Het grote Feyenoord transfertopic

Jamel

Administrator
Forumleiding
Quinten Timber zal ongetwijfeld pas echt in beeld komen als Kokcu vertrekt. Ik vind hem een prima speler, draaide een uitstekend seizoen bij Utrecht. Maar (ja, die maar zagen jullie vast al aankomen) het was pas zijn eerste seizoen in de Eredivisie. En ik neem aan dat Utrecht de hoofdprijs vraagt. Voor onder de 8 miljoen haal je hem niet binnen, denk ik. En dan zou ik toch liever zien dat Feyenoord verder kijkt. Aursnes en Trauner hebben laten zien dat je met inventieve scouting meer dan uitstekende versterkingen binnen kunt halen voor veel minder geld.

David Hancko zijn vraagprijs schijnt 7 miljoen te zijn. Hij wil echter zelf heel graag een stap maken en de tendens is ook wel dat hem dat gegund is. Als je die prijs kunt onderhandelen naar, laten we zeggen, 5 miljoen dan ben ik wel een voorstander. Die jongen is namelijk volgens Wyscout de beste verdediger in de Tsjechische competitie van het afgelopen seizoen. Hij covert twee posities (linksback en linkscentraal) waar we onderbezet zijn. Hij brengt kwaliteiten (snelheid, kracht, passing, scorend vermogen) en eigenschappen (lengte, leiderschap, ervaring) met zich mee die we heel goed kunnen gebruiken. En hij is 24, dus zit meer dan voldoende restwaarde op. Het enige gevaar schuilt hem in het feit dat hij twee jaar geleden een zware knieblessure had en het de vraag is of hij daar helemaal van hersteld is. Hij speelde weliswaar afgelopen seizoen 44 wedstrijden, maar naar wat ik begrijp was dat regelmatig met pijnstillers.

Dat Boetius vanaf vandaag mee traint vind ik ook een goede zaak. Die jongen heeft, naar wat ik begrijp, best een stap gemaakt in Duitsland. Met name op fysiek vlak, waar in eerdere periodes bij Feyenoord toch zijn zwakke plek lag. Stel het bevalt van beide kanten, dan heb je de mogelijkheid om transfervrij een multifunctionele aanvallende speler binnen te halen. Een jongen van de stad en met inmiddels de nodige ervaring. Lijkt mij een goed idee. En als het niet helemaal bevalt zit je nergens aan vast, want hij traint alleen maar mee.

Ben benieuwd wat er de komende dagen gaat gebeuren. Ik had eigenlijk verwacht dat er nog wel een versterking zou komen, deze week. Dat had Maatsen moeten worden, maar hij heeft voor Burnley gekozen. Dat werd op een gegeven moment ook een lastig verhaal, omdat er steeds meer clubs concreet werden voor hem. En tegen Engelse salarissen kunnen wij niet opbieden. Jammer, want ik zag het zeker in hem zitten. Maar goed, doorschakelen naar de volgende optie dan maar.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja en nee, de kenners zijn er allemaal over eens dat Timber echt een waanzinnig goede middenvelder is. Acht miljoen valt te overzien als je zelf 25 miljoen plus bonussen voor Kökcu zou vangen. Tegelijkertijd moet je inderdaad ook niet bang zijn om voor een buitenlander kan kiezen als dat echt serieus knaken scheelt.

Neem aan dat die Hancko uiteindelijk wel voor 5-5,5 miljoen is op te halen. Lager niet, ze hebben zelf 2,5 miljoen geïnvesteerd. We gaan hem medisch keuren, dus ik neem aan dat ook naar die knieblessure wordt gekeken. Los van het vertrek van Senesi moet je hem denk ik al halen. Als Senesi ook echt vertrekt, dan kun je hem al helemaal goed gebruiken.

Boetius lijkt inderdaad een totaal andere speler te zijn dan de jongen die vertrok. Ik ben erg nieuwsgierig en ik zou het niet erg vinden als hij zaterdag ook minuten zou maken.

Maatsen die schijnt nu toch weer verhuurd te worden. Wenst schijnbaar binnen het Engelse handelshuis van Chelsea te blijven. Heeft helaas wel tijd gekost, want die linksback had er eigenlijk wel al moeten zijn.

Je hoort nu krankzinnig veel namen, maar ik mag toch hopen dat we de komende twee weken ook daadwerkelijk een paar gaan contracteren. Minimaal een linksback, maar op overige posities ben je ook ondermaats bezet.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja en nee, de kenners zijn er allemaal over eens dat Timber echt een waanzinnig goede middenvelder is. Acht miljoen valt te overzien als je zelf 25 miljoen plus bonussen voor Kökcu zou vangen. Tegelijkertijd moet je inderdaad ook niet bang zijn om voor een buitenlander kan kiezen als dat echt serieus knaken scheelt.

Neem aan dat die Hancko uiteindelijk wel voor 5-5,5 miljoen is op te halen. Lager niet, ze hebben zelf 2,5 miljoen geïnvesteerd. We gaan hem medisch keuren, dus ik neem aan dat ook naar die knieblessure wordt gekeken. Los van het vertrek van Senesi moet je hem denk ik al halen. Als Senesi ook echt vertrekt, dan kun je hem al helemaal goed gebruiken.

Boetius lijkt inderdaad een totaal andere speler te zijn dan de jongen die vertrok. Ik ben erg nieuwsgierig en ik zou het niet erg vinden als hij zaterdag ook minuten zou maken.

Maatsen die schijnt nu toch weer verhuurd te worden. Wenst schijnbaar binnen het Engelse handelshuis van Chelsea te blijven. Heeft helaas wel tijd gekost, want die linksback had er eigenlijk wel al moeten zijn.

Je hoort nu krankzinnig veel namen, maar ik mag toch hopen dat we de komende twee weken ook daadwerkelijk een paar gaan contracteren. Minimaal een linksback, maar op overige posities ben je ook ondermaats bezet.
Ik ben ook wel overtuigd van Timber hoor, maar Utrecht kan nu echt de hoofdprijs vragen. Zijn contract loopt af in 2024, dus volgend jaar nog een jaar te gaan. Dan wordt het wellicht interessanter, omdat Utrecht dan wel moet verkopen en kan je hem misschien voor 5 halen. Ik vind 5 eigenlijk gewoon de max voor een transfersom op dit moment voor Feyenoord. Ook al halen we nog eens 25 miljoen binnen met Kokcu. Je kunt ook een paar miljoen reserveren om de Kuip op plekken te renoveren, bijvoorbeeld.

Verder helemaal eens met je post.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De Kuip is natuurlijk een ingewikkeld verhaal. Dat stadion is niet van ons, dus als wij er geld in gaan steken dan zijn er verdere afspraken nodig of moeten we het stadion echt gaan overnemen.

Zou inderdaad ook niet te wild met geld gaan smijten. Ik denk dat je niet principieel op een bedrag het moet afkappen. Senesi heeft ons 6-7 miljoen gekost geloof ik. Als we dat uiteindelijk voor Gnonto kwijt zijn, dan is dat wellicht nog steeds een acceptabel bedrag. Je moet alleen wel net als met je uitgaande transfers zorgen voor een vast en een variabel deel.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
De Kuip is natuurlijk een ingewikkeld verhaal. Dat stadion is niet van ons, dus als wij er geld in gaan steken dan zijn er verdere afspraken nodig of moeten we het stadion echt gaan overnemen.

Zou inderdaad ook niet te wild met geld gaan smijten. Ik denk dat je niet principieel op een bedrag het moet afkappen. Senesi heeft ons 6-7 miljoen gekost geloof ik. Als we dat uiteindelijk voor Gnonto kwijt zijn, dan is dat wellicht nog steeds een acceptabel bedrag. Je moet alleen wel net als met je uitgaande transfers zorgen voor een vast en een variabel deel.
Mja, Senesi was destijds een Argentijns jeugdinternational (met zicht op de A-ploeg van Argentinië) met een Italiaans paspoort. Daar kun je wel een redelijke inschatting mee maken dat je in elk geval break-even kunt draaien bij zo'n investering. Gnonto is 18 en international van Italië. Ook een redelijk veilige investering. Timber is weliswaar jeugdinternational van Nederland, maar de geschiedenis leert dat dat lang niet altijd een garantie is op een miljoenenverkoop. Ik weet gewoon niet zo goed of we voor hem ons transferrecord moeten breken.
 
Laatst bewerkt:

Hankie

Well-known member
Het record moet je niet breken, proberen op een miljoen of 6 te kunnen uitkomen. Er is nu wel een flinke pot geld aanwezig, dus verwacht de komende weken wel wat verrassingen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Daar heb je gelijk in. Kun je beter een lager vastbedrag afspreken en een groter variabel deel.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Mja, Senesi was destijds een Argentijns jeugdinternational (met zicht op de A-ploeg van Argentinië) met een Italiaans paspoort. Daar kun je wel een redelijke inschatting mee maken dat je in elk geval break-even kunt draaien bij zo'n investering. Gnonto is 18 en international van Italië. Ook een redelijk veilige investering. Timber is weliswaar jeugdinternational van Nederland, maar de geschiedenis leert dat dat lang niet altijd een garantie is op een miljoenenverkoop. Ik weet gewoon niet zo goed of we voor hem ons transferrecord moeten breken.
Gnonto is toch ook gewoon jeugdinternational? Mocht een paar keer meedoen toen half Italië al op vakantie was. Mooi dat ie mee mocht doen, maar qua status in eigen land zit er weinig tussen hem en Q.Timber.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Gnonto is toch ook gewoon jeugdinternational? Mocht een paar keer meedoen toen half Italië al op vakantie was. Mooi dat ie mee mocht doen, maar qua status in eigen land zit er weinig tussen hem en Q.Timber.
Drie jaar leeftijdsverschil, 6 miljoen transferwaarde verschil, controlerende middenvelder vs spits, 4 A-interlands verschil. En onderaan de streep voor mij een verschil tussen max 5 miljoen (Timber) of max 7 miljoen (Gnonto).
 

Max

Administrator
Forumleiding
Drie jaar leeftijdsverschil, 6 miljoen transferwaarde verschil, controlerende middenvelder vs spits, 4 A-interlands verschil. En onderaan de streep voor mij een verschil tussen max 5 miljoen (Timber) of max 7 miljoen (Gnonto).

Precies. Italiaans is misschien ook nog wel een dingetje.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Drie jaar leeftijdsverschil, 6 miljoen transferwaarde verschil, controlerende middenvelder vs spits, 4 A-interlands verschil. En onderaan de streep voor mij een verschil tussen max 5 miljoen (Timber) of max 7 miljoen (Gnonto).

Ik zou ze beiden niet voor dat geld halen en gaan scouten voor wat goedkopere krachten. Laat Feyenoord eerst maar wat vet op de botten krijgen maar eerst eens flink gaan cashen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
En dan doelde ik dus op 7 mln voor Gnonto een redelijk veilige investering vinden. Ik vind het veel geld voor Feyenoord.
 

Abubakari

Well-known member
Timber een waanzinnig goede middenvelder? Zodra iemand in de belangstelling van Feyenoord komt is ie geloof ik gelijk 3x zo goed.😀
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik zou ze beiden niet voor dat geld halen en gaan scouten voor wat goedkopere krachten. Laat Feyenoord eerst maar wat vet op de botten krijgen maar eerst eens flink gaan cashen.
Dat ben ik wel met je eens hoor. Bij Gnonto zou ik ook niet 7 miljoen zonder voorwaarden zomaar aftikken. Maar misschien 4 + 3 variabel. Bijvoorbeeld na een x-aantal wedstrijden, goals of interlands. Zodat een flink deel van die som pas wordt betaald als hij zijn belofte inlost. Moet Zurich wel mee akkoord gaan, uiteraard. Doen ze dat niet dan is het jammer, maar kijken we verder.

Verder ben ik het helemaal met je eens. Zie een paar posts terug, waarin ik ook al pleitte voor inventieve scouting en daarmee proberen om versterkingen in de categorie Aursnes/Trauner binnen te halen. Of bijvoorbeeld Dilrosun, die schijnbaar rond de 3 miljoen heeft gekost. Dat vind ik voor ons een uitstekende investering.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

Max

Administrator
Forumleiding
Als Timber überhaupt een optie gaat worden, dan hebben we Kökçu voor minimaal 25 miljoen verkocht, dan kan je die bedragen wel veroorloven.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als Timber überhaupt een optie gaat worden, dan hebben we Kökçu voor minimaal 25 miljoen verkocht, dan kan je die bedragen wel veroorloven.
Het staat m.i. los van elkaar of je het je kunt veroorloven en of je het wel moet willen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Timber een waanzinnig goede middenvelder? Zodra iemand in de belangstelling van Feyenoord komt is ie geloof ik gelijk 3x zo goed.

Nee, die kenners riepen dit medio mei toen hij in de picture was hij Ajax en PSV. Het is nu komkommertijd voor de zogenaamde kenners.
 

Abubakari

Well-known member
Dan zijn het geen kenners, waanzinnig goeie middenvelders spelen niet bij FC Utrecht. Een goeie middenvelder is het vast wel, maar bij waanzinnig goed denk ik toch aan een andere categorie.
 
Bovenaan