Het grote Feyenoord transfertopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Niet om te zeuren, maar mag ik dit heel treurig vinden? Dit is toch gewoon materiaal voor een middenmoter?

Dat mag. Ik ben het alleen niet met je eens. Botteghin is al een paar jaar ??n van de beste verdedigers van Nederland. Was bijvoorbeeld de enige van alle centrale verdedigers in Nederland die Pelle uit de wedstrijd kon spelen. Het is misschien niet een speler die je direct naar een veel hoger niveau tilt. Maar in principe zou hij gewoon komen als stand-in van Van Beek. Daar hebben we iemand met ervaring nodig. En iemand die er gelijk staat. Daar voldoet Botteghin wel aan.
 

fr-keff

Active member
Een speler met al meerdere jaren ervaring in de Eredivisie kunnen inbrengen is al een betere optie dan een jonkie of een CV die eigenlijk een spits is.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Een speler met al meerdere jaren ervaring in de Eredivisie kunnen inbrengen is al een betere optie dan een jonkie of een CV die eigenlijk een spits is.

Dammers was in de A1 een spits die eigenlijk een verdediger is. Maar goed, hij komt vooralsnog wel tekort.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Oh de media brengt het altijd juist andersom, maar jij zou het wel beter weten.

Speelde jarenlang als verdediger, maar is de laatste twee jaar in de jeugdopleiding omgeturnd als spits, wegens een tekort op die positie. Dat de media dat niet weet, snap ik ook wel. Die kijken niet verder dan de A1.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik dacht dat hij als verdediger bij Feyenoord eens naar Excelsior is gestuurd (meen in de C-tjes), daar in de spits is beland en weer is teruggekeerd bij Feyenoord. Maar goed, Dammers is meer een verdediger dan men doet voorkomen. Ik wil hem verder ook niet definitief afschrijven, maar een jaar verhuurd worden aan een club in de eredivisie of eerste divisie zou geen kwaad kunnen.
 

Batigoal

Well-known member
Dat mag. Ik ben het alleen niet met je eens. Botteghin is al een paar jaar ??n van de beste verdedigers van Nederland. Was bijvoorbeeld de enige van alle centrale verdedigers in Nederland die Pelle uit de wedstrijd kon spelen. Het is misschien niet een speler die je direct naar een veel hoger niveau tilt. Maar in principe zou hij gewoon komen als stand-in van Van Beek. Daar hebben we iemand met ervaring nodig. En iemand die er gelijk staat. Daar voldoet Botteghin wel aan.

Botteghin gaat natuurlijk niet komen voor de bank. Het is wel even een niveau en salarisschaal hoger dan Van der Heijden. Kan me voorstellen als Kongolo naar links wordt geschoven of op de bank terecht komt. Met Botteghin heb je veel meer zekerheid centraal achterin.
 

fr-keff

Active member
Sowieso is concurrentie ook wel goed voor Kongolo. Is de laatste maanden wat teruggezakt in zijn niveau maar staat bijna altijd in de basis wegens gebrek aan echte concurrentie.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Botteghin gaat natuurlijk niet komen voor de bank. Het is wel even een niveau en salarisschaal hoger dan Van der Heijden. Kan me voorstellen als Kongolo naar links wordt geschoven of op de bank terecht komt. Met Botteghin heb je veel meer zekerheid centraal achterin.

Basisplaatsen worden ook niet gegarandeerd. Hij zal gewoon moeten knokken voor zijn plaats in de basis. Net zoals Van Beek, Kongolo, Kuyt en Vejinovic dat zullen moeten doen. Als hij daar niet mee om kan gaan, dan is het beter om in Groningen te blijven. Hij heeft het overigens verder nog maar te bewijzen het ook bij Feyenoord te kunnen. Er zijn waarschijnlijk meer voorbeelden van centrale verdedigers die de stap niet konden maken dan wel.
 

Batigoal

Well-known member
Basisplaatsen worden ook niet gegarandeerd. Hij zal gewoon moeten knokken voor zijn plaats in de basis. Net zoals Van Beek, Kongolo, Kuyt en Vejinovic dat zullen moeten doen. Als hij daar niet mee om kan gaan, dan is het beter om in Groningen te blijven. Hij heeft het overigens verder nog maar te bewijzen het ook bij Feyenoord te kunnen. Er zijn waarschijnlijk meer voorbeelden van centrale verdedigers die de stap niet konden maken dan wel.

Dat iedereen zich in de basis moet knokken is logisch, maar vanuit de leiding bezien staat hij een trede hoger als relatief dure aankoop. Hij zal daarom wat meer krediet krijgen dan goedkopere jongens.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik weet wel dat je de scouting bij Feyenoord definitief kunt opdoeken... Het is te hopen dat er nog ergens iemand een bekende treft op het strand, die aardig kan ballen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik weet wel dat je de scouting bij Feyenoord definitief kunt opdoeken... Het is te hopen dat er nog ergens iemand een bekende treft op het strand, die aardig kan ballen.

Dat was toch al een tijdje duidelijk? Welke speler heeft Feyenoord hiervoor gehaald d.m.v. scouting. Dan bedoel ik niet de aankopen uit het netwerk van Beenhakker.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik wilde ook voor Gustafson zeggen... Het zal Sa?di of Bahia wel zijn geweest.
 

fr-keff

Active member
In de zoektocht naar een spits zet NAC Breda hoog in. De Jupiler League-club is min of meer op zoek naar een aanvalsleider die garant staat voor twintig doelpunten. Daartoe hebben de Brabanders ook contact opgenomen met Feyenoord.
NAC heeft onlangs ge?nformeerd naar Michiel Hemmen (Cambuur) en Mitchell Te Vrede. ''Misschien is de kans klein dat zij uiteindelijk naar ons komen, maar we geven daarmee wel een signaal af'', zegt trainer Robert Maaskant in Voetbal International. ''We willen een spits die ons echt beter maakt. En dat zijn Te Vrede en Hemmen. We hopen op dat type spelers.''

Enkeltje Breda... :D Hemmen is al vertrokken naar Denemarken dus er is hoop.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Een spits die de ballen er wel in zal schieten, maar waar je voetbaltechnisch niet veel aan hebt. Prima optie voor NAC.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan