Het grote Feyenoord transfertopic

Abubakari

Well-known member
Wel een slechte aankoop, benieuwd of Messi, Neemaar en Mbappe erg onder de indruk zijn van deze aanwinst. Aan de andere kant, Fabian is wel ooit kampioen in de satekroketten competitie geweest en dat kunnen Messi, Neemaar en Mbappe dan weer niet zeggen. Denk ook dat ie zijn transfer daar aan te danken heeft.
 

Abubakari

Well-known member
5-1 wat een geklungel. Kijken scouts van Europese topclubs met gefronste wenkbrauwen naar deze competitie of niet?
Liverpool won vorige week ook met 9-0.
Bayern bij Bochum met 0-7 en ook dik bij Frankfurt.

Je zit trouwens wel in het verkeerde topic te posten volgens mij.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Szymanski zijn koopoptie is een kleine negen miljoen en geen tien miljoen. Los van welke van de twee het is, zou je op basis van de huidige waan van de dag die optie wel willen lichten. Kan anders lopen door sportief verval van Szymanski, spelers als Bullaude en Bassett die zich opeens onverwacht goed zouden gaan ontwikkelen of dat Feyenoord Europees een slecht jaar draait en het geld niet heeft.

Gezien hij ook als acht kan spelen en de verwachting is dat Kökçu komende zomer wel vertrekt, zou het mij verbazen als we Szymanski van de zomer laten vertrekken.

Loopt zelfs iets voor op de Til index (3 goals) met 2 goals en 3 assists na 5 duels. Moet wel gezegd worden dan Til zwaardere tegenstanders had, maar ook ruim honderd minuten extra speeltijd. Maar goed, hierna kwam Til in zijn beste fase van het seizoen.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wij hebben nu geen kleine 9 miljoen te besteden, dus dat wordt sowieso ingewikkeld. Idealiter verkoop je Kokcu volgende zomer en licht je die koopoptie, maar zal vast niet zo'n één-tweetje zijn als het lijkt. Sowieso ook de vraag wat de salarisafspraken met Szymanski zijn, als we inderdaad die koopoptie lichten. Voor nu ga ik er maar gewoon vanuit dat we een jaartje van die jongen gaan genieten. En dat is ook prima, want hij laat nu al zien dat hij van uitstekende waarde voor ons kan zijn. Waan van de dag, of niet. Al na een paar minuten konden we allemaal zien dat die jongen bijzondere kwaliteiten heeft. En ondanks dat hij niet helemaal fit is, is hij nu al van waarde.
 

Max

Administrator
Forumleiding
99% van de gevallen dat er een koopoptie is bedongen, is de speler daarmee ook akkoord gegaan qua salariseisen. Met Dessers liep het mis vlak voor de deadline door tijdgebrek. Die kleine 9 miljoen hebben we nu niet, maar voor Zerrouki lag toch 5 miljoen klaar. Zonder te verkopen hadden we van de zomer ook al enkele miljoenen te besteden na een goede Conference League campagne. Dus die 9 miljoen aan het einde van het seizoen lijkt mij niet zo onwaarschijnlijk. Zeker anticiperende op een vertrek van Kökçu zal Feyenoord er alles aan gelegen zijn op basis van de huidige waan van de dag die optie te lichten. In geval met Wålemark blijkt Feyenoord ook nog wel ergens geld te kunnen ritselen indien echt noodzakelijk.

Probleem is wel dat je met Wellenreuther, Rasmussen, Bjørkan en Idrissi nog vier huurlingen hebt die je in principe moet vervangen of in de eerste drie gevallen nog opties kan lichten. Al moet ik zeggen dat je met Hendriks, Hartman en Slory de laatste drie wel kan vervangen als het noodzakelijk is. Wellenreuther is alleen een probleem, omdat Marciano ook transfervrij is en je dan met Jansen niet voldoende keepers hebt. Maar goed, een tweede of derde keeper halen lukt meestal wel.
 

Hankie

Well-known member
Wij hebben nu geen kleine 9 miljoen te besteden, dus dat wordt sowieso ingewikkeld. Idealiter verkoop je Kokcu volgende zomer en licht je die koopoptie, maar zal vast niet zo'n één-tweetje zijn als het lijkt. Sowieso ook de vraag wat de salarisafspraken met Szymanski zijn, als we inderdaad die koopoptie lichten. Voor nu ga ik er maar gewoon vanuit dat we een jaartje van die jongen gaan genieten. En dat is ook prima, want hij laat nu al zien dat hij van uitstekende waarde voor ons kan zijn. Waan van de dag, of niet. Al na een paar minuten konden we allemaal zien dat die jongen bijzondere kwaliteiten heeft. En ondanks dat hij niet helemaal fit is, is hij nu al van waarde.
Ik denk dat het geld er wel is hoor...
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat het geld er wel is hoor...

Alles was journalisten hebben geschreven bleek onzin. Zouden maar 30% kunnen herinvesteren, maar Slot had het over 40% en als je Transfermarkt bekijkt is het eerder 50%. Naast Zerrouki waren ze met nog enkele talenten bezig die rond de miljoen per stuk moesten kosten. Nee, ik denk dat Feyenoord echt niet al haar kaarten op tafel heeft gelegd. Eind deze maand is vermoedelijk de jaarrekening 2021/2022 daar, dan blijkt nogmaals dat Malacia echt niet voor 1 juli moest worden verkocht. Ook zo’n broodje aap verhaal. Over Malacia gesproken, met zijn basisplaats en die van Sinisterra lijkt er ook een goed perspectief dat we ook wat bonussen snel kunnen incasseren.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Qua prestaties had je het natuurlijk niet beter kunnen verwachten. Je staat eerste en je eindigde als groepswinnaar. Tegelijkertijd is het qua spel natuurlijk vaker niet goed geweest dan wel goed en ben je ook nog maar 14 competitiewedstrijden en 6 Europese duels onderweg. Even een terugblik op de transferzomer en de kracht van de selectie per linie.

Qua keepers valt er natuurlijk niet veel te zeggen. Bijlow begon gammel, maar zit op dit moment op het niveau van een jaar geleden. Aanwinst Weillenreuther is gelukkig niet getest. Maar het plaatje van twee ervaren doelmannen achter Bijlow oogt stabiel.

Qua verdediging is het op de rechtsback positie rustig gebleven. Geertruida is na een uitstapje naar het middenveld en een pfeiffer besmetting weer terug op de rechtsback positie. Pedersen en Benita zijn nog steeds bankzitters. Wel zorgelijk dat Geertruida zijn vorm niet heeft en Pedersen ook steeds vaker aantoont dat zijn goede eerste seizoenhelft vorig jaar een incident lijkt te zijn. Hopelijk verbetert Geertruida zijn vorm en gaat Benita aanhaken. Centraal achterin is Trauner uiteraard onomstreden. Linkscentraal geldt dat ook voor Hancko. Op basis van de eerste seizoenhelft is hij beter dan Senesi, maar laten we uiteraard afwachten of hij er een goede tweede seizoenhelft aan vast kan knopen. Senesi was op dat vlak vaak wisselvallig. Rasmussen lijkt als back up voldoende te zijn. Linksback is een enorme tombola geweest. Bjørkan en Lopez zijn gehaald en de eerste was vlot afgeschreven en de andere wat later. Op basis van de beelden en het plaatje zou je verwachten dat Bjørkan zich gaat revancheren, maar inmiddels zijn de geluiden daar dat zijn huurcontract straks wordt beëindigd. Lopez begon leuk, maar toont zich verdedigend wel erg kwetsbaar. Het was niet gek lang geleden een buitenspeler, dus wie weet wordt het met de tijd wel weer beter. Winnaar op linksback is de eigen jeugdspeler Hartman. Hopelijk dat hij na de winterstop beter in staat is om volledige wedstrijden en liefst meerdere per week te kunnen gaan spelen. Een bezoek aan dezelfde sportschool als Malacia zou kunnen helpen.

