Het grote Feyenoord nieuwstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Max

Administrator
Forumleiding
Wat een verschrikking als het straks duidelijk wordt dat Kazim volgend jaar weer een heel seizoen in de spits mag spelen. Een geweldig mens, maar als voetballer niet goed genoeg. Ik weet niet op welke positie nou eigenlijk wel hoort, maar in ieder geval niet in de spits. Geen spitsen loopacties, geen killersinstinct, staat vaak buitenspel, maakt verschrikkelijk veel overtredingen en verliest meer duels dan men denkt. De lat mag wel een keer omhoog.
 

Keyser S?ze

New member
Klopt, maar het ging me om het feit dat de gesprekken zijn stopgezet. Niet om het sausje dat Krabbendam er overheen gooit. Die zit er namelijk vrij vaak naast met zijn aannames.

Dat jij er dan vervolgens met gestrekt been inkomt, kan ik niets aan doen.

Gestrekt been? Ik stel slechts dat Feyenoord nogal onzorgvuldig omgaat met het onmiskenbare talent Bo?tius en eigenlijk ook met Vilhena. Manu gaat Feyenoord nooit op een hoger niveau brengen. Bo?tius heeft dat wel in zich en dan is het zonde dat hij nu verpietert en daarom wellicht vertrekt.
 

Jozsef

New member
De liefde is wederzijds, maar als concurrerende clubs een veelvoud bieden zou zelfs ik voor die andere club kiezen.
 

Fabian

Active member
Als je dit leest, lijkt mij het standpunt van Feyenoord over Bo?tius gerechtvaardigd. Anders krijg je kromme verhoudingen in de selectie.

'Feyenoord en kamp Bo?tius wijzen met beschuldigende vinger naar elkaar'

Jean-Paul Bo?tius lijkt met flinke stappen op weg naar de uitgang van De Kuip. Het talent uit eigen opleiding kreeg per brief de mededeling dat de onderhandelingen over een nieuw contract zijn stopgezet. Een transfer lijkt nu de enige optie. Van beide kanten komen er nu verwijten.


Technisch directeur Martin van Geel wilde het contract van Bo?tius opwaarderen, de buitenspeler wilde zelf zien dat Feyenoord ondanks een minder jaar vertrouwen in hem heeft. De Rotterdammers deden in de ogen van Van Geel een maximaal bod, de 21-jarige voetballer kreeg echter niet de bevestiging dat de clubleiding in hem een belangrijke pion voor de toekomst ziet, meldt het Algemeen Dagblad.

Volgens De Telegraaf kwam er in de afgelopen maanden van onderhandelen meerdere keren een toezegging vanuit Londen. Bo?tius zit bij het Engelse makelaarsbureau Stellar Groep en zijn zaakwaarnemers lieten meerdere keren weten dat het contract op enkele details na in orde zou zijn. Dat dat nu helemaal niet zo blijkt te zijn, is verkeerd gevallen bij Feyenoord. 'de Engelsen' ontkennen de theorie van de huidige club van Bo?tius echter stellig.

Probleem in de Bo?tius-kwestie is geld, zoals dat vaak het geval is. Voor jonge internationals en grote talenten binnen de selectie hefet Feyenoord een bepaalde salariscategorie. Voor Bo?tius maakt men daarin geen uitzondering. Ook omdat men het niet kan maken hem extreem beter te belonen dan spelers als Sven van Beek en Terence Kongolo, die bovendien wel een basisplaats hebben.

In de huidige situatie is er maar ??n oplossing: Bo?tius vertrekt komende zomer bij Feyenoord. Hij is in het bezit van een contract tot de zomer van 2016, maar in Rotterdam heeft men de regel dat spelers met een aflopend contract verkocht moeten worden om er nog iets van geld voor te ontvangen.
 

Eef de Kip

Well-known member
Aan de andere kant is het al jaren gemeengoed dat er voor aanvallers beter betaald wordt dan voor verdedigers. Het is dus maar de vraag in hoeverre je zo stringent om moet gaan met dit beleid maar goed, ik kan het standpunt van Feyenoord ook wel begrijpen hoor, ik weet ook niet om wat voor bedragen het gaat. Wellicht zat hij wel heel hoog in de boom.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dan loopt er nog steeds een Verhoek rond die een veelvoud verdient en we h bben dit seizoen ook nog de dure bankzitter Mathijsen. Ik ken het gehele salarishuis van Feyenoord niet, dus hier valt weinig van te zeggen. Feyenoord moet wel uitkijken met het verschil tussen de beloning die spelers van buiten krijgen en hun eigen jeugdspelers. Verder valt er genoeg te zeggen dat een aanvaller die al veel langer bij de selectie zit en altijd een basisspeler is geweest meer verdient dan twee verdedigers die een tot anderhalf seizoen basisspeler zijn.

Je hebt bij Feyenoord wel vrijwel iedere keer het gezeik met contractverlengingen tijdens het seizoen de laatste jaren. De contracten worden ook steeds voor een relatief korte periode verlengd.
 

Fabian

Active member
Dan loopt er nog steeds een Verhoek rond die een veelvoud verdient en we h bben dit seizoen ook nog de dure bankzitter Mathijsen. Ik ken het gehele salarishuis van Feyenoord niet, dus hier valt weinig van te zeggen. Feyenoord moet wel uitkijken met het verschil tussen de beloning die spelers van buiten krijgen en hun eigen jeugdspelers. Verder valt er genoeg te zeggen dat een aanvaller die al veel langer bij de selectie zit en altijd een basisspeler is geweest meer verdient dan twee verdedigers die een tot anderhalf seizoen basisspeler zijn.

Je hebt bij Feyenoord wel vrijwel iedere keer het gezeik met contractverlengingen tijdens het seizoen de laatste jaren. De contracten worden ook steeds voor een relatief korte periode verlengd.

Dat is een ander verhaal die niet enkel voor Bo?tius geldt. Dan krijg je de discussie die volgens mij ook ooit bij Ajax was over jeugdspelers contra aankopen.

Vooralsnog snap ik het standpunt dat Bo?tius, nu zeker, niet meer moet verdienen dan Van Beek of Kongolo. Clasie zit geloof ik nu in de top van het salarishuis en is daar ook met stappen terecht gekomen. Ook door te presteren. Wij hebben niet het salarishuis dat we een enorme verhoging in ??n keer kunnen voorleggen. Dat gaat geleidelijk en met prestaties. Als Van Beek zo doorgaat en blijft, zit hij over 1 of 2 jaar ook in de top van ons salarishuis. Prestaties tellen, daarmee verdien je een beloning. Vier jaar geleden konden we nog 10 miljoen euro uitgeven aan salaris. Daar is per jaar 1 miljoen bijgekomen. Van Geel weegt gewoon heel goed af hoe hij het budget verdeelt en waar ze iets nodig achten. Je kunt het niet beargumenteren waarom Bo?tius nu meer zou moeten verdienen dan een Van Beek.

Overigens heb ik het niet zo op dat Engelse makelaarskantoor. De eerste berichten die toentertijd daarover naar buiten kwamen, waren niet heel positief.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Het is met iedere spelermakelaar gezeur geweest. Een paar seizoenen geleden waren we vol in de race in de competitie en toen had je gezeur rondom de contractverlenging van De Vrij en Clasie. Het is vrijwel ieder seizoen raak. Verder snap ik het argument Kongolo/Van Beek in het kader van de contractonderhandelingen , maar uiteindelijk moet je zorgen dat talenten als Bo?tius en Vilhena binnen blijven en zich weer verder gaan ontwikkelen.
 

Fabian

Active member
Het is met iedere spelermakelaar gezeur geweest. Een paar seizoenen geleden waren we vol in de race in de competitie en toen had je gezeur rondom de contractverlenging van De Vrij en Clasie. Het is vrijwel ieder seizoen raak. Verder snap ik het argument Kongolo/Van Beek in het kader van de contractonderhandelingen , maar uiteindelijk moet je zorgen dat talenten als Bo?tius en Vilhena binnen blijven en zich weer verder gaan ontwikkelen.

Maar met niet zo'n erg hoog budget is het lastig om daar uitzonderingen in te maken. Ook al zijn het spelers afkomstig uit de jeugd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Feyenoord nieuwstopic

Maar met niet zo'n erg hoog budget is het lastig om daar uitzonderingen in te maken. Ook al zijn het spelers afkomstig uit de jeugd.

We hadden genoeg geld om Verhoek een langdurig contact te geven, we hadden genoeg geld om Mathijsen voor drie jaar a een miljoen euro per jaar vast te leggen, we hadden genoeg geld om afgelopen zomer Immers zijn contract op te waarderen en we hebben genoeg geld om Kazim Kazim nu vast te leggen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik mag toch hopen dat we proberen van hem af te komen. In de zomerstop was er vanuit de eredivisie nog wel interesse en rondom de winterstop vanuit Engeland. De tweede seizoenhelft is zijn waarde iig niet gestegen.
 

Fabian

Active member
We hadden genoeg geld om Verhoek een langdurig contact te geven, we hadden genoeg geld om Mathijsen voor drie jaar a een miljoen euro per jaar vast te leggen, we hadden genoeg geld om afgelopen zomer Immers zijn contract op te waarderen en we hebben genoeg geld om Kazim Kazim nu vast te leggen.

Niemand zegt dat alle beslissingen juist zijn, maar die beslissingen worden wel genomen binnen het budget dat voor handen is. Toen Mathijsen kwam was er heel veel onduidelijk over de status van de spelersgroep. Een goed seizoen achter de rug toen, maar spelers als Guidetti en Bakkal vielen weg. Vlaar vertrok. We hadden ervaring nodig. Dan kan ik begrijpen dat je voor een ervaren international in de top van het salarishuis gaat zitten. Dat vervolgens het elftal en de club een groeispurt doormaakt, valt in dat perspectief dan nadelig uit. Maar met terugwerkende kracht is het wel makkelijker praten. Verhoek is gewoon een miskleun, maar die heeft iedere club. Wij helaas ook. Lazovic was ooit ook niet gelukkig bij Feyenoord en die verdiende ook meer dan een Kuijt die wel presteerde.

Overigens vind ik het vastleggen van Kazim nog niet zo verkeerd. Voor tegenstanders is het toch niet fijn om tegen hem te spelen.
 

Jozsef

New member
Het grote Feyenoord nieuwstopic

We zullen moeten roeien met de riemen die we nu eenmaal hebben. Laat dat maar over aan van Geel.
PSV haalt " even" een Guirdado en de Jong op. Dat maakt wel aardig uit als je die mogelijkheden hebt.
Guidetti vraagt teveel? Opzouten! Boetius voelt zich "niet gewaardeerd"? Daar is het gat van de deur. Prima, weet gelijk iedereen waar ie aan toe is.
 

Fabian

Active member
Het is ook niet fijn om tegen Zeefuik te spelen.

Hij heeft wel wat meer kwaliteiten dan Zeefuik. Ik had het er nog met Jamel over op Varkenoord. Maar bij Roma waren ze heel blij dat Kazim uitviel die wedstrijd. Die hadden het echt slecht met hem.

Dat het niet de meest gepolijste voetballer is, zie ik ook. Maar je kunt hem er prima bij hebben.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Feyenoord nieuwstopic

Guidetti vraagt teveel? Opzouten! Boetius voelt zich "niet gewaardeerd"? Daar is het gat van de deur. Prima, weet gelijk iedereen waar ie aan toe is.

We lopen toch weer makkelijk achter Feyenoord aan. Zolang ik Feyenoord supporter ben worden er wel heel vaak onderhandelingen gevoerd via de media. Of er duiken weer geruchten op rondom salarissen zoals eerst bij Kuyt en een maand later bij Guidetti. Meteen gaan we affakkelen zonder dat we weten of er ook maar iets van klopt.

Verder sluit ik niet uit dat er iets grondig mis zit in het salarishuis van Feyenoord. We weten wat Mathijsen verdient en wat Schaken verdiende. Hoe doen Verhoek, Immers (contract van de zomer opgewaardeerd!), Boulahrouz, Wilkshire en Te Vrede het?

Hij heeft wel wat meer kwaliteiten dan Zeefuik. Ik had het er nog met Jamel over op Varkenoord. Maar bij Roma waren ze heel blij dat Kazim uitviel die wedstrijd. Die hadden het echt slecht met hem.

Dat het niet de meest gepolijste voetballer is, zie ik ook. Maar je kunt hem er prima bij hebben.

Tuurlijk is Kazim beter dan Zeefuik. Echter net als Zeefuik is Kazim een erg fysieke speler. Het zal niet leuk zijn om tegen hem te spelen, maar uiteindelijk heeft Kazim geen killersinstinct, geen spitsenactie (is ook geen spits), verliest meer duels dan je denkt en maakt ongelooflijk veel overtredingen. Als we het over financi?n hebben, dan vind ik het zonde om daar veel salaris voor in te ruimen. We spelen nauwelijks tegen ploegen zoals Roma. De lat moet omhoog en er moet een echte spits komen. Ik denk dat als je volgend seizoen een echte spits hebt, een Kuyt die in de spits kan spelen, Manu en Achahbar, dat je al genoeg varianten hebt om mee ten strijden te trekken.
 
Laatst bewerkt:

Fabian

Active member
Tuurlijk is Kazim beter dan Zeefuik. Echter net als Zeefuik is Kazim een erg fysieke speler. Het zal niet leuk zijn om tegen hem te spelen, maar uiteindelijk heeft Kazim geen killersinstinct, geen spitsenactie (is ook geen spits), verliest meer duels dan je denkt en maakt ongelooflijk veel overtredingen. Als we het over financi?n hebben, dan vind ik het zonde om daar veel salaris voor in te ruimen. We spelen nauwelijks tegen ploegen zoals Roma. De lat moet omhoog en er moet een echte spits komen. Ik denk dat als je volgend seizoen een echte spits hebt, een Kuyt die in de spits kan spelen, Manu en Achahbar, dat je al genoeg varianten hebt om mee ten strijden te trekken.

Kazim is eigenlijk een middenvelder. Waarom zou hij daar achter Kuijt geen rol kunnen hebben? Je wint aan fysiek en door zijn balvastheid kan hij een bijdrage leveren aan het spel van Feyenoord.
 

Maasveld

Well-known member
Kazim is eigenlijk een middenvelder. Waarom zou hij daar achter Kuijt geen rol kunnen hebben? Je wint aan fysiek en door zijn balvastheid kan hij een bijdrage leveren aan het spel van Feyenoord.
Kazim en balvastheid, kom er maar in Max!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan