Het grote Feyenoord nieuwstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hankie

Well-known member
In het AD worden stukjes aangehaald over wat Lunaticnews de directie van Feyenoord aan rekent, waaronder dat er nog geen akkoord is over de bouw van een nieuw stadion. Maar Lunaticnews was toch juist tegen de bouw van een nieuwe Kuip?
Ze pakken alles aan om hun zin te krijgen. Er is tijdens de nieuwjaarsreceptie aangegeven dat dit besluit in maart zal worden gecommuniceerd.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat is nu. Maar straks onder de leiding van Wouter Bos ga je ook wel een keer verliezen of haal je geen kampioenschap. En wat doe je dan?

Als we een keer verliezen of geen kampioen worden, dan waarschijnlijk niets. Net zoals ik de afgelopen jaren ook niets heb gedaan. Maar als er onder zijn leiding weer 12 miljoen aan transfersommen in een jaar uit wordt gegeven en we dan weer 7 keer achter elkaar verliezen, dan mag hij er ook direct uit. Nogal simpel.
 

Keyser S?ze

New member
Als we een keer verliezen of geen kampioen worden, dan waarschijnlijk niets. Net zoals ik de afgelopen jaren ook niets heb gedaan. Maar als er onder zijn leiding weer 12 miljoen aan transfersommen in een jaar uit wordt gegeven en we dan weer 7 keer achter elkaar verliezen, dan mag hij er ook direct uit. Nogal simpel.

Zo is dat. Er uit met die handel. Oprotten!!

Zou Wouter Bos of ?berhaupt een andere bestuurlijke hotshot wel trek hebben in een functie bij Feyenoord? Ik kan mij langzamerhand voorstellen dat het afbreukrisico zo groot is geworden dat je er niemand meer voor kunt vinden.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Zo is dat. Er uit met die handel. Oprotten!!

Zou Wouter Bos of ?berhaupt een andere bestuurlijke hotshot wel trek hebben in een functie bij Feyenoord? Ik kan mij langzamerhand voorstellen dat het afbreukrisico zo groot is geworden dat je er niemand meer voor kunt vinden.

Hoezo nou weer afbreukrisico? Wat een gelul is dat. Laten we even kijken naar de feiten.

De directie.

Eric Gudde: Algemeen directeur bij Feyenoord sinds 17 december 2007. Dat is ruim 8 jaar.
Martin van Geel: Technisch directeur bij Feyenoord sinds juni 2011. Dat is bijna 5 jaar.
Mark Koevermans: Commercieel directeur bij Feyenoord sinds 1 april 2009. Dat is bijna 7 jaar.

De technische staf.

Giovanni van Bronckhorst: Actief als trainer bij het eerste elftal sinds augustus 2011. Dat is bijna 5 jaar.
Jean-Paul van Gastel: Zie Van Bronckhorst.
Jan Wouters: Sinds dit seizoen assistent-trainer bij het eerste elftal.
Patrick Lodewijks: Keeperstrainer bij Feyenoord sinds 1 juli 2007. Dat is bijna 9 jaar.

Recente verleden:

Ronald Koeman: Hoofdtrainer tussen 2011 en 2014. In die periode twee keer zijn contract verlengd. Daarna zelf gekozen voor een nieuw avontuur, ondanks een nieuwe aanbieding vanuit Feyenoord.
Fred Rutten: Vorig seizoen de hoofdtrainer. Besloot zelf op te stappen vanwege de slechte resultaten en de druk van het Legioen, omdat hij bleef wachten met zijn beslissing over de aanbieding van contractverlenging die Feyenoord al in december had gedaan.


Nou, nou, nou. Wat een afbreukrisico. :eek:mg:
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Toch wel raar, Martin van Geel heeft een hoop goeds gedaan voor AZ maar bij andere clubs heeft hij een hoop verrampeneerd.

Van Geel heeft het in zijn eerste seizoenen bij Feyenoord ook prima gedaan. Met een lege beurs is hij goed, met een volle beurs een stuk minder. Dat blijkt wel.
 

Keyser S?ze

New member
Nou, nou, nou. Wat een afbreukrisico. :eek:mg:

Dus dat is gelul volgens jou?

Wat kan een bestuurder van Feyenoord verwachten? Als het niet helemaal naar de zin gaat of de resultaten blijven achter bij de verwachtingen (wat bij Feyenoord zo maar zou kunnen) dan beginnen interne groeperingen als de lunatic-boys zich te roeren. Dan weet je dat je als bestuurder de strontkar over je heen krijgt. Uitschelden, beledigen, vervelende stukjes in kranten en op websites, protestmarsen, bestorming van het Maasgebouw, bedreigingen, persoonlijke bewaking en als je pech hebt staan ze jou of je gezinsleden thuis op te wachten. Dat is wat de GKL overkwam, wat Gudde de afgelopen jaren is overkomen.

Nog los van het feit of je dit jezelf of je gezin wil aandoen en of je daar tegen kunt, is het ook niet bepaald bevorderlijk voor je naam en faam in de wereld.

Ik kan mij voorstellen dat Wouter Bos misschien wel liever voorzitter van de raad van bestuur van het VU Medisch centrum blijft. Dat verdient zeker zo goed, is een baan met aanzien en in ieder geval een stuk rustiger.
 

Pascallovic

Well-known member
Toch wel raar, Martin van Geel heeft een hoop goeds gedaan voor AZ maar bij andere clubs heeft hij een hoop verrampeneerd.
Zo gek is het toch niet. Hij is altijd een kei geweest in verkopen. Dat heeft ie bij al zijn clubs uitstekend gedaan. Bij AZ heeft hij zijn vorige werkgever(waar hij het uistekend deed) helemaal leeggetrokken omdat hij de contracten zelf had opgesteld en dus op de hoogte was van de inhoud. Bij Ajax heeft hij goed verkocht, maar met het ingekomen geld slecht ingekocht op bepaalde gevallen na. Bij Roda JC heeft hij goed gesaneerd, maar zodra daar geld was heeft ie ook verkeerde spelers gehaald. Bij Feyenoord had ie eerst geen budget, moest ie saneren en wist hij uit de vijver toch vaak bruikbare spelers te vissen. Sinds hij echter weer een budget heeft, wordt er weer middelmaat aangetrokken wat in zijn Ajax-tijd ook niet werkte. Enig verschil is dus AZ, maar hoe serieus moeten we dan nemen, nu hij alles en iedereen bij zijn vorige club heeft weggeplukt.
 

De Wolf

Well-known member
Grof gezegd zijn de Lunatics meer mensen van het sentiment. Wil je echt professioneel zijn moet je dat soms durven los te laten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dus dat is gelul volgens jou?

Wat kan een bestuurder van Feyenoord verwachten? Als het niet helemaal naar de zin gaat of de resultaten blijven achter bij de verwachtingen (wat bij Feyenoord zo maar zou kunnen) dan beginnen interne groeperingen als de lunatic-boys zich te roeren. Dan weet je dat je als bestuurder de strontkar over je heen krijgt. Uitschelden, beledigen, vervelende stukjes in kranten en op websites, protestmarsen, bestorming van het Maasgebouw, bedreigingen, persoonlijke bewaking en als je pech hebt staan ze jou of je gezinsleden thuis op te wachten. Dat is wat de GKL overkwam, wat Gudde de afgelopen jaren is overkomen.

Nog los van het feit of je dit jezelf of je gezin wil aandoen en of je daar tegen kunt, is het ook niet bepaald bevorderlijk voor je naam en faam in de wereld.

Ik kan mij voorstellen dat Wouter Bos misschien wel liever voorzitter van de raad van bestuur van het VU Medisch centrum blijft. Dat verdient zeker zo goed, is een baan met aanzien en in ieder geval een stuk rustiger.

Ach so. Ja, dan begreep ik je verkeerd. Ik heb natuurlijk een gruwelijke hekel aan al die dingen die jij schrijft. Kritiek mag en hoort erbij, maar de grens ligt duidelijk bij (verbaal) geweld en intimidatie. Dat zou inderdaad een goede reden kunnen zijn om zo'n baan niet te willen.

Wouter Bos is overigens een naam die ik gedropt heb op basis van suggesties in de media. Geen idee of hij echt geschikt zou zijn, of dat hij ?berhaupt zou willen. Ik denk het wel, maar ik heb er ook niet zoveel verstand van. Wat wel duidelijk is, is dat de houdbaarheidsdatum van de huidige leiding wat mij betreft bereikt is. Nogmaals, de huidige prestaties zijn gewoonweg onacceptabel.
 

Fabian

Active member
Gudde hoeft van mij niet weg. Is volgens mij voetbaltechnisch niet verantwoordelijk. Heeft een aantal zaken goed aangepakt. Dat hij nu de pineut is bij een deel van de aanhang zegt vooral veel over dat deel.

Als ik voetbaltechnisch kijk, valt Van Geel natuurlijk wel wat te verwijten. Hij heeft budget maar levert minder dan bij geen budget. De bank zat afgelopen zondag vol met aankopen die niet of nauwelijks renderen.

Verder kijk ik met wat scepsis naar Van Bronckhorst. Ik stel vraagtekens bij zijn tactisch vermogen, zelfreflectie en of hij een team kan smeden. En waar ik mijn vraagtekens bij heb zijn niet de minste punten voor een trainer.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik heb ook geen zin in het rot allemaal op verhaal, maar Van Geel kan ondertussen wel een heel dramatisch rapport overleggen en ik ben ook bepaald niet onder de indruk van Van Bronckhorst. Gudde die heeft zaken goed gedaan, maar heeft natuurlijk het stadion dossier niet tot een goed einde weten te brengen. Lijkt mij echter een dramatische timing en behoorlijk schadelijk voor het stadion dossier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan