Het grote Feyenoord transfertopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabian

Active member
Of even heel simpel is de jeugd niet van een goed genoeg niveau nu. Vilhena maakt geen stappen, Achabar paar leuke momenten. De andere die op de deur kloppen krijgen wel een kans, maar je moet ook bewijzen beter te zijn dan degene die voor je staat en dat heeft niet alleen met ervaring te maken.

Van Beek, Kongolo, Karsdorp staan als eigen jeugd gewoon in de basis. Er moet door de jeugd ook stappen gemaakt worden en Vilhena en JPB hebben dat niet laten zien. En als je dan ook nog met de Stellar Group te maken hebt willen ze ook niet verlengen zonder zelf te presteren.

Maken ze geen stappen of krijgen ze geen vertrouwen? Waarom heeft Vilhena geen stappen gemaakt? Onder Koeman rendeerde hij. Rutten haalt El Ahmadi en hij belandt op de bank. Niet op basis van slecht spel of wanpresteren.

Het is ook aan een trainer om vertrouwen te geven en een speler te ontwikkelen. Koeman kon dat wel, zeker met Bo?tius. Waarom lukt dat onder Rutten en Van Bronckhorst dan niet? Waarom wordt het vertrouwen in die jongens zo snel bij het oud vuil gezet?
 

Keyser S?ze

New member
Nee linksbenige centrale verdediger. Maar wie weet dat hij bij Feyenoord op linksback gaat belanden.

Ok. My bad, ik dacht dat hij dit seizoen linksback was van Vitesse. Maar dan begrijp ik niet waarom Bottegin zo nodig als de redder van Feyenoord moet komen. Met Van Beek, Kongolo en Van der Heijden heb je dus al minstens 3 eredivisie-waardige centrale verdedigers. Ik neem aan dat Bottegin en Van der Heijden niet voor de bank gehaald worden dus dan sneuvelen Van Beek en Kongolo.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Of even heel simpel is de jeugd niet van een goed genoeg niveau nu. Vilhena maakt geen stappen, Achabar paar leuke momenten. De andere die op de deur kloppen krijgen wel een kans, maar je moet ook bewijzen beter te zijn dan degene die voor je staat en dat heeft niet alleen met ervaring te maken.

Van Beek, Kongolo, Karsdorp staan als eigen jeugd gewoon in de basis. Er moet door de jeugd ook stappen gemaakt worden en Vilhena en JPB hebben dat niet laten zien. En als je dan ook nog met de Stellar Group te maken hebt willen ze ook niet verlengen zonder zelf te presteren.

Laten we even de discussie zuiver houden. In de zomer van 2014 zaten Vilhena en Bo?tius bij de laatste dertig spelers voor het WK. Bo?tius had statistisch een uitstekend seizoen gedraaid. Vilhena was de beste middenvelder in de voorbereiding (of speelde iig niet slecht). Op dat moment zijn de keuzes gemaakt om Toornstra en El Ahmadi te halen en Vilhena op de bank te zetten en Immers zijn contract flink op te waarderen en te verlengen en Bo?tius in de wachtkamer te zetten.

Verder heeft Achahbar in vrijwel iedere wedstrijd dat hij in de spits mocht spelen gescoord. Op basis waarvan vervolgens zelfs Te Vrede meer speeltijd krijgt in de spits is mij een raadsel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ok. My bad, ik dacht dat hij dit seizoen linksback was van Vitesse. Maar dan begrijp ik niet waarom Bottegin zo nodig als de redder van Feyenoord moet komen. Met Van Beek, Kongolo en Van der Heijden heb je dus al minstens 3 eredivisie-waardige centrale verdedigers. Ik neem aan dat Bottegin en Van der Heijden niet voor de bank gehaald worden dus dan sneuvelen Van Beek en Kongolo.

Omdat je minimaal vier eredivisiewaardige centrale verdedigers nodig hebt om blessures en schorsingen op te kunnen vangen. Goedkopere backups heeft Van Geel laten schieten. Ik had ook liever gezien dat Van Geel nog een talentvolle verdediger met restwaarde erbij had gehaald of een backup zonder transfersom. Ik mag verder aannemen dat Van Beek onomstreden is en ik vrees dat Kongolo of linksback moet gaan spelen of op de bank beland. Dat vind ik beide een onwenselijke situatie. Wat mij betreft mag Van der Heijden linksback gaan spelen en Botteghin op de bank plaats nemen om vanuit die positie de concurrentie aan te gaan met Van Beek en Kongolo.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Jij vond Kongolo de 2e seizoenshelft w?l imponeren? Wie niet voldoet gaat maar banken.

Ik vond hem na zijn grote dip wel degelijk vormen van herstel tonen tot het hele elftal als een plumpudding in elkaar zakte. Zolang hij geen abonnement op fouten heeft zoals een Veltman mag je toch wel een beetje vertrouwen in Kongolo hebben.
 

Keyser S?ze

New member
Jij vond Kongolo de 2e seizoenshelft w?l imponeren? Wie niet voldoet gaat maar banken.

Bij de ontwikkeling van een jong talent horen periodes van terugval. Als je ze op dat moment gaat afbranden door ze op de bank te zetten krijg je het Bo?tius scenario en lopen ze gratis of voor weinig weg. Je kunt als trainer een jonge speler ook vertrouwen geven en zorgen dat hij goed door de periodes van terugslag komt. Dan hou je uiteindelijk een goede en betrouwbare speler over die de club terug betaalt middels een hoge transfersom.

De club Feyenoord had met Kongolo en Bo?tius en Vilhena goud in handen. Maar die lopen straks allemaal voor een oud-ijzer prijs de deur uit.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zag laatst een heel mooi rijtje talenten van Feyenoord die de afgelopen elf jaar bij elkaar voor nog niet eens de transferopbrengsten van AZ van Gudelj en Berghuis de deur uit gingen. Beetje een structureel probleem. Al gaat de verkoop de afgelopen jaren onder Van Geel al heel veel beter.
 
Laatst bewerkt:

Jozsef

New member
Oke, maar lag dat alleen aan de club? Bo?tius bijvoorbeeld heeft een vorstelijke contractverlenging naast zich neergelegd.
Vilhena en Kongolo mogen van mij zoveel kansen krijgen als ze willen, maar het gaat om de punten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Oke, maar lag dat alleen aan de club? Bo?tius bijvoorbeeld heeft een vorstelijke contractverlenging naast zich neergelegd.
Vilhena en Kongolo mogen van mij zoveel kansen krijgen als ze willen, maar het gaat om de punten.

Feyenoord is vrij laat met Bo?tius om tafel gegaan. Het contract van Immers verlengen en opwaarderen had meer prioriteit. Verder geloof ik niet dat Bo?tius met zijn keuze voor FC Basel kiest voor het geld. Bij FC Basel liggen de topsalarissen naar wat ik begreep rond een miljoen en Bo?tius zal daar niet bovenaan de pikorde binnenkomen. Bo?tius gaf aan deze zomer niet gesproken te hebben met Van Bronckhorst. Lijkt mij toch dat je wel wat gesprekken gaat voeren als je ruim een week op trainingskamp bent in Oostenrijk en dat je dan ook nog denkt aan Bo?tius. Verder kun je je ook afvragen waarom het wel of niet verlengen geneuzel zo veelvuldig bij Feyenoord voorkomt en zo weinig bij Ajax en PSV.

Verder heeft Feyenoord vorige zomer twee aankopen gedaan voor het middenveld waarna een prima spelende Vilhena op de bank verdween. Die situatie is vervolgens stukgelopen en dat gaat niet meer goed komen. Deze voorbereiding valt er sportief weer erg weinig op Vilhena aan te merken. Na Vejinovic wat mij betreft de beste middenvelder van de voorbereiding.

Zowel Bo?tius als Vilhena hadden vorige zomer al een flinke opwaardering van hun contracten moeten krijgen. Met het vertrek van jongens als BMI en De Vrij had hun rol juist groter moeten worden in plaats van kleiner.

Kongolo heeft steeds het vertrouwen gekregen en ik hoop dat dat zo blijft.
 
G

Gast

Guest
Gewoon weer Arie Haan vragen, die haalt zo een paar vage Zuid Amerikanen op. Om er vervolgens zelf zijn zakken mee te vullen. Tis wat met de td's.
 

Jozsef

New member
Nee, het gaat om de opbouw van talenten naar volwaardige voetballers. Dan komen de punten vanzelf en hou je er ook nog dik geld aan over.

Ik zie liever een mix. Een talent kan niet meer drie maanden een dip hebben, dat kost je de titel.
Op zo'n moment stel je dus een ervaren jongen op die is aangetrokken. Ik ben voor jeugd inpassen, maar het gaat wel om de prijzen.
Overigens wilden zowel Bo?tius en Vilhena niet bijtekenen. Wat had Feyenoord dan moeten doen?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik zie liever een mix. Een talent kan niet meer drie maanden een dip hebben, dat kost je de titel.

Dat kost de TD je die na afloop van de voorbereiding nog drie spelers gaat halen. Of de trainer die al bekend was met de spelersgroep die verder nauwelijks is gewijzigd, maar desondanks nog geen speelwijze erin heeft kunnen slijpen.
 

fr-keff

Active member
Natuurlijk is een mix goed maar ik ben bang dat de opstelling er zo uitziet over een paar weken:

Vermeer
Karsdorp - Van Beek - Van der Heijden - Nelom
Immers - Venjinovic - El Ahmadi
Kuyt - Kramer - Elia

Nog maar 3 spelers uit de eigen jeugd. Waar ik bij Nelom op moment van typen zelfs twijfel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan