Het grote Feyenoord transfertopic
Nee, was echt Dammers vs Janssen. Te Vrede is een stuk ouder. Dammers kreeg de voorkeur boven Janssen in A1 en daarna mocht Janssen weg en gaven ze Dammers wel een contract. Tot verbazing van veel van zijn medespelers overigens, waarvan ik er ook ??n ken die dit verhaal heel vaak verteld heeft.
Je zal gerust gelijk hebben, maar volgens mij was Janssen voor het laatste seizoen 2013-2014 van Dammers in de jeugd niet meer speelgerechtigd voor de jeugd. Janssen was al 19 jaar bij aanvang van dat seizoen, terwijl Dammers nog 19 moest worden. Hij is ook al in de zomer 2013 vertrokken waar Dammers doorstroomde in 2014.
Volgens mij was het of Janssen zou moeten doorstromen naar de senioren (Feyenoord 1 bij afwezigheid van een Jong elftal) of exit. In Feyenoord 1 hadden ze toen Te Vrede als selectie opvulling. In die zin concurreerde Janssen als senior eerder met Te Vrede dan met Dammers. Bij Feyenoord hebben ze ook altijd aan dat Jong Feyenoord verhaal vastgehouden. Dat Dammers in dat laatste jaar A1 zich ook niet door heeft ontwikkeld is zeker waar, maar die stond in zijn laatste seizoen in de jeugd volgens mij niet de aanwezigheid van Janssen in de weg. Die vertrok zoals alle jeugdspelers die uiteindelijk senior worden en geen contract tekenen.
Los daarvan is Janssen beter gebleken dan beide spelers. Met name met Te Vrede konden ze toen al weten dat dat niet zoveel was. Die zat al sinds 2012/2013 bij Feyenoord.