Het Grote atlassen- en kaartentopic

de waan

Well-known member
Volgens mij zitten hier nog wel wat meer geofreaks, dus het wordt wel eens hoog tijd voor een kaarten- en atlassentopic.

Deze kwam ik vandaag toevallig tegen. Daar kan ik dus zo een paar dagen mee stuk slaan. Een kaart waarop van alle (!) panden in Nederland de ouderdom is weergegeven.

https://code.waag.org/buildings/#52.0909,5.1339,14
 

Abubakari

Well-known member
v2_large_9f244a79718c9036e9471c82c6c54e86e1889349.jpg

Een kaartentopic? Dan mag Tommie Beugelsdijk niet ontbreken.
 

erka

Well-known member
Celtic fields?

Heel goed. We zien het Ballo?rveld ten oosten van Assen. De vierkantjes zijn inderdaad Celtic Fields, of in goed Nederlands raatakkers. De strepen in het noordoostelijk deel van het hoger gelegen terrein zijn middeleeuwse karrensporen. De rode stippen aan de oostrand zijn prehistorische grafheuvels. De strakke zig-zag-zaglijn aan de westkant is een tankgracht uit WO2. En de aan de west- en oostzijde zien we beekdalen van een aantal stroompjes die later de Drentse Aa gaan vormen.
 

TeeZee

Active member
Schiermonnikoog?!!!

Rottumeroog en -plaat worden alleen bewoond door vogelwachters, maar er is blijkbaar een woningoverschot. (Zal wel bij een gemeente op het vasteland horen).
 

erka

Well-known member
Probeer maar eens een huis te kopen voor een beetje normale prijs op Schiermonnikoog. Valt me nog mee dat de andere waddeneilanden niet ook knalrood zijn, zoals Schier en Vlieland.
 
Bovenaan