Het grote Feyenoord transfertopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max

Administrator
Forumleiding
Transfervrij naar De Graafschap dan maar... :)

Wel zuur voor die jongen. Contract verlengen en de trainer nog positief over je. Nu ben je derde keus achter een kneus...

Achahbar wist in de voorbereiding denk ik al genoeg. Zelfs Te Vrede die heeft meer minuten in de serieuze oefenwedstrijden in de spits gespeeld. Qua spitsen heeft de technische staf sowieso een onnavolgbaar beleid de laatste anderhalf jaar.
 

fr-keff

Active member
Ergens snap ik het ook wel. Kazim is meer een type spits als Kramer maar Annas had meer doelpunten gemaakt dan Kazim (heeft hij al wel gescoord dit seizoen?) in de minuten die hij speelde.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ergens snap ik het ook wel. Kazim is meer een type spits als Kramer maar Annas had meer doelpunten gemaakt dan Kazim (heeft hij al wel gescoord dit seizoen?) in de minuten die hij speelde.

Was je dat idiote gebeuren na die goal van Kazim vergeten, omdat Te Vrede had laten blijken dat hij Kazim ook een prutser vindt?

Hoezo is Kazim trouwens een type spits als Kramer? In wat precies?

Ik hoop overigens dat we Achahbar toch houden. Net als vorig seizoen kan er verlichting komen bij de technische staf.
 
Laatst bewerkt:

Cees

New member
Vilhena wil toch tot het eind van het seizoen blijven en wil niet meer weg in de winter volgens de laatste berichten.
Ik ben een beetje in dubio. Een de ene kant fijn dat hij er bij zit, want wanneer je mee wil blijven doen voor de titel is hij zeker bruikbaar. Maar aan de andere kant loopt hij straks wel gratis de deur uit en lopen we inkomsten mis en dan zal er ook geld worden uitgetrokken voor een vervanger, want het vertrouwen in Schuurman of een andere jeugdspeler lijkt er niet echt te zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vilhena wil toch tot het eind van het seizoen blijven en wil niet meer weg in de winter volgens de laatste berichten.
Ik ben een beetje in dubio. Een de ene kant fijn dat hij er bij zit, want wanneer je mee wil blijven doen voor de titel is hij zeker bruikbaar. Maar aan de andere kant loopt hij straks wel gratis de deur uit en lopen we inkomsten mis en dan zal er ook geld worden uitgetrokken voor een vervanger, want het vertrouwen in Schuurman of een andere jeugdspeler lijkt er niet echt te zijn.

Als je serieus wil meedoen voor de prijzen, dan moet je Vilhena erbij houden. Die is dit seizoen waardevol genoeg gebleken. Ik vind het eigenlijk opmerkelijk dat hij geen basisplaats heeft gekregen. Met name in de voorbereiding en de start van de competitie was hij gewoon de best presterende middenvelder. Verder zal de transfersom die we gaan vangen ook niet al te spannend worden.Ik weet niet hoe Feyenoord precies aankijkt tegen de vervanging van Vilhena. Ik vind hem belangrijk, maar Feyenoord vindt hem niet dusdanig belangrijk dat hij erg veel speelt en dat hij vorige zomer het vertrouwen kreeg.

Het is sowieso onduidelijk natuurlijk hoe ze Vilhena zien. Hij heeft op alle posities op het middenveld wel gespeeld. Schuurman lijkt mij meer voor de positie van Gustafson in aanmerking komen en daar speelt Vilhena dit seizoen nog het minste. Schuurman heeft in de jeugd ook wel in de spits en op de overige posities op het middenveld gespeeld, maar zijn ideale positie lijkt toch de meest aanvallende middenvelder te zijn. Zeker omdat hij net als Gustafson niet extreem dominant is, maar wel vaak een beslissende speler. Voor de nummer tien positie hebben we verder nog Toornstra en Immers onder contract staan. Daarnaast heb je op de iets langere termijn Hanssen uit Noorwegen gehaald wat een aanvallende middenvelder lijkt te zijn.

Als je Vilhena ziet als back up voor Vejinovic, dan komen Verdonk, Dammers, Nieuwkoop en Hamer in principe nog in aanmerking. Gezien Verdonk nu inmiddels vooral als verdediger mag opdraven bij Jong Feyenoord en in de A1, lijkt die af te vallen. Dammers stond bij Feyenoord ook vooral in de verdediging en ligt dan ook niet direct voor de hand, ondanks hij in oefenwedstrijden het wel redelijk deed als verdedigende middenvelder. Nieuwkoop zou het eventueel kunnen, maar is toch iets meer de lopende middenvelder en is nu back up voor Karsdorp als rechtsback. Hamer die staat de laatste tijd bij de A1 wat vaker opgesteld als verdedigende middenvelder en ik vind hem aardig ontwikkelen. Net als Vilhena lekker fel en fysiek lijkt hij ook sterker te worden. Mocht dat serieus een optie zijn, dan moet hij haast wel mee op trainingskamp in januari. Dat pleit dan alleen maar ervoor om Vilhena nog even te houden als Hamer de opvolger moet worden.

