Het Grote atlassen- en kaartentopic

Deathprod

Active member
doggerland2sml-1-700x715.jpg



Study Rewrites History of Ancient Land Bridge Between Britain and Europe
 

Reinoud

Well-known member
Denksport heeft trouwens Het Grote Bosatlas puzzelboek uitgebracht. Vandaag ontvangen en wel echt een mooi boekje. Denk dat het wel interessant is voor wat mensen hier.
 

Joost

Well-known member
Denksport heeft trouwens Het Grote Bosatlas puzzelboek uitgebracht. Vandaag ontvangen en wel echt een mooi boekje. Denk dat het wel interessant is voor wat mensen hier.
Ik heb al een aantal puzzels klaar, Limburg vond ik een makkie. Friesland was ook goed maar Groningen bijvoorbeeld echt heel pittig.
 

JMD

Well-known member
Denksport heeft trouwens Het Grote Bosatlas puzzelboek uitgebracht. Vandaag ontvangen en wel echt een mooi boekje. Denk dat het wel interessant is voor wat mensen hier.
Ja, ook gekocht. Was erg leuk.

En wat Joost heeft met Limburg had ik met alle puzzels van de regio hier, ook al die oude kaarten (van de Haarlemmermeer voor de drooglegging, van voor het Noordzeekanaal enz) gingen vrij makkelijk. DIe oude kaart van indonesië (met waar Nederland alle plantages had) vond ik extreem moeilijk
 

Joost

Well-known member
Sommige vragen zijn gewoon echt niet te beantwoorden. Zie bijvoorbeeld 3 en 8 van Zeeland.
 

JMD

Well-known member
Sommige vragen zijn gewoon echt niet te beantwoorden. Zie bijvoorbeeld 3 en 8 van Zeeland.
Het toetst inderdaad (behalve kaartleesskills) ook algemene kennis over de regio. En die is natuurlijk groter als je bekend bent met die regio.
 

Joost

Well-known member
Op de carnavalskaart staat ook een fout. Bij Ell, vlakbij Weert staat Aelse. Maar dat is niet meer dan de dialectnaam voor Elsloo.
 

De Wolf

Well-known member
Er staan wel meer fouten in. Zo is Bonifatius in het tegenwoordige Damwoude (Murmerwoude) vermoord. De finishplek klopt ook niet. Moet de Friese naam zijn.
 

Joost

Well-known member
Ik heb het boekje bijna uit. De Spaanse puzzel vond ik het leukste, de Griekse erg lastig.

Van mij mag er wel een vervolg komen en gezien het al aan zijn derde druk bezig is zou dat best kunnen. Als ik toch een minpuntje mag noemen; er waren iets teveel hoofdstukken enkel op water gericht.
 

Reinoud

Well-known member
Sommige vragen zijn gewoon echt niet te beantwoorden. Zie bijvoorbeeld 3 en 8 van Zeeland.

Als je weet waar het Zwin ligt is vraag drie goed te doen. Maar verder eens dat er ook gewoon kennis vragen tussen zaten.

Mag zeker een vervolg komen al ben ik nog genoeg te doen in deze :)
 

Joost

Well-known member
Als je weet waar het Zwin ligt is vraag drie goed te doen. Maar verder eens dat er ook gewoon kennis vragen tussen zaten.

Mag zeker een vervolg komen al ben ik nog genoeg te doen in deze :)
Zeker, al zei het mij echt helemaal niets terwijl ik mijn topografische kennis bovengemiddeld acht. Ik heb me wel suf gezocht op het kaartje waar dat Zwin nu dan toch lag maar dat was buiten de pagina gevallen.
 
Bovenaan