Het grote Feyenoord nieuwstopic

Pascallovic

Well-known member
Jammer. Ook fijn voor de nieuwe trainer die net is aangesteld, dat de man die hem heeft aangesteld weg is als hij begint.
 

Atreides

Well-known member
Is inderdaad voor niemand fijn. Ben wel benieuwd wie MVG gaat opvolgen. Behalve Max Huiberts kan ik eigenlijk geen enkele 'logische' naam bedenken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Is inderdaad voor niemand fijn. Ben wel benieuwd wie MVG gaat opvolgen. Behalve Max Huiberts kan ik eigenlijk geen enkele 'logische' naam bedenken.

Ik ben benieuwd of een Max Huiberts daar zin in heeft. Bij AZ is hij ook wel aan een mooi project bezig en dat is toch zijn club.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Is inderdaad voor niemand fijn. Ben wel benieuwd wie MVG gaat opvolgen. Behalve Max Huiberts kan ik eigenlijk geen enkele 'logische' naam bedenken.

Volgens mij is de naam van Hans Gillhaus rondgegaan toen het Van Geel is geworden. Verder zou je nog kunnen denken aan Ted van Leeuwen.
 

Atreides

Well-known member
Ik ben benieuwd of een Max Huiberts daar zin in heeft. Bij AZ is hij ook wel aan een mooi project bezig en dat is toch zijn club.

Eens. Dat is maar zeer de vraag.

Ik denk trouwens dat Feyenoord behoefte heeft aan een frisse wind met iemand die ervaring heeft buiten de vaak nogal falende clubstructuur.

Jordi Cruijf en Henk van Stee zijn naast Huiberts eigenlijk twee van de weinige 'logische' opties met ervaring die nog haalbaar zijn die ik zo kan bedenken. Van Stee heeft het voordeel dat hij veel heeft met jeugdopleiding ?n Feyenoord. Door zijn ervaring bijZenit Sint-Petersburg en Shakhtar Donetsk bovendien gewend aan een hoog niveau en internationale markten.

Volgens mij is de naam van Hans Gillhaus rondgegaan toen het Van Geel is geworden. Verder zou je nog kunnen denken aan Ted van Leeuwen.

Dat zijn inderdaad ook nog acceptabele opties (qua naam). Al zou ik als Feyenoord zijnde eerder voor Jordi of van Stee gaan.
Interessant artikel over van Stee: https://www.vi.nl/pro/overig/henk-van-stee-je-moet-helemaal-niet-naar-het-buitenland-kijken

Edit: Stan Valckx of Ernie Stewart zou ook nog te begrijpen zijn. Maar ook niet echt bijzondere kandidaten.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Is inderdaad voor niemand fijn. Ben wel benieuwd wie MVG gaat opvolgen. Behalve Max Huiberts kan ik eigenlijk geen enkele 'logische' naam bedenken.
Ik zie niet wat er logisch is aan Max Huiberts. Hij heeft leuke verkopen gedaan, maar zijn aankoopbeleid is niet zo heel bijzonder. Wist afgelopen zomer al ruim vantevoren voor 40 miljoen te verkopen, maar vervolgens om het verlies van 50 doelpunten op te vangen haalde hij een mislukte Roemeen Rotariu en een houten klaas als Johnsen. Die laatste kon zelfs Europees niet meedoen omdat Huiberts 2 ton wilde besparen.
 

Atreides

Well-known member
Ik zie niet wat er logisch is aan Max Huiberts. Hij heeft leuke verkopen gedaan, maar zijn aankoopbeleid is niet zo heel bijzonder. Wist afgelopen zomer al ruim vantevoren voor 40 miljoen te verkopen, maar vervolgens om het verlies van 50 doelpunten op te vangen haalde hij een mislukte Roemeen Rotariu en een houten klaas als Johnsen. Die laatste kon zelfs Europees niet meedoen omdat Huiberts 2 ton wilde besparen.

We zitten geloof ik niet helemaal op ??n lijn wat 'logisch' is.

Een logische naam betekent voor mij dat deze persoon de ervaring heeft op ongeveer dit niveau (of de aantoonbare potentie) en niet heeft aangetoond ongeschikt te zijn voor de job.
Zelfs dan wordt het lijstje al schrikbarend dun, zeker omdat veel mensen al een job hebben of er geen zin in hebben (LvG).

Ik ben overigens benieuwd wanneer een kandidaat in de ogen van jou w?l 'logisch' genoemd mag worden en wie in dit geval een logische kandidaat zou zijn waarvan je niet op voorhand zeker weet dat hij bedankt voor de eer.

Max Huiberts heeft die ervaring en is wellicht over te halen. Je zou verder als pluspunten kunnen noteren:
1. AZ doet het qua resultaten zelfs beter dan de begroting;
2. Spel van AZ is aantrekkelijk;
3. AZ heeft een duidelijke visie en is actief bezig met vernieuwing;
4. Goede tot uitstekende bedragen bij verkoop;

Wist afgelopen zomer al ruim van tevoren voor 40 miljoen te verkopen, maar vervolgens om het verlies van 50 doelpunten op te vangen haalde hij een mislukte Roemeen Rotariu en een houten klaas als Johnsen. Die laatste kon zelfs Europees niet meedoen omdat Huiberts 2 ton wilde besparen.

Dat is Huiberts zeker aan te rekenen. Het gehannes met Europees voetbal is zelfs verwijtbaar falen.
 
Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
We zitten geloof ik niet helemaal op ??n lijn wat 'logisch' is.

Een logische naam betekent voor mij dat deze persoon de ervaring heeft op ongeveer dit niveau (of de aantoonbare potentie) en niet heeft aangetoond ongeschikt te zijn voor de job.
Zelfs dan wordt het lijstje al schrikbarend dun, zeker omdat veel mensen al een job hebben of er geen zin in hebben (LvG).

Ik ben overigens benieuwd wanneer een kandidaat in de ogen van jou w?l 'logisch' genoemd mag worden en wie in dit geval een logische kandidaat zou zijn waarvan je niet op voorhand zeker weet dat hij bedankt voor de eer.

Max Huiberts heeft die ervaring en is wellicht over te halen. Je zou verder als pluspunten kunnen noteren:
1. AZ doet het qua resultaten zelfs beter dan de begroting;
2. Spel van AZ is aantrekkelijk;
3. AZ heeft een duidelijke visie en is actief bezig met vernieuwing;
4. Goede verkoop bedragen;
Tsja ik vind niet dat Huiberts iets bijzonders neerzet met AZ. Wellicht is hij zelfs een jaar te lang doorgegaan met van de Brom. Hij doet het leuk bij AZ, maar heeft nog niet dermate veel laten zien in zijn rol als TD, dat ik kan beoordelen dat hij zoveel potentie heeft, dat hij het juiste netwerk voor zo'n functie in de top bezit. Ook heeft hij geen verleden bij Feyenoord waardoor het logisch is dat hij daardoor met Feyenoord in verband wordt gebracht. Ik zou Mathijssen van Willem II een logischere kandidaat vinden. Die heeft een Feyenoord verleden, waardoor de connectie sneller is gelegd. Die heeft laten zien over een netwerk te beschikken waardoor hij onbekende spelers met een aardig niveau zoals Sol, Isak, Crowley, Palacios, Pavlidis etc heeft kunnen halen. Hij denkt dus creatief binnen de beperkte middelen die hij tot zijn beschikking heeft.

Dan jouw pluspunten;
1. AZ doet het qua resultaat aantoonbaar minder dan vorig seizoen. De resultaten in het eerste seizoen van Huiberts waren ook niet heel bijzonder.
2. AZ heeft 6 leuke wedstrijden gespeeld dit seizoen na de winter. Daarvoor was het spel niet aantrekkelijk. Los van het feit dat de trainer verantwoordelijk is voor het spel en niet de TD.
3. Is dat een verdienste van Huiberts of gewoon een continuering van het beleid dat al door zijn voorgangers en huidig leidinggevende is ingezet? Ik zie met Huiberts op dat gebied geen enkele verandering dan voor zijn tijd.
4. Dat heeft ie uitstekend gedaan inderdaad en daarvoor verdiend hij de credits.
 

Atreides

Well-known member
Tsja ik vind niet dat Huiberts iets bijzonders neerzet met AZ. W

Wat het criterium dus ook niet is. Een goede optie is eenoog in het land der blinden. We zoeken nu iemand die niet pers? slechtziend is.

Wellicht is hij zelfs een jaar te lang doorgegaan met van de Brom.

Wellicht ook niet. Als AZ als vierde eindigt en de halve finale beker haalt presteren ze beter dan mag worden verwacht. Het aantal opvolgers van vd Brom dat het verwacht beter gaat doen is er ook niet.


Hij doet het leuk bij AZ, maar heeft nog niet dermate veel laten zien in zijn rol als TD, dat ik kan beoordelen dat hij zoveel potentie heeft, dat hij het juiste netwerk voor zo'n functie in de top bezit.

Wat hem al onderscheid van zo ongeveer elke andere beschikbare TD in de eredivisie waarvan we kunnen vaststellen dat deze in elk gevel deze eigenschappen niet heeft of nog niet heeft.

Ook heeft hij geen verleden bij Feyenoord waardoor het logisch is dat hij daardoor met Feyenoord in verband wordt gebracht. Ik zou Mathijssen van Willem II een logischere kandidaat vinden. Die heeft een Feyenoord verleden, waardoor de connectie sneller is gelegd. Die heeft laten zien over een netwerk te beschikken waardoor hij onbekende spelers met een aardig niveau zoals Sol, Isak, Crowley, Palacios, Pavlidis etc heeft kunnen halen. Hij denkt dus creatief binnen de beperkte middelen die hij tot zijn beschikking heeft.

Die werkt dan weer bij een organisatie die maar marginaal groter is dan de FC Emmen organisatie of Fortuna Sittard. Wat het moeilijker te zeggen maakt of Mathijssen de stap aankan.

Voor de rest eens. In die zin is Joris denk ik een betere kandidaat dan Huiberts zeker aangezien Joris los van zijn Feyenoord verleden veel interlands heeft gespeeld en bij grotere clubs in Duitsland en Spanje.

Dan jouw pluspunten;
1. AZ doet het qua resultaat aantoonbaar minder dan vorig seizoen. De resultaten in het eerste seizoen van Huiberts waren ook niet heel bijzonder.

Na een piek heb je vaak een minder seizoen. Over de gehele linie mag van AZ minder worden verwacht dan van Vitesse en Utrecht...

2. AZ heeft 6 leuke wedstrijden gespeeld dit seizoen na de winter. Daarvoor was het spel niet aantrekkelijk. Los van het feit dat de trainer verantwoordelijk is voor het spel en niet de TD.

Samenspel van TD en trainer lijkt me. Verder is AZ te wisselvallig, maar wel een goed voetballende ploeg.

3. Is dat een verdienste van Huiberts of gewoon een continuering van het beleid dat al door zijn voorgangers en huidig leidinggevende is ingezet? Ik zie met Huiberts op dat gebied geen enkele verandering dan voor zijn tijd.

In een gespreid bed is het beter presteren. Neemt niet weg dat de prestaties er wel zijn.

4. Dat heeft ie uitstekend gedaan inderdaad en daarvoor verdiend hij de credits.

:duim:

Ik ben nog steeds benieuwd wanneer iemand wel een 'logische' optie mag worden genoemd. Waarbij ik de ervaring in een grotere organisatie en op enig niveau van belang acht.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Dan hebben we inmiddels toch een waslijst:

Kuyt, Mathijsen, Cruijff, Van Stee, Gillhaus, Huiberts en Van Leeuwen.
 

Pascallovic

Well-known member
Wat het criterium dus ook niet is. Een goede optie is eenoog in het land der blinden. We zoeken nu iemand die niet pers? slechtziend is.
Ik heb aangegeven wat mijn criterium is. Ik waak ervoor dat iemand als Huiberts als wonderdokter wordt neergezet, terwijl hij ondertussen zijn selectie niet in balans heeft, zijn trainer te lang laat zitten en nog nooit een bijzondere aankoop gedaan heeft.

Wellicht ook niet. Als AZ als vierde eindigt en de halve finale beker haalt presteren ze beter dan mag worden verwacht. Het aantal opvolgers van vd Brom dat het verwacht beter gaat doen is er ook niet.
4e is gewoon het niveau wat AZ al een tijdje neerzet en die halve finale van de beker halen ze ook jaren op een rij. Sterker nog de laatste jaren kwamen ze zelfs verder. Kortom niks bijzonders.

Wat hem al onderscheid van zo ongeveer elke andere beschikbare TD in de eredivisie waarvan we kunnen vaststellen dat deze in elk gevel deze eigenschappen niet heeft of nog niet heeft.
Dat onderscheid hem helemaal niet, de andere namen die genoemd worden zijn vergelijkbaar. Bijvoorbeeld een Ted van Leeuwen.

Die werkt dan weer bij een organisatie die maar marginaal groter is dan de FC Emmen organisatie of Fortuna Sittard. Wat het moeilijker te zeggen maakt of Mathijssen de stap aankan.
Het is juist knapper om te functioneren bij een Willem II waar Mathijssen de boel helemaal zelf moest opbouwen, dan bij AZ waar een Max Huiberts in een gespreidt bedje terecht kwam dankzij het fantastische werk van zijn voorgangers Stewart en Brands. Wat hij sindsdien heeft toegevoegd buiten dat hij het beleid heeft gehandhaafd is mij niet duidelijk.


Na een piek heb je vaak een minder seizoen. Over de gehele linie mag van AZ minder worden verwacht dan van Vitesse en Utrecht...
Totaal niet mee eens. AZ is deze ploegen al 15 jaar op structurele basis gepasseerd. Ik beoordeel Huiberts op 3 seizoenen. 1 was goed, 1 was slecht en dit seizoen is matig. Kortom niet erg indrukwekkend.

Samenspel van TD en trainer lijkt me. Verder is AZ te wisselvallig, maar wel een goed voetballende ploeg.
Lijkt mij niet. Hij kan een trainer eruit gooien, maar staat niet op het veld om de patronen in te slijpen. Hij moet de omstandigheden creeren dat er goed voetbal gespeeld kan worden. Daarin is hij dit seizoen niet geslaagd.

In een gespreid bed is het beter presteren. Neemt niet weg dat de prestaties er wel zijn.
We hadden het bij dit punt niet over prestaties, maar over visie en innovaties. De visie is onveranderd gebleven en echte innovaties ben ik nog niet tegengekomen. Nu geen dingen erbij slepen die niet van toepassing zijn.


Ik ben nog steeds benieuwd wanneer iemand wel een 'logische' optie mag worden genoemd. Waarbij ik de ervaring in een grotere organisatie en op enig niveau van belang acht.
Ik heb mijn definitie en logische opties gegeven. Dat jij een niet definieerbare term als 'grotere organisatie' 'op enig niveau' hanteert is niet mijn probleem. Sluit niet uit dat het niveau verschil qua organisatie tussen Willem II en AZ kleiner is dan die tussen FC Emmen en Willem II.
 

Atreides

Well-known member
‘Zoekend Feyenoord ziet opvolger Martin van Geel bij stadsgenoot’
Donderdag, 28 maart 2019 om 06:48

Martin van Geel maakte woensdag bekend na dit seizoen te zullen vertrekken bij Feyenoord en dus zullen de Rotterdammers op zoek moeten naar een nieuwe technisch directeur. Sinds het nieuws naar buiten kwam over het vertrek van de sportbestuurder passeerden er al enkele namen de revue en De Telegraaf weet donderdagochtend te melden dat Henk van Stee op dit moment een belangrijke kandidaat is.

De 57-jarige Van Stee vervult op dit moment de rol van technisch directeur bij stadsgenoot Sparta Rotterdam en was daarvoor ook in die functie werkzaam bij de Russische topclub Zenit Sint-Petersburg. De geboren Rotterdammer hintte eerder al naar een vertrek bij de club uit de Keuken Kampioen Divisie en heeft bovendien een verleden in De Kuip. Van Stee was eerder immers al werkzaam bij Feyenoord als hoofd opleidingen en interim-hoofdtrainer.

De naam van Van Stee lijkt echter niet de enige die op het lijstje van de huidige nummer drie van de Eredivisie staat. Max Huiberts van AZ is eveneens in beeld, al heeft hij wel aan algemeen directeur Robert Eenhoorn laten weten in Alkmaar te zullen blijven. Oud-speler Joris Mathijsen, momenteel werkzaam bij Willem II, geldt eveneens als kandidaat. De voormalige verdediger onderhoudt echter een goede band met Van Geel en het is de vraag of hij in diens voetsporen wil treden.

Ted van Leeuwen lijkt voorlopig als laatste potenti?le vervanger van de afzwaaiende directeur te gelden. De momenteel bij FC Twente actieve sportbestuurder verrichtte goed werk bij AGOVV, Vitesse en in Enschede, maar staat er volgens de ochtendkrant niet bij iedereen in De Kuip even goed op. Voor Feyenoord lijkt het zaak om zo snel mogelijk te schakelen, zodat een nieuwe technisch directeur nog mee kan beslissen over de aan- en verkopen voor het volgende seizoen.

Het bestuur van Feyenoord leest mee, zoveel is duidelijk.
 
Bovenaan