Als je hem ziet als de lopende middenvelder (back up El Ahmadi), dan kom je dus in principe uit op Nieuwkoop en eventueel Hamer of Schuurman. Toornstra zou dat op zich ook moeten kunnen.

Overigens zag ik vanmorgen de naam van Tapia voorbij komen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik vind Tapia ??n van de weinige spelers in Nederland die nu nog niet bij een top-3 club zit, die wel op termijn een bepalende rol bij ??n van die clubs kan spelen. Dus ik zie hem graag komen.
 

Fabian

Active member
Rotterdammers willen vandaag al om de tafel met FC Twente voor middenvelder

Feyenoord gaat vol voor Tapia
door Marcel van der Kraan

Feyenoord maakt serieus werk van Renato Tapia (20). De Rotterdammers zijn van plan vandaag al een bod uit te brengen op de middenvelder van FC Twente, die in Enschede zwaar op de begroting drukt.

Zodra Martin van Geel van de tukkers toestemming krijgt om met de speler zelf te praten, zal direct worden doorgeschakeld. De inzet van die onderhandelingen zal een meerjarig contract zijn. Het geeft aan dat de huidige nummer twee van de eredivisie wil doorpakken in de winterstop en in de Peruviaan een speler voor de toekomst ziet.

Of FC Twente de middenvelder zonder slag of stoot laat gaan, is de vraag. Tapia heeft in de Grolsch Veste een contract tot de zomer van 2017. Daartegenover staat dat het water FC Twente mede door de Doyen-klucht tot de lippen staat. In de winterstop moeten spelers worden verkocht om financieel overeind te blijven en Tapia vertegenwoordigt een aardige transferwaarde.

Over het aanblijven van Tonny Vilhena bestaat geen enkele zekerheid, ook al vervult de linksbenige middenvelder op dit moment een prima rol. Het is nog altijd mogelijk dat hij in de winterstop vertrekt. Zoniet, dan is hij in de zomer transfervrij gevlogen. In beide gevallen is het goed om een talentvolle middenvelder in zijn plaats terug te hebben.

Tapia is bij FC Twente de beste speler. Over zijn bestaat binnen zijn huidige club geen enkele twijfel. De jonge Peruaan is beresterk, heeft een goede pass, kan uit het niets iets forceren en straalt op het veld veel zelfvertrouwen uit.

“Inzet gesprek met Tapia is contract voor meerdere seizoenen bij Feyenoord”

Zowel trainer Ren? Hake als diens voorganger Alfred Schreuder zien in hem een complete middenvelder, alhoewel de talentvolle zesvoudig international ook centraal in de verdediging uit de voeten kan. Zijn voorkeur en grote kracht liggen echter op het middenveld, waar bij Feyenoord Jens Toornstra en Lex Immers bijna niet meer aan spelen toekomen en ook Marko Vejinovic niet altijd verzekerd is van een basisplaats.

Tapia brak vorig seizoen door in de hoofdmacht, nadat hij medio 2013 na eerdere stages een vierjarig contract tekende bij de tukkers. In tegenstelling tot andere Zuid-Amerikanen als Felipe Gutierrez en de inmiddels naar FC Porto vertrokken Jesus Corona verdient Tapia geen exorbitant, maar wel een riant salaris bij het noodlijdende FC Twente.

Het is bijzonder om vast te stellen dat de rollen tussen FC Twente en Feyenoord volledig zijn omgedraaid. Enkele jaren terug konden de tukkers met, naar nu blijkt onbezonnen en onverantwoorde salarissen, pareltjes uit de Kuip weglokken. Nu vist het financieel kerngezonde Feyenoord in Enschede de vijver leeg.

www.telegraaf.nl

Mutlifunctionele speler. Altijd handig. Zeker ook omdat Van der Heijden niet echt meevalt. Doorselecteren wanneer het mogelijk is, lijkt me juist. Jonge talentvolle speler.
 

Batigoal

Well-known member
Prima speler, maar zou Feyenoord niet eerst eens wat spelers dumpen? Ze kunnen inmiddels een speciaal vak op de tribune inrichten voor overbodige spelers.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Prima speler, maar zou Feyenoord niet eerst eens wat spelers dumpen? Ze kunnen inmiddels een speciaal vak op de tribune inrichten voor overbodige spelers.

Valt volgens mij wel mee. Van Immers en Toornstra moet er eigenlijk wel een vertrekken en dat lijkt een grote afschrijving op Toornstra te worden gezien die totaal niet meer presteert. Verder zijn de tribune klanten jeugdspelers of voormalig jeugdspelers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan