Het grote Feyenoord transfertopic

Jamel

Administrator
Forumleiding
En Taabouni ook nog. Maar best wel veel toch, aangezien de relatief dure Bullaude nu al bijna niet aan bod komt.
Oh ja, Taabouni hebben we inderdaad ook nog. Voor nu qua aantallen inderdaad redelijk op orde, maar ik vind het niet gek om alvast voor te sorteren op het vertrek van Szymanski en Kokcu, met twee talentvolle middenvelders die je nu tegen goeie voorwaarden op kan halen en die dan een half jaar kunnen wennen aan het niveau.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zonde mocht Mijnans midden in het seizoen vertrekken en dan uitgerekend naar Feyenoord. Heeft Feyenoord zoveel middenvelders ook echt nodig?

Slot wil er kennelijk ook nog een dubbele bezetting hebben als er twee geblesseerd/geschorst zijn.

Op zich heb je nu Bullaude, Taabouni, Szymanski, Kökçü, Wieffer en Timber. Eventueel kun je Dilrosun nog als 10 gebruiken. Niet heel gek dat je die Van den Belt erbij wil. Mijnans heb je niet echt nodig, maar als je daar toekomst in ziet… Kan mij alleen niet voorstellen dat je die op dit moment heel goedkoop kan ophalen bij Sparta.
 

Makanaky

Well-known member
Kasanwirjo is toch ook vooral een middenvelder maar ik begrijp dat Feyenoord hem de komende maanden achterin nodig acht.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die heeft nog geen twee handen vol aan wedstrijden als middenvelder gespeeld.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Naujoks vertrekt definitief naar Excelsior. Mooie stap voor hem. Kan voor Excelsior een goede speler worden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zerrouki soap continues

Ik weet nou niet of het zo handig is. FC Twente treffen we niet meer en de kans is groter dat FC Twente met Zerrouki Ajax, AZ en PSV punten afsnoept. Maar misschien heeft Benfica zich voor Kökçü gemeld nu Chelsea schijnbaar bij Benfica 120 miljoen neerplempt. Of het is de angst dat anders Ajax of met name PSV er anders mee aan de haal gaat in de zomer.
 

Max

Administrator
Forumleiding
We hebben nog een beker

Dat zou nog kunnen inderdaad, maar die beker is volledig ondergeschikt aan de competitie.

Als ik de aantallen van echte basismiddenvelders bekijk, dan is Zerrouki erbij vanuit Slot zijn perspectief niet heel vreemd. Je hebt er eigenlijk maar vier die je echt voor de basis gebruikt. Wieffer en Szymanski zijn blessuregevoelig. Wieffer pakt vrijwel iedere pot geel, dus die is binnenkort ook geschorst. Kökçü staat dankzij de achtpuntjes ook op scherp. Of je nou Van den Belt haalt of bij Taabouni of Bullaude zou uitkomen, voor Slot zal dat kennelijk toch te licht zijn.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Jammer dat Mijnans naar AZ gaat. Interessante speler. Creatief en technisch, maar brengt ook lengte mee. Kan op het middenveld en aan de zijkant. Maar goed, AZ is blijkbaar concreter.

Hopelijk komt Van den Belt wel, al zou ik het ook niet verkeerd vinden als we hem nu kopen en dan op huurbasis het seizoen af laten maken in Zwolle.

En Zerrouki, tsja... Nog steeds erg overtuigd van zijn kwaliteiten, maar ik zou afspraken maken voor komende zomer. Vermoeiende soap is het geworden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zeg dat ie deze transferwinter niet komt.

Lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Lijkt mij goed als we tenminste die Van den Belt nog ophalen. Dat klopt je selectie qua aantallen wel en dan hopen dat je blessures en schorsingen op een gunstig moment zijn.

Ik vond die Mijnans met de gedachte dat hij twintig was wel een erg interessante speler. Blijkbaar in maart al 23, vind je hem dan nog steeds zo’n goede optie? Ook afhankelijk van de transfersom natuurlijk. We moeten ook ergens oppassen dat we niet teveel van dit soort categorie jongens gaan aantrekken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Van den Belt schijnt persoonlijk rond te zijn met Feyenoord. Al is dat niet heel wereldschokkend vanaf een PEC (eigen jeugd?)salaris naar een Feyenoord salaris. Neem aan dat de clubs er ook nog wel uit gaan komen. PEC heeft op zich een behoorlijke voorsprong van 11 verliespunten minder op de nummer drie en een veel beter doelsaldo. Met nog 16 wedstrijden te gaan lijkt het onwaarschijnlijk dat PEC dat nog gaat weggeven. Met Medunjanin hebben ze ook nog een aardige middenvelder op de bank zitten.
 
Bovenaan