Het middenveld is duidelijk nog niet in evenwicht. Het lijkt er niet echt op dat Timber, Kökcü en Szymanski echt met z'n drieën structureel het middenveld kunnen vormen. Een echte zes lijkt nog nodig, tenzij Wieffer zich in die positie zou gaan ontwikkelen. Ook hij is echter meer op zijn plek als nummer. Dermane lijkt zich te ontwikkelen, maar nog verre van klaar voor Feyenoord 1. Daarom is de verwachting dat Feyenoord nog wel wat gaan doen op die positie. Diverse interessante namen komen voorbij. Van een zeer talentvolle Argentijnse middenvelder tot een Tsjechische ex-ploeggenoot van Hancko die zondag in De Kuip was, maar ook een Belgische middenvelder, Zerrouki en een Noorse middenvelder (opvolger van Aursnes bij Molde). Andere aanwinst op het middenveld Bullaude heeft nog nauwelijks minuten gemaakt. Gezien de betaalde transfersom van 5-7 miljoen euro, is het wel de bedoeling dat hij nog dit seizoen een rol gaat spelen. Bij Jong Feyenoord doet hij het goed, maar dat is in de spek-en-bonen competitie. Meevaller is het rendement van het middenveld. Met de scorende Kökcü en Szymanski doet dit middenveld niet onder voor vorig jaar en ook Timber heeft een paar keer raak geprikt.

Voorin zijn er voldoende opties, maar tot een stabiel goed functionerende voorhoede heeft het nog niet geleid. Positief vind ik Paixao die goede loopacties heeft, gevoel voor positie en diepgang. Die had ik voor de winterstop nog niet verwacht. Uiteindelijk moet hij natuurlijk ook wel zijn goals gaan maken. Verder is het allemaal erg wisselvallig. Dilrosun laat zijn klasse bij vlagen zien, maar veel te weinig en het rendement zou je verwachten dat dat veel te laag is. Alleen blijkt hij met 4 goals en 4 assists het eigenlijk niet eens zo slecht te doen. Dilrosun moet na de winterstop net als vorig seizoen Nelson echt stappen gaan maken. Idrissi, Jahanbaksh en Wålemark zijn ook wisselvallig en hebben ook nog een te laag rendement. Gevoelsmatig is het ook het velen wisselen van Slot wat de vleugelspelers parten speelt. Qua spitsen is het ook eindeloos wisselen en is het ook wachten tot een de concurrentiestrijd wint. Met Gimenez lijkt de potentie verder te reiken, waar Danilo gevoelsmatig niet veel verder dan Feyenoord gaat komen. Statistisch doen die twee het samen echt zo slecht niet.

Al met al kun je tevreden zijn, maar is het gebrek aan minuten voor de dure Bullaude zorgelijk en moet er in principe wel een verdedigende middenvelder worden gehaald. Er moet verder ook nog een hoop rek in zitten. Men moet er echter wel echt in januari en februari staan om er daadwerkelijk een goed seizoen van te maken. Echt een taai programma.
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
Uit de geruchtenmolen: Feyenoord volgt de situatie van Sontje Hansen bij Ajax nauwlettend. De 20-jarige aanvaller heeft een aflopend contract en weigert die vooralsnog te verlengen wegens een gebrek aan perspectief op minuten in het eerste.
 

Makanaky

Well-known member
Die buitenspelers renderen toch voor geen reet dus vanaf volgend seizoen aub 442 met de tandem Danilo-Hansen voorop.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Uit de geruchtenmolen: Feyenoord volgt de situatie van Sontje Hansen bij Ajax nauwlettend. De 20-jarige aanvaller heeft een aflopend contract en weigert die vooralsnog te verlengen wegens een gebrek aan perspectief op minuten in het eerste.

Wel benieuwd hoe goed die jongen nou eigenlijk echt is. Taabouni deed het ook aardig in de KKD, maar is ook niet dichtbij het eerste.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zie dat hij ooit is begonnen bij mijn oude club HSV Sport. Vrijwel iedereen met talent gaat dan snel naar Hollandia. Hij naar Zwaluwe ‘30 via Always Forward naar Ajax.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hamburgers Sport Verein Sport, is dat net zo iets als Venlose Voetbal Vereniging Venlo?

In de zin dat VVV ook erg oud is. Volgens mij heb ik nog een toernooi in Venlo gespeeld mogelijk ter ere van het 100-jarig jubileum. Tegen onder andere ook de Koninklijke HFC.

Ook in de zin dat er inderdaad twee keer Sport voorkomt waar Venlo min of meer twee keer in VVV Venlo terug komt.
 
Bovenaan