Ik lees net trouwens dat Feyenoord een verdomd goed aanbod had neergelegd bij Bo?tius waarmee hij tot de vijf bestbetaalde spelers van de selectie zou behoren en meer zou verdienen dan zijn generatiegenoten die ook uit de jeugd kwamen. Desondanks verlangde hij meer. Ja, dan is het heel jammer maar er is wel ergens een grens. Van Geel heeft ook met vier verschillende zaakwaarnemers om de tafel gezeten. Tamelijk bizar. Ik heb het helemaal niet op dat Engelse makelaarskantoor waar ze bij zitten.
Wel is het natuurlijk ook zo dat het jaartje Rutten schade heeft toegebracht tot de relatie Feyenoord en vooral Bo?tius en Vilhena. Dat is heel jammer en ik heb het idee dat we hiermee nog niet de bodem van de ellende hebben bereikt. Van Geel moet zich heel goed achter de oren krabben en zien wat voor chaos hij mede door het aankoopbeleid en de aanstelling van Rutten heeft gecre?erd. Bo?tius in potentie de meest veelbelovende aanvaller die we voorin hadden, is weg. Daarvoor in de plaats doen we het met Kazim en Manu. De ??n is vastgelegd en de ander verlengd. Daar word ik niet veel vrolijker van. Als het idee is dat Feyenoord daar sterker van wordt, is er iets mis. Deze jongens brengen de club niet verder. Sterker nog, met hun gedrag ontwrichten ze de bende.
Vilhena is hetzelfde laken en pak als Bo?tius. Toch jarenlang bestempeld als het talent, maar door Rutten eigenlijk zomaar (want hij presteerde niet slecht) op de bank gezet. Dat was het begin van het einde.
De talenten waarmee we konden scoren, zijn ons hiermee afgenomen. Feyenoord moet zich heel erg gaan afvragen of ze nu op de goede weg zijn. Mocht het de komende maanden echt niet best zijn, wat ik eigenlijk verwacht, kan er weleens een grote schoonmaak komen op directieniveau.