Het grote Gianni Infantino topic

Jozsef

New member
Waarom is er bij de KNVB geen corruptie trouwens? Wel knap dat wij zo ongeveer het enige brave land zijn in een sport waar steeds meer over corruptie en matchfixing bekend wordt.

Net als doping. Dan hadden die Hollandse jongens toch niet nodig? Onze jongens deden dat toch zeker niet?

Het gebeurt overal, dus ook op de burelen van Zeist. Ik geloof wel in mindere mate dan in de bananenrepublieken.
 

SanMark.

Well-known member
Het gebeurt overal, dus ook op de burelen van Zeist. Ik geloof wel in mindere mate dan in de bananenrepublieken.

Zoals ook het gegraai beetje bij beetje bij de gemeentes e.d. boven water komen. Dat was 'vroeger' ook alleen maar iets voor de zuid Europese landen e.d.
 

stc

Well-known member
Zou wel eens willen weten wat voor soort organisatie (vereniging, stichting, organisatie etc) de FIFA is ivm de juridische aansprakelijkheid van de voorzitter.

Ik ben alleen bang dat het in de statuten van de FIFA het zo is geregeld, dat de voorzitter buiten schot kan blijven in geval van bijvoorbeeld corruptie binnen de FIFA ten tijde van het voorzitterschap.

Verder verwacht ik weinig van de bijeenkomst van de UEFA aanstaande vrijdag. Zie veel bonden terugkrabbelen van de gedane uitspraken.
 

Ska P 187

Well-known member
De Uefa is net zo corrupt als de Fifa, daar hoef je je echt geen illusies over te maken. Misschien wat profesioneler, zodat ze minder worden gepakt, meer niet.
 

erka

Well-known member
Duitsland gaat dus niets doen.

En Nederland ook niet. Van Praag heeft dat vanavond gezegd.

En dus is de KNVB inderdaad gewoon schijtbenauwd voor Blatter. En Van Praag valt me ook ongelofelijk tegen in deze campagne. Wel blaffen niet bijten. Zal vast een paar mooie toezeggingen of een paar dure cadeau's in de wacht hebben gesleept bij Blatter in ruil voor ophouden met zeiken.

Corrupte bende is het. Inclusief de KNVB en Van Praag.
 

Joost

Well-known member
Waarom is er bij de KNVB geen corruptie trouwens? Wel knap dat wij zo ongeveer het enige brave land zijn in een sport waar steeds meer over corruptie en matchfixing bekend wordt.

Roda in de Eerste Divisie is toch wel het grootste levende voorbeeld van corruptie binnen de KNVB ;)
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Zolang de UEFA de woorden niet omzet in daden, blijft dit hele circus doordraaien. Er lopen binnen de UEFA teveel belangen om een vuist de maken tegen Blatter en consorten. Daarnaast als er geen actie wordt ondernomen, dan is de UEFA ook corrupt.
De Europese landen zijn erg laf door nu heel stoer harde woorden te bezigen tegen Blatter en de FIFA, maar als het puntje bij het paaltje komt toch met hangende pootjes terug te gaan naar de FIFA en alles doen wat de FIFA hen voorschrijft en oplegt. Er is nu echter te veel door ze gezegd (voornamelijk vanuit Engeland) en aangezien Blatter al heeft aangegeven dat hij wel vergeeft, maar niets vergeet zal dit in de praktijk betekenen dat het heel lang zal duren totdat er weer een WK in Europa gehouden zal worden en dat Er ongetwijfeld op het volgende congres besloten gaat worden dat terug moet naar 12 plaatsen (als het daar al bij blijft).

De UEFA is nu al verdeeld omdat er al landen zijn die met hangende pootjes terug zijn gelopen naar Blatter. Blatter spreekt alleen de taal van het geld en de enige manier om van Blatter en deze FIFA te winnen is door zijn inkomsten weg te nemen door met Europa, de USA en Zuid-Amerika 1 lijn te trekken en om niet meer mee te doen met het WK en in precies dezelfde weken waarin het WK in Rusland gespeeld wordt een invitatietoernooi te organiseren in Engeland met Brazili?, Argentini?, de USA, Argentini? en 28 Europese landen.

Maar dat zal nooit gebeuren.
 

Methone

New member
Misschien kan de nieuwe voetbalbond ook wel gaan voor een World Champions League. In Noord & Zuid-Amerika zitten toch wel een paar interessante clubs.
 

ALenstra

Well-known member
FA-voorzitter Greg Dyke denkt dat er minstens 10 grote Europese landen nodig zijn om de UEFA af te scheiden van de FIFA.
 

Friesland

Well-known member
Zijn er tien grote Europese landen?

Volgens mij zijn er maar vijf: Duitsland (veruit de grootste met meer dan 6 miljoen leden), Frankrijk, Itali?, Engeland en Nederland (ieder tussen de 1 en 2 miljoen leden). Daarachter volgen Rusland, Oekra?ne, Tsjechi?, Polen en Spanje (ieder tussen de 600.000 en 1 miljoen leden), Oostenrijk zou ondertussen ook boven de 600.000 leden kunnen zitten.

@ Eresd?g?: Belgi? is de dertiende bond (met ongeveer 450.000 leden), Portugal is pas de 22e bond in grote, met minder dan 150.000 leden.


Om als UEFA een beslissing te nemen zijn er natuurlijk minimaal 28 bonden nodig en niet 10.
 

Shayman

New member
Volgens mij zijn er maar vijf: Duitsland (veruit de grootste met meer dan 6 miljoen leden), Frankrijk, Itali?, Engeland en Nederland (ieder tussen de 1 en 2 miljoen leden). Daarachter volgen Rusland, Oekra?ne, Tsjechi?, Polen en Spanje (ieder tussen de 600.000 en 1 miljoen leden), Oostenrijk zou ondertussen ook boven de 600.000 leden kunnen zitten.

@ Eresd?g?: Belgi? is de dertiende bond (met ongeveer 450.000 leden), Portugal is pas de 22e bond in grote, met minder dan 150.000 leden.


Om als UEFA een beslissing te nemen zijn er natuurlijk minimaal 28 bonden nodig en niet 10.
Het aantal leden lijkt me niet echt bepalend of een land een groot voetballand is; reden genoeg daarvoor is je "uitsluiting" van bijvoorbeeld Spanje en Portugal.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zou meer kijken naar of het grote voetballanden zijn mondiaal gezien.
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Ik zou meer kijken naar of het grote voetballanden zijn mondiaal gezien.
Je zou moeten kijken naar in welke landen de televisie- en sponsormarkt voor de FIFA het grootst is. Blatter heeft alleen maar vriendjes omdat hij ze betaalt en zonder inkomsten zal dat dus snel over zijn.
 
Bovenaan