Het grote Feyenoord nieuwstopic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joost

Well-known member
Dat was inderdaad een normale strafeis geweest en dat had hier iedereen ook verwacht (behoudens RSDG en Miramar). Gezien het verloop van de zitting van gisteren had het echter vrijspraak moeten zijn. In het veld wordt zo'n overtreding mits geconstateerd meestal met geel afgedaan.

Maar goed, we zijn heel erg gematst. Door de hoge strafeis hebben we het aangevochten en mede daardoor hebben we zes punten uit de duels tegen AZ en SC Heerenveen gehaald. Dat had ik zonder Vilhena nog moeten zien. Wel of geen Vilhena, in de ArenA verliezen we toch vrijwel altijd.

Maar wat is normaal?

Enkele voorbeelden van vorige seizoenen;
Het geven van een elleboogstoot aan Ridgeciano Haps van AZ. 4 waarvan 1 voorwaardelijk
Het geven van een elleboogstoot aan Justin Mathieu van Willem II. 4 waarvan 1 voorwaardelijk
Het geven van een elleboogstoot aan Rick Karsdorp van Feyenoord. 3 waarvan 1 voorwaardelijk
Het geven van een elleboogstoot aan Aleksandar Bjelica van Helmond Sport. 3 waarvan 1 voorwaardelijk
Het geven van een elleboogstoot aan Mark-Jan Fledderus van Heracles Almelo. 4 waarvan 1 voorwaardelijk
Het geven van een elleboogstoot dan wel het slaan van Sander Fischer van Excelsior. 4 waarvan 1 voorwaardelijk

4 waarvan 1 voorwaardelijk was dus gewoon een heel normale straf.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Feyenoord nieuwstopic

Vilhena zijn 'elleboog' kon je nauwelijks een elleboog noemen. Geen zwaai naar voren en bij de landing van de arm leek de arme verre van een hoek van negentig graden. Bovengenoemde voorbeelden kan ik lang niet allemaal voor de geest halen, maar een Veerman kreeg bijvoorbeeld 3 waarvan 1 voorwaardelijk. Van dit seizoen zit Vilhena overigens van wat ik begrijp aan de bovenkant. Dat vind ik onredelijk. Rood of geel kun je over twisten. Deden ze bij collegiaal overleg in Zeist ook. Als het rood is, dan vind ik het niet een uit de zwaarste categorie.

Verder zou ik graag een herziening zien van het beleid tussen doodschoppen en vermeende elleboogjes. Ik heb dit seizoen Pantic live bij Excelsior uit frustratie een speler uit de wedstrijd zien schoppen zonder bal in de buurt en we kennen allemaal de overtreding van Antonia. Daar wordt twee wedstrijden voor gegeven. Dat zouden er toch vijf moeten zijn.
 

Joost

Well-known member
Vilhena zijn 'elleboog' kon je nauwelijks een elleboog noemen. Geen zwaai naar voren en bij de landing van de arm leek de arme verre van een hoek van negentig graden. Bovengenoemde voorbeelden kan ik lang niet allemaal voor de geest halen, maar een Veerman kreeg bijvoorbeeld 3 waarvan 1 voorwaardelijk. Van dit seizoen zit Vilhena overigens van wat ik begrijp aan de bovenkant. Dat vind ik onredelijk. Rood of geel kun je over twisten. Deden ze bij collegiaal overleg in Zeist ook. Als het rood is, dan vind ik het niet een uit de zwaarste categorie.

Verder zou ik graag een herziening zien van het beleid tussen doodschoppen en vermeende elleboogjes. Ik heb dit seizoen Pantic live bij Excelsior uit frustratie een speler uit de wedstrijd zien schoppen zonder bal in de buurt en we kennen allemaal de overtreding van Antonia. Daar wordt twee wedstrijden voor gegeven. Dat zouden er toch vijf moeten zijn.

Ik heb ook de momenten niet teruggehaald hoor. Dit staat keurig op Wikipedia. Het ging mij erom dat ze Feyenoord moord en brand schreeuwt over de buitenproportionele straf terwijl voor alle andere momenten die gelijk zijn beoordeelt een vergelijkbare straf is uitgedeeld. Voor slaande bewegingen vind je dezelfde type straffen.

De grens tussen rood en geel voor zulke gevallen is altijd een grijs gebied geweest. Met geel ontsnap je aan een schorsing, bij rood krijg je een flinke schorsing. Een tussenweg is er niet.

Met je tweede alinea kan ik het alleen maar eens zijn.
 

SanMark.

Well-known member
Bij deze nogmaals mijn motivatie voor de schorsing kereltjes.

Hij was toch een recidivist. Die 6 wedstrijden schorsing moest krijgen.

De vraag is al meerdere malen gesteld. Wanneer heeft hij zich nog meer misdragen en waarom zou hij 6 wedstrijden schorsing moeten krijgen ?

Joost had een mooi staatje met schorsingen bij elleboog stoten.
Daar stond geen 6 wedstrijden tussen, maar misschien is het gerechtvaardigd omdat hij zich in het verleden heeft misdragen maar met die misdragingen zal je ongetwijfeld nu wel komen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Geschorst: Vilhena
Geblesseerd: Van Beek, J?rgensen, Elia, Bilal, Kongolo, Karsdorp en Nieuwkoop.

Mag toch hopen dat uit het rijtje geblesseerde er drie of vier mee kunnen doen tegen Go Ahead Eagles en vijf tegen PEC.
 

Eresd?g?

Banned
Zeker. Dat wordt echt een enorme klote pot op kunstgras en we doen het daar altijd slecht.
PEC speelt ook nog ergens voor. Dat is t leuke dit jaar op zich....elke club speelt nu nog steeds ergens voor. Is t geen degradatie dan is t voor die plek nr 9, playoffs.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het grote Feyenoord nieuwstopic

Alleen tegen Go Ahead nog.

Woensdag Elia terug. Zal Nieuwkoop rechtsback spelen, Toornstra naast El Ahmadi en Kuyt op tien vermoed ik.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan