Het FC Groningen Nieuwstopic

Max

Administrator
Forumleiding
Žuti;166860 zei:
Zou je er slechter om slapen? Eet je er een boterham minder om?
Ik kan me geen milliseconde druk maken om de naam Noordlease stadion. Het is maar een naam. Bovendien was Euroborg ook al een lelijke naam.

De naam Euroborg kwam op mij ook altijd over als een tijdelijke naam tot er een sponsor was gevonden. Men heeft toch ook nog de bijnaam de Groene Kathedraal geprobeerd in de beginfase dat FC Groningen nauwelijks was te verslaan?

Dat Univ? heeft er toch niet altijd op gestaan neem ik aan? Het stadion van Feyenoord heet overigens "Stadion Feijenoord."

Daarom. Ik ken echter niemand die het stadion ook echt Stadion Feijenoord noemt.
 

Abubakari

Well-known member
Mag hij bij de warming up ook even het veld op om zich toe te laten juichen? Want ik denk dat ie dat wel een beetje mist.
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Nicolo Pozzebon maakt via zijn Twitter-account bekend dat hij komend seizoen op huurbasis speelt voor FC Groningen. Pozzebon schijnt een 19-jarige spits te zijn van Juventus.
 

noordooster

Well-known member
In DvhN staat dat er gisteren bij Fc Groningen - Feyenoord 19.762 toeschouwers waren.
De Euroborg heeft een capaciteit van 22.500 toeschouwers.
OP tv was duidelijk te zien dat die dik 19 duizend er bij lange na niet waren.
Een familielid die bij de wedstrijd aanwezig was gaf ook aan dat het stadion heel veel lege plekken had.
Was dat opgegeven aantal een vorm van window-dressing ?
 

noordooster

Well-known member
Afwezige seizoenkaarthouders meegeteld?

Misschien.
Ze hebben nu zo'n 10.000 seizoenkaarten verkocht.
Als ze dan ook ongeveer 10.000 betalende toeschouwers hadden zou dat kloppen.
Maar ik zou het beter vinden als ze het werkelijke aantal aanwezige toeschouwers vermelden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ben ik ook voorstander van, maar daar doet vrijwel geen enkele club aan. Of we noemen het iig geen toeschouwers meer.
 

Abubakari

Well-known member
Žuti;187653 zei:
Je mag gerust lachen om m'n voorspelling, maar ik denk dat een derde plaats voor Groningen een stuk realistischer is dan een kampioenschap voor Feyenoord.
Op basis waarvan verwacht jij eigenlijk zo'n topseizoen voor Groningen? Ik denk dat ze uiteindelijk wel weer rond hun vrij vaste stek (8ste a 9de) uitkomen, maar waarom is dit Groningen volgens jou zoveel beter dan vorig seizoen?
 

Max

Administrator
Forumleiding
De belangrijkste mutaties lijken Van Weert voor De Leeuw en Faber voor Van der Looi te zijn. Lijkt mij wat magertjes om te veronderstellen dat FC Groningen opeens mee kan met Vitesse en AZ. Kan je er wel bijhalen dat Feyenoord ook dit jaar geen kampioen wordt, maar dat is ook een dooddoener.
 
?

?uti

Guest
Op basis waarvan verwacht jij eigenlijk zo'n topseizoen voor Groningen? Ik denk dat ze uiteindelijk wel weer rond hun vrij vaste stek (8ste a 9de) uitkomen, maar waarom is dit Groningen volgens jou zoveel beter dan vorig seizoen?

Het is natuurlijk gemakkelijk praten nu het niet loopt. Maar in principe heeft de selectie voldoende kwaliteit om te kunnen vlammen. