Het grote Feyenoord nieuwstopic

Max

Administrator
Forumleiding
Die boot van Jorien in Cyprus lijkt mij toch te dichtbij. Ik zou iemand woonachtig in Zuid-Afrika aanstellen. Gewoon met een robot met beeldscherm rond laten rijden door De Kuip. Geen problemen met tijdzones en die eencelligen zullen niet direct in Zuid-Afrika op de stoep staan.
 

De Wolf

Well-known member
Ze zijn bezig met een investeerder. Die zitten meestal toch in het buitenland en via teams of zoom kun je prima communiceren.
 

Batigoal

Well-known member
Iemand die vanaf zijn jeugd al Feyenoord-fan is, is volgens die knaapjes geen ekte Feyenoorder omdat hij voor vernieuwing van het stadion is.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Iemand die vanaf zijn jeugd al Feyenoord-fan is, is volgens die knaapjes geen ekte Feyenoorder omdat hij voor vernieuwing van het stadion is.

Ekte Feyenoorder moet je eerder aan een Lex Immers denken. Ik zie dat die nu inmiddels bij de amateurs speelt, dus dat lijkt mij een uitstekende optie.
 

Hankie

Well-known member
Iemand die vanaf zijn jeugd al Feyenoord-fan is, is volgens die knaapjes geen ekte Feyenoorder omdat hij voor vernieuwing van het stadion is.
Ja klopt en hij zorgt voor tweedeling in het Legioen en pest de fanatieke supporters dat ze geen vuurwerk af mogen steken en op de trappen te staan. Kansloos volk.
 

Miramar

Well-known member
Grote investeerder zou zich hebben terug getrokken door de bedreigingen.


Wees blij met zulk tuig....
 

Miramar

Well-known member
De KNVB wil wel harde maatregelen!

De heren relnichten hadden tegen de KNVB gezegd dat ze er wel eventjes voor zouden zorgen dat het Nederlands elftal niet naar het WK zou gaan als de straf niet terug gedraaid zou worden.


Wandelgangen gelul misschien, maar misschien ook niet....
 

Max

Administrator
Forumleiding
De heren relnichten hadden tegen de KNVB gezegd dat ze er wel eventjes voor zouden zorgen dat het Nederlands elftal niet naar het WK zou gaan als de straf niet terug gedraaid zou worden.


Wandelgangen gelul misschien, maar misschien ook niet....

Ze zijn gewend dat dreigen helpt, dus geef ze eens ongelijk.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zeer triest natuurlijk dat het zo heeft moeten eindigen voor Mark Koevermans. Ik heb inhoudelijk echt geen idee of hij de juiste man op de juiste plaats was. Ik ben al een tijdje geleden gestopt met het volgen van Feyenoord op bestuurlijk niveau. Zoals het stadiondossier, wat me helemaal de neus uit komt. De tendens rondom dit soort zaken is me veel te negatief. Liever richt ik me enkel op het sportieve. Desalniettemin zijn de incidenten me natuurlijk niet ontgaan en ik kan me heel goed voorstellen dat Koevermans voor de veiligheid van zijn gezin kiest. Het is intens triest dat dat niet meer te waarborgen was, door een groep imbecielen die zich keer op keer in eigen belang denken te moeten profileren, ten koste van het levensgeluk en de veiligheid van een ander.

Nu komt iedereen weer met statements. Feyenoord komt steeds met een statement. De politiek komt met een statement. Vandaag de KNVB weer met een statement. Maar intussen verandert er niets. Het je als een randdebiel gedragen uit naam van Feyenoord (of welke club dan ook), heeft in dit land amper tot geen consequenties. Soms wordt er weleens eentje gepakt en die krijgt dan een stadionverbod, maar dat is een wassen neus. Je kan dan wellicht geen seizoenkaart op eigen naam meer kopen, maar niemand die je bij de poort controleert of je wel naar binnen mag als je een kaart voor de wedstrijd hebt. Of de stadionverboden worden door de KNVB gewoon weer ingetrokken wegens gebrek aan bewijs.

Wat nog erger is, daar heb ik ook op dit forum al eens iets over gezegd, is dat er binnen de officiële supportersvereniging ook gewoon figuren met een prominente rol zitten, die dit soort excessen allemaal volkomen normaal vinden. Van Berghuis tot de Roze Kameraden en ook pro-Feyenoord City bestuursleden, allemaal hebben ze de bedreigingen en intimidaties aan zichzelf te wijten, volgens deze idioten. En daar zit natuurlijk het structurele probleem. Ik hoorde Van Bodegom vandaag ook weer zeggen dat het 'maar een heel klein groepje is die het voor de rest verpest'. En dat het bij diverse incidenten maar de vraag is of ze überhaupt een link hebben met Feyenoord. Maar dat doet er dus geenszins toe. En die houding is de bron van alle ellende.

Er is geen zelfcorrigerend vermogen vanuit de supporters. De meest invloedrijke figuren zorgen voor een haatcampagne jegens iedereen die afwijkt van de door hunzelf gestelde normen. Een ieder die zich niet conformeert aan de haast sektarische structuur van 'het Legioen', wordt onderworpen aan dermate veel hoon vanuit een hele grote groep mensen, dat het gewoon wachten is op inderdaad die paar idioten die woord omzetten in daad. En dan spreekt de buitenwereld (en een deel van het Legioen ook) er schande van, maar de grote meerderheid zwijgt (instemmend) of erger, legt zogezegd de schuld bij het slachtoffer zelf. Deels uit angst, deels uit een chronisch gebrek aan empathisch vermogen.

Dit is structureel en verandert niet door het ene statement na het andere. Of de schrik van weer een bestuurslid wat zich niet meer veilig voelt om zijn werk te kunnen doen. Of weer een incidenteel stadionverbod, wat in de huidige praktijk makkelijk omzeild kan worden. Of weer een peloton ME-ers wat een stadionplein schoonveegt. Of weer een boete van de UEFA voor het afsteken van vuurwerk. Het zijn allemaal mini pleistertjes op een vleeswond van hoofd tot teen. De enige oplossing voor dit probleem is werken naar een Engels model, waarbij de lokale driehoek de absolute vrijheid heeft om excessen heel hard aan te pakken. Meldplicht, gevangenisstraf, zero tolerance. Zodat de gemiddelde idioot totaal geen kans meer heeft en direct heftige consequenties ervaart voor ontoelaatbaar gedrag.

Ik heb namelijk allang niet meer de hoop dat het vanuit de supporters zelf gaat komen. Er was een tijd dat de supportersvereniging een op zichzelf staand orgaan was, met verstandige mensen die ook wars zijn van alle idioterie. Maar sinds dat de staatsmongolen met hun groene haas gedoe zich zijn gaan verenigen vanuit verschillende clubjes vervelia's en zich zodoende door middel van intimidatie binnen alle geledingen van de club hebben binnengedrongen, heeft de relschopper en de bedreiger uit naam van Feyenoord vrij spel. Ze voelen zich namelijk gesteund door de meest invloedrijke supporters, die al het wangedrag met de welbekende dooddoener 'het ruwe randje' afdoen, als zijde de ultieme mantel der liefde.

Ik hou van Feyenoord. Ik ben zowat naast de Kuip geboren en kom er al vanaf dat ik een klein ventje was, aan de hand van mijn vader. Nooit zal ik mijn eerste wedstrijd in de Kuip vergeten. Nooit zal in mijn eerste avondwedstrijd in de Kuip vergeten. Nooit zal ik de dag vergeten dat ik voor het eerst, zonder mijn ouders, met vrienden naar een Europese avondwedstrijd ging. Ik vergeet de UEFA-cup winst niet en de vreugde die dat teweeg bracht in de hele stad. Of het recente kampioenschap, wat in beleving al even mooi was. Ik vind het fantastisch dat ik mijn beste vrienden heb leren kennen door Feyenoord. Er zijn zoveel memorabele momenten als seizoenkaarthouder, die ik nu niet benoemd heb. Ik zal altijd Feyenoorder blijven, want zo werkt het nou eenmaal met hartgrondig supporter zijn van een team, dat gaat nooit meer weg. De huidige sportieve stijgende lijn maakt me even trots als voorheen. Maar (die maar zat er natuurlijk aan te komen)... Ik zal nooit meer een seizoenkaart nemen. De liefde voor het Legioen is bij mij dermate beschadigd dat ik me gewoon niet meer kan identificeren met een groot gedeelte van die mensen. Misschien wel onherstelbaar, dat zal de toekomst uitwijzen. Maar ik heb in elk geval echt geen zin meer om me op de één of andere manier te moeten verdedigen voor al die incidenten, die zich maar blijven opstapelen. Het is niet wie ik ben, het is niet waar ik voor sta en ik wil me op geen enkele manier laten identificeren met dat soort krankzinnig gedrag.

Excuus voor dit lange betoog, maar ik moest het even kwijt.
 

JMD

Well-known member
Mooi Jamel.

Maar 1 vraag: in de eennalaatste alinea spreek je van 'groene haas gedoe'... Wat is dat?
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mooi Jamel.

Maar 1 vraag: in de eennalaatste alinea spreek je van 'groene haas gedoe'... Wat is dat?
Een soort codeterm voor een beweging bestaande uit fanatieke Feyenoordfans (lees: hooligans en ander tuig) wat zich tien jaar geleden verenigde als tegenbeweging voor wat zij “trekpoppen anti-supporters-beleid” directie noemden. Ze ontketenden een soort revolutie, waaruit uiteindelijk de vereniging 'De Feijenoorder' is ontstaan, wat nu dus de officiële supportersvereniging van Feyenoord is. Met alle gevolgen van dien, wat ik in mijn betoog geschreven heb. Voor meer info, zie dit ingezonden stuk van erkende ex(?)-hooligan Jan de Knecht. En via google zal er vast nog veel meer te vinden zijn over dit vriendelijke clubje mensen.

 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Hankie

Well-known member
Een soort codeterm voor een beweging bestaande uit fanatieke Feyenoordfans (lees: hooligans en ander tuig) wat zich tien jaar geleden verenigde als tegenbeweging voor wat zij “trekpoppen anti-supporters-beleid” directie noemden. Ze ontketenden een soort revolutie, waaruit uiteindelijk de vereniging 'De Feijenoorder' is ontstaan, wat nu dus de officiële supportersvereniging van Feyenoord is. Met alle gevolgen van dien, wat ik in mijn betoog geschreven heb. Voor meer info, zie dit ingezonden stuk van erkende ex(?)-hooligan Jan de Knecht. En via google zal er vast nog veel meer te vinden zijn over dit vriendelijke clubje mensen.

Jan de Knecht de beste voorzitter die we nooit hebben gehad. De alwetende!
 
Bovenaan