Het grote Feyenoord transfertopic

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Feyenoord transfertopic

Clasie heeft dit seizoen sowieso te weinig laten zien. Vilhena moet je gezien zijn contract eigenlijk verkopen. Maar als daar geen bijzondere transfersom voor wordt neergelegd, dan zou ik hem houden. Op het middenveld hebben we Toornstra ook nog, maar als je Ayoub en Tapia wil afschrijven, dan blijft er idd weinig over. Ook echt een probleem dat Burger en Kokcu niet al heel veel meer speeltijd hebben gekregenZ Die Schouten van Excelsior is interessant, maar die is wellicht al niet meer haalbaar. Schijnen ze vanuit andere landen al op te bieden.

Abubakari

Well-known member
Ik denk dat Stam maar eens moet proberen of Robben zin heeft om hem uit de brand te helpen.

Volgens mij heb je niet veel meer aan Robben.

Bundesliga 9 van de 26 wedstrijden gespeeld (536 minuten van 2340)
CL 4 van de 8 wedstrijden (314 minuten van de 720)

Kortom, wel erg veel geblesseerd. Daarnaast denk ik niet dat Robben naar Feyenoord wil.

MWLC

Well-known member
'Stam wil Namli meenemen naar De Kuip'

Iemand enig idee of dit een aanwinst zou zijn?

Pascallovic

Well-known member
'Stam wil Namli meenemen naar De Kuip'

Iemand enig idee of dit een aanwinst zou zijn?
Als het doel is te concureren met Ajax en PSV dan moet je hem niet halen om hem in de basis te zetten. Als je hem haalt voor de breedte, zou ik ervoor kiezen om eigen jeugd te laten doorstromen. Als de eigen jeugd niet in staat is om binnen afzienbare tijd het niveau van Namli te halen vraag ik mij af waarom ze uberhaubt bij Feyenoord spelen. Dit lijkt mij typisch zo'n speler wiens aanwezigheid ten kostte gaat van de speeltijd van Kokcu.

Atreides

Well-known member
Maher lijkt mij een directe versterking. Veel ervaring op het niveau waar Feyenoord zit en kan zich waarschijnlijk nog ontwikkelen. Bovendien een speler in de mid-twintig, die zijn altijd lastig te vinden.

Zullen wel weer een hoop mensen negatief over gaan doen. Maar een middenveld met Kokcu en Maher heeft gewoon heel veel voetbal.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Maher lijkt mij een directe versterking. Veel ervaring op het niveau waar Feyenoord zit en kan zich waarschijnlijk nog ontwikkelen. Bovendien een speler in de mid-twintig, die zijn altijd lastig te vinden.

Zullen wel weer een hoop mensen negatief over gaan doen. Maar een middenveld met Kokcu en Maher heeft gewoon heel veel voetbal.

Maher is me amper opgevallen bij AZ in de wedstrijden dat ik hem daar heb zien spelen. Zijn cijfers spreken ook niet in zijn voordeel, met slechts 2 goals en 8 assists in 2 seizoenen.

Hankie

Well-known member
Maher is me amper opgevallen bij AZ in de wedstrijden dat ik hem daar heb zien spelen. Zijn cijfers spreken ook niet in zijn voordeel, met slechts 2 goals en 8 assists in 2 seizoenen.

Hij speelt nu meer op 6 dus als vervanger van Clasie.

Pascallovic

Well-known member
Maher kan niet omgaan met druk en heeft buiten Alkmaar nergens gepresteerd en vooral verstoppertje gespeeld. Dat hij kan voetballen staat niet ter discussie, maar als je zoveel moeite met druk hebt, hoe verstandig is het dan om in de Kuip te gaan spelen, waar juist de druk extra hoog is en waar de verwachtingen nog weleens hoger willen zijn dan de omstandigheden toelaten?

Atreides

Well-known member
Scouting by VI PRO :eek:mg::
https://www.vi.nl/pro/de-comeback-van-adam-maher-in-zijn-hoofd-geen-nummer-10-meer/share/ea543ab5d6

De oude Maher

Maher klinkt oprecht. Hij praat rustig en zelfverzekerd. Hij is respectvol, bescheiden en weet wat hij wel en niet belangrijk vindt in het leven. Hij is volwassen geworden en bovenal weer vrij in zijn hoofd. Dat is terug te zien op het veld. ‘Ik zie weer tekenen van de oude Maher’, vertelt Verbeek. Hij zit sinds zijn vertrek bij Twente zonder club en geniet tegenwoordig als FOX Sports-analist van het spel van de middenvelder. ‘Hij is weer dominant, eist ballen op en legt ze neer waar hij ze hebben wil. Hij wordt steeds dwingender en belangrijker in het spel van AZ, dat is mooi om te zien.’

Van Bommel sprak in december ook al zijn bewondering uit voor Maher. ‘Ik kan het goed met Adam vinden. Hij is gewoon een heel goede speler, die je eigenlijk in elk elftal wil hebben. Je ziet dat hij uitzonderlijke kwaliteiten heeft. Hij is ??n met de bal, hij kan uitvoeren wat hij in gedachten heeft en hij is gewoon een heel aardige gozer.’ Het zijn mooie woorden van de PSV-trainer, die afgelopen zomer het stokje overnam van Cocu.

Maher kan niet omgaan met druk en heeft buiten Alkmaar nergens gepresteerd en vooral verstoppertje gespeeld.

Jij zat wekelijks te kijken naar zijn prestaties in Turkije?

Heeft hij sowieso niet wat veel gespeeld buiten AZ om bovenstaande te rechtvaardigen?

Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Jij zat wekelijks te kijken naar zijn prestaties in Turkije?

Heeft hij sowieso niet wat veel gespeeld buiten AZ om bovenstaande te rechtvaardigen?
Zo vaak speelde hij nu ook weer niet. Als ie het zo goed deed, hadden ze hem vast geprobeerd vast te leggen na zijn huurperiode. Maar ik moet concluderen van jou dat ie fantastisch onder druk gepresteerd heeft in Turkije?

Maher is compleet geflopt in Eindhoven, Turkije, Enschede en (jong) Oranje. Nergens is men er rouwig om dat hij er niet meer onder contract staat. Dan heb je toch gewoon overal gefaald? Bij FC Twente speelde hij veel en liet hij niks zien. Bij Jong Oranje heeft ie het EK-21 in 2013 gespeeld als een van de beste spelers van de Eredivisie en ook daar kwam hij als totaal niet uit de verf. Dus ja, hij heeft letterlijk buiten Alkmaar nergens ook maar ene moer gepresteerd. Welke topprestaties heb ik gemist? Noem dan op waar en wanneer hij structureel goed gespeeld heeft na zijn vertrek bij AZ?

Atreides

Well-known member
Maher staat 5e in de top tien van speler van het jaar van VI.

Zo vaak speelde hij nu ook weer niet. Als ie het zo goed deed, hadden ze hem vast geprobeerd vast te leggen na zijn huurperiode.

Babel en Sneijder deden het wel fantatisch bij Turkse clubs en moesten ondanks een doorlopend contract ook oprotten.

Maar ik moet concluderen van jou dat ie fantastisch onder druk gepresteerd heeft in Turkije?

De frame was 'nergens gepresteerd'.

Maher is compleet geflopt in Eindhoven, Turkije, Enschede en (jong) Oranje.

En dat voor iemand met bijna twee honderd wedstrijden buiten Alkmaar. Waarvan meer dan 40 in internationaal verband.

Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Babel en Sneijder deden het wel fantatisch bij Turkse clubs en moesten ondanks een doorlopend contract ook oprotten.
Bij Sneijder waren het financiele redenen en bij Babel wilde Besiktas gewoon verlengen maar kwamen ze er niet uit, waardoor maar besloten is om hem te laten vertrekken om toch maar wat geld te vangen.

De frame was 'nergens gepresteerd'.
Ik heb ook aangegeven dat hij niet om kan gaan met druk. Maar daar lees je selectief overheen. Maar goed, laten we jouw fram nemen. Waar heeft hij dan wel gepresteerd buiten Alkmaar? In Eindhoven was zijn eerste jaar sowieso het slechtste seizoen van PSV in jaren met plek 4. Is dat presteren? In het tweede seizoen stond hij in de basis en dat deed hij zo goed dat hij een seizoen later volledig uit beeld raakte. Kortom in Eindhoven is hij compleet mislukt. In Turkije speelde hij vooral als aanvallende middenvelder en wist hij tot 2 doelpunten en 2 assists te komen en hoefde hij niet terug te komen dat noem jij een prestatie? Bij FC Twente alle wedstrijden 90 minuten mee mogen doen, om uiteindelijk te degraderen. Het spel van FC Twente in die tijd leek nergens op en Maher pastte precies in het plaatje wat dat betreft. Jij vindt dat hij in Twente wel iets gepresteerd heeft?

En dat voor iemand met bijna twee honderd wedstrijden buiten Alkmaar. Waarvan meer dan 40 in internationaal verband.
Hij kan inderdaad geen verwijt maken dat hij geen kansen gekregen heeft. Maar kom jij eens met iets inhoudelijks en laat eens zien wat hij precies wel goed gedaan heeft en wat hij wel gepresteerd heeft buiten Alkmaar?

Hankie

Well-known member
Feyenoord heeft geen geld, maar oude bekenden willen graag terug
VIER SPELERS Feyenoord verwacht eerdaags een nieuwe technisch directeur te kunnen strikken. Wie de nieuwe technische man ook is, hij moet flink gaan puzzelen. Misschien is een re?nie in de Kuip een optie.

Door Mikos Gouka

Als er ??n elftal in de eredivisie aan verfrissing toe is, is het Feyenoord wel. Nieuwe spelers om de gunst van het Legioen terug te veroveren, om de enorme achterstand in punten op Ajax en PSV weer tot normale proporties terug te brengen en zeker ook om het gebrek aan discipline de kop in te drukken.

En Feyenoord maar wachten

De club heeft zoals bekend nauwelijks geld in kas om op de transfermarkt toe te slaan. Dat geld komt er pas als de club spelers verkoopt, maar eigenlijk lijkt alleen een verkoop van international Steven Berghuis op dit moment echt veel geld op te kunnen leveren. Geld dat zou kunnen worden aangewend om nieuwe spelers aan te trekken.

Jaap Stam hoopt straks toch enkele frisse, nieuwe gezichten te mogen verwelkomen. De opvolger van Giovanni van Bronckhorst is zoals bekend zeer gecharmeerd van de 24-jarige Deense middenvelder Younes Namli, die hij bij PEC Zwolle al enkele maanden onder zijn hoede had.

Maar Feyenoord moet inzetten op veel meer puzzelstukjes. Stam, algemeen directeur Jan de Jong en de ‘Rotterdamse denktank’ die zolang de nieuwe technisch directeur nog ontbreekt wordt gevormd door mensen als hoofd opleidingen Stanley Brard, jeugdtrainer Dirk Kuyt en commissaris technische zaken Sjaak Troost merken dat Feyenoord nog altijd in trek is bij spelers. Zeker bij de jongens die in verleden hebben in de Kuip. Het valt bijna te zien als een re?nie in de Kuip, waar ze bij Feyenoord toch al zo dol zijn op het terughalen van oude bekenden.

Daryl Janmaat (29) - nog een jaar contract bij Watford
Daryl Janmaat gaf afgelopen zaterdag in deze krant nog maar eens aan dat hij best open staat voor een terugkeer naar Rotterdam Zuid. De rechtsback van Watford heeft nog een eenjarig contract in Londen, dat zou normaal gesproken betekenen dat er een transfersom op tafel moet worden gelegd.

Heeft Feyenoord Janmaat nodig? De club zou Jeremiah St. Juste weer ‘gewoon’ kunnen gaan gebruiken als centrumverdediger. Dan is de spoeling rechts achterin erg dunnetjes met eigenlijk alleen Bart Nieuwkoop en Lutsharel Geertruida nog achter de hand. Nieuwkoop moest de afgelopen jaren de huurlingen Kevin Diks en Cuco Martina voorrang verlenen en dat was veelzeggend. Jeugdinternational Geertruida klopte onder Van Bronckhorst nimmer serieus op de deur van het eerste elftal.

Leroy Fer (29) - transfervrij
Leroy Fer staat te popelen om terug te keren naar de Kuip. Bij Swansea City had de eveneens pas 29-jarige middenvelder een aflopend contract. Fer kan dus transfervrij worden aangetrokken door Feyenoord. In het salarisbudget is nog wel ruimte, bovendien weet Fer ook dat hij zal moeten inleveren als hij Engeland verruilt voor de eredivisie.

Heeft Feyenoord Fer nodig? Van het middenveld dat Van Bronckhorst dit seizoen vaak het veld instuurde zal Jordy Clasie niet terugkeren en staat Tonny Vilhena in de startblokken om te vertrekken. Jens Toornstra ontpopte zich de laatste jaren vooral tot ideale twaalfde man en Robin van Persie, die vaak als nummer tien speelde, is gestopt. In de Kuip twijfelen ze of wisselspeler Yassin Ayoub ooit echt zal doorbreken, hetzelfde geldt voor Renato Tapia.

Een nieuwe middenvelder is dus geen overbodige luxe, bovendien brengt Fer fysieke kracht en scorend vermogen mee.

Eljero Elia (32) - nog een jaar contract bij Basaksehir
Eljero Elia draaide er ook nooit omheen. Na de landstitel vertrok hij naar het Turkse Istanbul Basaksehir, maar in zijn hoofd zat altijd een terugkeer naar Nederland. Met zijn club werd hij dit seizoen tweede in de Turkse competitie, nadat afgelopen zondag werd verloren bij Galatasaray. Elia zou wel openstaan voor een rentree in de eredivisie.

Heeft Feyenoord Elia (32) nodig? Sam Larsson was een heel dure aankoop, maar de Zweed was in de twee seizoenen in de Kuip nog geen daverend succes. Jaap Stam houdt van buitenspelers die hun tegenstander buitenom passeren en dat doet Larsson zelden. De Zweed is zeker nog niet afgeschreven, maar de jonge Noor Emil Hansson (20) laat bij RKC zien dat hij backs buitenom wil en kan passeren. Alleen is de vraag of Hansson dat ook in de eredivisie kan.

Elia kan dat zeker. Bovendien kan hij Feyenoord een duw in de rug geven qua uitstraling. Elia, zo weten zijn voormalig medespelers in de Kuip, is voor niemand bang en straalt dat ook uit. De vraag is of Stam op de Scandinavi?rs durft te bouwen om Feyenoord weer omhoog te krijgen.

Vincent Janssen (24) - nog een jaar contract bij Spurs
Toen Dick Advocaat de kans had bij Feyenoord te tekenen, opperde hij volgens ingewijden meteen de naam Vincent Janssen, die volgende maand 25 wordt en een club moet vinden waar hij kan spelen en scoren. Tottenham Hotspur wil de voormalig jeugdspeler van Feyenoord in principe alleen verkopen, dat is voor Feyenoord vooralsnog niet mogelijk. Maar misschien is er, laat in de transferwindow, wel een huurconstructie te bedenken om Janssen terug te krijgen naar Rotterdam-Zuid.

Heeft Feyenoord Janssen nodig? In de Kuip denken ze dat Nicolai J?rgensen blijft. En dat hij, nu Robin van Persie is vertrokken, weer de onvoorwaardelijke eerste centrumspits zal worden. Achter J?rgensen heeft Stam nog de beschikking over Dylan Vente en het aanstormende talent Naoufal Bannis, al is die nog altijd maar 17 jaar.

Janssen erbij zou Feyenoord volop aanvallende wapens geven. Maar als J?rgensen niet vertrekt zal dat alleen een optie zijn als de spits voor een prikkie op te halen is en die kans lijkt klein.

Tegenover de eventuele re?nie staat uiteraard wel het vertrek van Robin van Persie, Jordy Clasie en Cuco Martina, die als jonge spelers opgroeiden op Varkenoord. Zij zijn er na de zomer niet meer bij.

Maher definitief weg bij AZ dus die zal ook snel tekenen.

Bovenaan