De KNVB vindt dat het recht zijn loop moet hebben", aldus Van Nijnatten.
Blij met de aandacht

"Wij zijn blij met de aandacht van opsporingsinstellingen voor zaken die zijn gebeurd bij de FIFA. Dat zal niemand verrassen. De KNVB is een vrij kritisch volger van de FIFA. We hadden ook een goede kandidaat als opvolger in huis. Hij heeft zich teruggetrokken vorige week, maar de plannen die hij had met de FIFA zijn overgenomen door de enige overgebleven kandidaat, dus daar zijn we blij mee."
Imploderen?

Desondanks is de kans groot dat Sepp Blatter vrijdag herkozen wordt als voorzitter van de FIFA. Volgens Europarlementari?r Ivo Belet zou de wereldvoetbalbond dan kunnen imploderen. "Niet alleen de UEFA moet daar vraagtekens bij plaatsen, maar ook de nationale voetbalbonden", aldus Belet.

Hoe denkt de Nederlandse voetbalbond daarover? "Bondsvoorzitter Michael van Praag heeft zich daar ook wel eens over uitgelaten. Hij vindt het ook iets om eens over na te denken", aldus Van Nijnatten.

Maar: "Ik denk toch wel te kunnen zeggen dat dat iets voor de ontzettend lange termijn is. De FIFA is nog steeds eigenaar van het WK-concept. Ieder land wil deelnemen aan een WK waar alle landen aan mee kunnen doen. Dus dat is wel een grote troef die de FIFA in handen heeft. De KNVB vindt vooral eerst dat de FIFA zelf schoongemaakt moet worden."

Van Praag is een slappe zak dat hij aftreed, dat hij zo goed als kansloos was wist iedereen wel maar dan begin je er niet aan of je maakt het af. Hij had nu zelfs meer kans gehad gok ik.
Daarnaast had de KNVB direct moeten zeggen dat de verkiezingen niet door kunnen gaan. Blatter is eindverantwoordelijk, maar als hij voor 4 jaar doorgaat dan weet de KNVB toch ook wel dat hij die verantwoordelijkheid niet op zich zal nemen. Oftewel er kunnen gewoon geen verkiezingen zijn. Engelsen zijn daar gelukkig wel duidelijk in.
 

de waan

Well-known member
De UEFA is vandaag aan het vergaderen. Lijkt me logisch dat je dan met een gezamenlijk statement komt en niet als KNVB al voor die tijd gaat roeptoeteren.
 

ALenstra

Well-known member
Dit loopt met een sisser af. En maar goed ook, ik moet niet denken aan een FIFA zonder een grootheid als Blatter.
 

gevegt

Well-known member
Dit is vast een vergissing. Blatter is absoluut niet corrupt, en de FIFA ook niet. Gelukkig blijven de WK's in Rusland en Quatar.

Als Blatter corrupt zou zijn, was hij vandaag ook wel van zijn bed gelicht.
Nog even voor de duidelijkheid: Blatter was tegen de benoeming van Rusland en Quatar. Hem treft hierin dus geen blaam. Beckenbauer en Platini waren wel voor deze landen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het pleit juist voor Blatter dat hij de corruptie aan het licht heeft weten te brengen.
 

miklo

Member
De UEFA is vandaag aan het vergaderen. Lijkt me logisch dat je dan met een gezamenlijk statement komt en niet als KNVB al voor die tijd gaat roeptoeteren.

En dan vervolgens komt er weer niks naar buiten of roep je het te laat want vrijdag is overmorgen al. Juist nu moeten bonden zich laten horen.
 

Mr. Wrong

New member
Van Praag is een slappe zak dat hij aftreed, dat hij zo goed als kansloos was wist iedereen wel maar dan begin je er niet aan of je maakt het af. Hij had nu zelfs meer kans gehad gok ik. /QUOTE]

Dat zie ik heel anders. Ik snap zijn keuze best. Als je de oppositie verdeelt tussen 3 man, maakt geen van drie?n een kans. Ze .Die Prins, Figo en Van Praag hebben elkander gewogen en kwamen tot de conclusie dat Ali de meeste kans maakt.
Nu krijgt deze prins in ieder geval de stemmen al die stemmen dus.
 
Bovenaan