Het wijzen naar Vilhena zelf, daar ben ik het deels ook wel mee eens hoor. Feit is dat hij een periode niet zo goed presteerde. En het is een beetje jammer dat hij niet wil bijtekenen, terwijl hij weet dat het goed zou zijn als de club aan hem gaat verdienen.
Maar toch, ik sluit me ook wel aan bij de opsomming van Max. Het was echt zo dat hij vorig seizoen in de voorbereiding ??n van onze beste spelers was. Dus is het vreemd dat je eerst een contract van je veel minder goed presterende concurrent (Immers) opgewaardeerd ziet worden, en er vervolgens twee concurrenten (Toornstra en El Ahmadi) bij worden gehaald. Los van dat is het een feit dat de spelers die gekocht zijn enkele tonnen meer verdienen dan het aanbod wat Vilhena heeft afgewezen. Terwijl die spelers niet zichtbaar beter presteren. In tegendeel zelfs.
Dus al met al trek ik de conclusie dat Van Geel en Rutten niet handig om zijn gesprongen met Vilhena en ook Boetius. Iedereen weet dat zulke jongens net een beetje extra aandacht en bevestiging nodig hebben. Daar kun je van alles van vinden, maar er zijn ook trainers en beleidsmakers die dat juist wel aanvoelen en daar ook dan de vruchten van plukken. Sportief snij je jezelf in de vingers, doordat je vroegtijdig afscheid moet nemen van spelers die dragende spelers hadden kunnen worden. En financieel is het ook verre van handig, aangezien je genoegen moet nemen met een relatief lage transfersom en je nu met diverse spelers zit die minimaal 8 ton aan salaris krijgen. En van die spelers is het maar zeer de vraag of ze voldoen.
Ik ben hier dus allerminst blij mee, dat lijkt me duidelijk.