Mikos Gouka meldt op Twitter: #Feyenoord zal aangeven dat Elia moet worden gezien als speler hoofdmacht, dan is eventuele schorsing in week voorbij. Als ze akkoord gaan..
Wellicht handig om toch maar aan te sluiten bij de eerste divisie...
Kromme regel in ieder geval. En indirect kan Gio dit zichzelf ook aantrekken, want hij durfde niet voor Elia te kiezen. En het waarom is een raadsel.
Mikos Gouka meldt op Twitter: #Feyenoord zal aangeven dat Elia moet worden gezien als speler hoofdmacht, dan is eventuele schorsing in week voorbij. Als ze akkoord gaan..
Dat is sowieso erg vaag gegaan. De samenwerking met Excelsior opzeggen omdat we ons zouden aansluiten bij de eerste divisie. Vervolgens daar toch weer op terugkomen en in een zeer uitgeklede reserve competitie gaan spelen.
Verder vind ik dat je dit niet Van Bronckhorst kan verwijten. Elia hoort zijn kop erbij te houden en normaal te doen. Je haalt hem binnen als speler met ervaring.
Als hij echt een kopstoot heeft uitgedeeld, moet je die straf van drie wedstrijden natuurlijk gewoon accepteren. Maar ik ben het wel met Fabian eens dat hij in de praktijk dus 9 wedstrijden mist, mocht Feyenoord akkoord gaan. Ik hoop dan maar dat de KNVB coulant is en hij de schorsing bij wedstrijden van het eerste elftal uit mag zitten. Dan mist hij dus Roda uit en 2x PEC thuis. Erg vervelend, maar nog te overzien.
Natuurlijk is Elia verantwoordelijk en zelf ongelooflijk stom, maar gezien zijn kwaliteiten had hij al sinds PSV basisspeler moeten zijn. Keuzes durven maken als coach. Maar Kuijt is heilig en Bilal zijn lievelingetje heb ik de indruk. We spelen al weken met een gemankeerde voorhoede.
Je zag de frustratie bij Elia al na zijn doelpunt. Dat was een vat ergernis. Mogelijk heeft zich dat doorgezet naar het tweede elftal.
Ik heb PSV - Feyenoord niet gezien, maar ik bij VI waren ze nog wel positief over Bilal. Verder is die jongen wel betrokken bij veel goals. Ik vind Bilal meer toevoegen voor Kuyt en buiten Elia, Kuyt en Bilal kom je op spits Achahbar uit die nu bij Jong Feyenoord weer als buitenspeler moet fungeren of Van Bronckhorst moet Fernandes erbij halen. Gezien Schuurman in de eindfase van de voorbereiding niet meer in beeld is geweest, lijkt het mij niet waarschijnlijk dat Fernandes snel in beeld komt bij Van Bronckhorst.
In feite ben je hem dan nog langer kwijt dan die 9 wedstrijden. Wedstrijdritme zal hij niet meteen bezitten bij zijn terugkeer. Is toch een aanzienlijke periode zonder voetbal.
Ik vind Bilal helemaal niets. Hij blonk uit tegen PSV in domme beslissingen. De jongen heeft geen overzicht. Werkt voor tien hoor, maar een man passeren en een fatsoenlijke voorzet moet niet zoveel gevraagd zijn.
Bovendien miste Elia nogal wat wedstrijdritme, dus zijn wedstrijdjes in het 2e zijn nog wel verklaarbaar. Verder moet hij het ook nog laten zien natuurlijk, die 20 minuutjes tegen Willem II zeggen niets over de vorm die hij op de training en in het 2e heeft laten zien.
Bovendien miste Elia nogal wat wedstrijdritme, dus zijn wedstrijdjes in het 2e zijn nog wel verklaarbaar. Verder moet hij het ook nog laten zien natuurlijk, die 20 minuutjes tegen Willem II zeggen niets over de vorm die hij op de training en in het 2e heeft laten zien.
Was dat maar de enige keuze die ik niet begrijp van Van Bronckhorst. Wat je zegt, eigenaardige keuzes.
Eigenlijk kiest hij niet hoe gek het ook klinkt.
Ik snap dat je als trainer niet moet meelopen met de meute, maar je kunt het ook overdrijven. Voorin zijn we te statisch en cre?ren we onoldoende. Nu wordt dat nog verbloemd door de resultaten.
Wat ik kan vinden speelt Jong Feyenoord pas haar derde wedstrijd op 19 oktober. Dus dan mis je hem dus tot en met SC Heerenveen uit. Misschien toch maar dan laten voorkomen.
Ik acht de kans groot dat de rode kaart van Elia geseponeerd gaat 2orden, op basis van tegenstrijdige verklaringen.