Het FC Groningen Nieuwstopic

Unregistere

Well-known member
De 21-jarige Wes Beuvink is de nieuwe hoofdscout. Voormalig FM-speler en lid van het gilde der 'voetbaltwitteraars'. Geen praktijkjongen dus. Een interessante move van de FC.

erka

Well-known member
Sja, die kwam wel met Redan aanzetten...
Interessant inderdaad. De oude-jongens-krentenbrood van Nijland wordt goed opgeruimd.

de waan

Well-known member
Leuk, gaan weer heel wat ouwe praktijkmannen boos worden en zich verbijten. Schrijft Rob Jacobs nog columns?

Batigoal

Well-known member
Ietsje anders dan Robben en Elia; het wordt Robben en Joosten. Zeefuik is alsnog vertrokken naar Hertha, maar met Dankerlui haalde Groningen al een vervanger.

erka

Well-known member
Robben weer licht geblesseerd. Zal mij eens benieuwen of hij in de voorbereiding nog minuten gaat maken.

Joost

Well-known member
Jan Hoekstra, wat moet ik daarvan denken? Enkel ervaring in de beloften maar wel in Oranje jeugdelftallen gespeeld.

erka

Well-known member
Buijs over rentree Robben:

"Je kon een aantal keer zien dat hij geniale kwaliteiten heeft en een paar keer dat hij moest wennen aan zijn medespelers of andersom. Dat komt wellicht door het niveauverschil. Sommigen herkennen niet meteen wanneer ze hem gelijk in kunnen spelen en wachten dan te lang. Dat zijn dingetjes die moeten groeien."

Dat is de spijker op zijn kop. Bij clubs als Bayern wordt elke kans om in te spelen of diep te gaan direct benut. Bij Groningen (en de meeste clubs in de Eredivisie) niet. Dat wordt denk ik nog een hele uitdaging, dat niveauverschil binnen de selectie van Groningen tussen Robben en de rest.

Batigoal

Well-known member
Die jongen schijnt tegenwoordig wat meer arbeidsethos te hebben, dus als ze hem kunnen huren zou dat geen verkeerde zet zijn.

Bovenaan