Het grote Feyenoord transfertopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat moeten we in Zwolle bij hem voorstellen? Is toch stuk minder bekend dan Achahbar.

Een type Clasie (of Ricky Dekker, zo u wilt), maar dan meer een verdediger. Fel mannetje, met een uitstekende pass (linkspoot) en voor zijn lengte opvallend goed in de duels. Hij heeft in de jeugd altijd als centrale verdediger gespeeld, maar is de laatste jaren ook getest als linksback en verdedigende middenvelder. Die laatste positie lijkt mij zijn beste positie. Mede door zijn lengte, maar ook omdat hij niet de snelste is.

Hij zat in de eerste seizoenshelft vrij dicht tegen het eerste elftal aan, maar heeft het daarna een beetje verkloot wegens 'onprofessioneel gedrag' bij Oranje <19. Naar verluidt hadden hij, Floranus (Sparta) en Ould-Chikh (Benfica) wat dames op de kamer in de nachtelijke uurtjes.

Kortom, het wordt wel interessant om te zien hoe hij het gaat doen bij PEC. Ik hoop dat Jans veel in hem gaat investeren en hem veel minuten gaat geven. Ik denk dat hij voetbaltechnisch wel van meerwaarde kan zijn voor jullie.
 

Mommiej

Well-known member
Als ik het zo lees dan zie ik in hem dus de tijdelijke vervanger van Van Hintum op de linksbackpositie, dat is enige plek met redelijke zekerheid op basis. (centraal achterin staat duo Marcellis en Lam en controlerend op middenveld hebben we met Brama, Hebling en Dekker al 3 opties voor 2 plekken, ook Saymak kan daar die terug komt van blessure)
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als ik het zo lees dan zie ik in hem dus de tijdelijke vervanger van Van Hintum op de linksbackpositie, dat is enige plek met redelijke zekerheid op basis. (centraal achterin staat duo Marcellis en Lam en controlerend op middenveld hebben we met Brama, Hebling en Dekker al 3 opties voor 2 plekken, ook Saymak kan daar die terug komt van blessure)

Zou zomaar kunnen. En sowieso is het voor jullie wel lekker om wat extra opties te hebben. Je ziet dit seizoen wat er gebeurt als je wat blessures hebt in een smalle selectie.
 

Jozsef

New member
Mbark Boussoufa in beeld bij Feyenoord

AD.nl

Feyenoord heeft een oogje op Mbark Boussoufa. Bij de Marokkaanse ploeg bevestigde de Amsterdammer dat hij is gepolst door een club uit de Nederlandse top drie en dat het niet Ajax was. Welingevoerde bronnen bevestigen dat het om Feyenoord gaat.

Technisch directeur Martin van Geel zit dinsdag tegenover de zakelijke begeleiders van Eljero Elia in een poging het nog ??n seizoen doorlopende contract van de aanvaller te verlengen. De linkerspits is voorlopig de laatste van een kwartet spelers waar Van Geel de verbintenissen van wilde verlengen.

Bij Karim El Ahmadi en Dirk Kuyt lukte dat, bij Tonny Vilhena niet. Elia weet dat als hij niet bij Feyenoord wil blijven hij voor een bescheiden transfersom kan worden overgenomen door een andere club. De technische staf onder leiding van Giovanni van Bronckhorst toonde zich zeer tevreden over de laatste maanden van Elia, die matchwinnaar werd tijdens de gewonnen bekerfinale tegen FC Utrecht.

Toch kijkt de club ook nadrukkelijk rond naar aanvallende versterkingen. Steven Berghuis werd benaderd, maar de aanvaller krijgt bij Watford een andere manager en is na een verloren seizoen toch opeens international geworden.

Bij de Marokkaanse ploeg bevestigde Mbark Boussoufa dat hij is gepolst door een club uit de Nederlandse top drie en dat het niet Ajax was. Welingevoerde bronnen bevestigen dat het om Feyenoord gaat. Of de 31-jarige aanvaller, die transfervrij vertrekt bij Lokomotiv Moskou dat hem de afgelopen maanden op huurbasis bij AA Gent had gestald, naar Nederland verhuist, is nog maar de vraag.

,,Maar er is recent contact geweest met een Nederlandse club, maar hoe dat allemaal zal gaan verlopen, weet ik nog niet,'' zei Boussoufa in Tanger tegen anouaramrani.com.

Van Geel hoopt vooral met Elia drie van de vier spelers die hij wilde strikken vast te leggen. Tonny Vilhena neemt binnen twee weken een besluit over zijn toekomst. Zijn zaakwaarnemer Yalcin Z?hre, die vader Toy bij staat, bevestigt dat er met vertegenwoordigers van zeven clubs uit zeven verschillende landen is gesproken.

Internazionale, Hamburger SV, FC Porto, Olympique Marseille, Espanyol, Olympiakos Piraeus en Leicester City klopten aan in Maassluis. Internazionale lijkt de beste papieren te hebben om Vilhena te strikken. ,,De gesprekken lopen nog,'' laat het 'kamp Vilhena' weten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Boussoufa had je een jaar of 6 geleden moeten halen. Nu is het een soort tweede Elia. Was dit seizoen ook vooral bankzitter bij Gent.

Zou dus typisch een Van Geel aankoop zijn.
 

JFK

Well-known member
Boussoufa had je een jaar of 6 geleden moeten halen. Nu is het een soort tweede Elia. Was dit seizoen ook vooral bankzitter bij Gent.

Zou dus typisch een Van Geel aankoop zijn.
Dat Boussoufa vaak op de bank zat, lag aan de trainer. Die wilde Boussoufa helemaal niet hebben.
En kunnen we Van Geel verwijten dat hij met een mager budget moet shoppen?
 

Pascallovic

Well-known member
Dat boeit me niets, als het maar een versterking is. Ik heb bijvoorbeeld besloten dat Vermeer mijn nieuwe favoriete Feyenoordspeler is, nu ze zo lomp zijn geweest om Achahbar weg te doen.
Het wordt wel steeds erger dat je in je selectie straks meer spelers met een Ajaxverleden hebt dan spelers die uit eigen jeugd komen. Vermeer, Hahn, Van der Heijden, Vejinovic, Bilal, Elia en dan Boussoufa. Het is meer een teken van zwak beleid. Dat je er een paar hebt zie ik niet als probleem, maar straks worden het er 7 met tot nog toe alleen Vermeer die zich echt onomstreden in de basis heeft gespeeld.

Vermeer als favoriet kan ik mij voorstellen hoor. Doet geen gekke dingen in het veld of via de media. Keept prima al 2 jaar lang en is gewoon iemand waar je op kunt bouwen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het wordt wel steeds erger dat je in je selectie straks meer spelers met een Ajaxverleden hebt dan spelers die uit eigen jeugd komen. Vermeer, Hahn, Van der Heijden, Vejinovic, Bilal, Elia en dan Boussoufa. Het is meer een teken van zwak beleid. Dat je er een paar hebt zie ik niet als probleem, maar straks worden het er 7 met tot nog toe alleen Vermeer die zich echt onomstreden in de basis heeft gespeeld.

Vermeer als favoriet kan ik mij voorstellen hoor. Doet geen gekke dingen in het veld of via de media. Keept prima al 2 jaar lang en is gewoon iemand waar je op kunt bouwen.

Je hebt absoluut gelijk, maar ik zou het breder willen trekken dan spelers uit de Ajax jeugdopleiding. Dat zijn er nou eenmaal heel veel, die daar ooit weleens gespeeld hebben. Bij bijvoorbeeld Bilal en Vejinovic was dat zo kort, dat dat niet echt mee zou moeten spelen. Waarom ik het breder wil trekken is omdat het een onderdeel is van een patroon rondom aankopen, wat gewoon niet deugt. Van alle aankopen van Van Geel is Vermeer inderdaad echt de enige die een absolute meerwaarde is, ten opzichte van wat we al hadden of wat er vanuit de jeugd door kan stromen. Kuyt ook wel, zeker qua cijfers. Maar zijn terugkeer is nou niet echt de verdienste van Van Geel. Had iedere TD wel gelukt en gedaan, lijkt me. En Pelle natuurlijk, maar dat komt door de zoon van Koeman. Maar goed, die wil ik Van Geel dan ook nog wel gunnen, want daar was aanvankelijk veel kritiek op. Verder is het middelmaat en overbetaald en jaagt het onze eigen jeugd weg. Dat schiet allemaal niet op.

Klopt wat je zegt over Vermeer. Verder is hij een hele aardige kerel en kijk ik, als voormalig keeper, sowieso wat vaker naar keepers.
 

Cees

New member
Ik mag toch hopen dat Boussoufa niet echt gaat komen? Niet dat ik de laatste paar jaar veel van hem gezien heb (behalve die documentaire) maar ik kan me niet voorstellen dat hij zo veel kan toevoegen. Daarnaast weinig tot geen restwaarde en het salaris zal ook niet misselijk zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Lijkt mij een iets te creatieve voetballer voor Feyenoord. Niet aan beginnen. Verder zou hij wel eens over de hill kunnen zijn.
 
Laatst bewerkt:

Fabian

Active member
Je hebt absoluut gelijk, maar ik zou het breder willen trekken dan spelers uit de Ajax jeugdopleiding. Dat zijn er nou eenmaal heel veel, die daar ooit weleens gespeeld hebben. Bij bijvoorbeeld Bilal en Vejinovic was dat zo kort, dat dat niet echt mee zou moeten spelen. Waarom ik het breder wil trekken is omdat het een onderdeel is van een patroon rondom aankopen, wat gewoon niet deugt. Van alle aankopen van Van Geel is Vermeer inderdaad echt de enige die een absolute meerwaarde is, ten opzichte van wat we al hadden of wat er vanuit de jeugd door kan stromen. Kuyt ook wel, zeker qua cijfers. Maar zijn terugkeer is nou niet echt de verdienste van Van Geel. Had iedere TD wel gelukt en gedaan, lijkt me. En Pelle natuurlijk, maar dat komt door de zoon van Koeman. Maar goed, die wil ik Van Geel dan ook nog wel gunnen, want daar was aanvankelijk veel kritiek op. Verder is het middelmaat en overbetaald en jaagt het onze eigen jeugd weg. Dat schiet allemaal niet op.

Klopt wat je zegt over Vermeer. Verder is hij een hele aardige kerel en kijk ik, als voormalig keeper, sowieso wat vaker naar keepers.

Janmaat. Transfervrij gehaald en uiteindelijk goed geld aan verdiend. Zo zou het moeten gaan. Helaas is dat met toevallige strandaankoop Pelle een uitzondering. Verder is de scouting beperkt, eenzijdig en vol missers.

Het stemt mij treurig dat wij met van Geel een TD hebben die niet precies kan inschatten waar Feyenoord aan kan verdienen. En dat is toch echt aan Varkenoord. Behoudens een uitzondering als Janmaat (hoewel, eigenlijk ook Varkenoord) en Pelle wordt daar het geld verdiend. Voorbeelden... Wijnaldum en Fer, zelfs met 1 jaar contract nog samen 10 miljoen waard. De Vrij, Martins Indi, Clasie... Daarna stokt het. Maar bij slimmer handelen van Van Geel hadden we geld kunnen verdienen aan o.a. Boetius en Vilhena. Spelers met een restwaarde die nu voor peanuts of gratis de deur uit lopen. Enkel om dat dure aankopen van buitenaf zonder restwaarde klaarblijkelijk meer salaris waard zijn.

Je kunt kortom concluderen dat Varkenoord een noodoplossing was en ondanks zijn reddende waarde niet als volwaardig wordt gezien. In ieder geval niet door Van Geel. Anders beloon je die jongens van Varkenoord meer dan nu het geval is.

We hebben op dit moment nog drie spelers het eerste rondlopen met een restwaarde. Kongolo, Karsdorp en Van Beek. Allen van Varkenoord. Wellicht hebben we nog geluk met Gustafson, maar dat is een wellicht.

Het is droevig dat met weinig centen op de bank beter gepresteerd werd met de jeugd met die restwaarde. Waar nu minder gepresteerd wordt met meer centen en dus aankopen zonder restwaarde. Als dat niet gezien wordt, is dat bestuurder onwaardig.

Ik snap dan ook zeer goed dat twee RvC-leden hun vraagtekens zetten bij Van Geel. En ik vraag me eerlijk gezegd af waarom anderen hem het hand boven het hoofd blijven houden. Ik snap daar helemaal niets van. Met dit beleid zullen we alleen maar verder afzakken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan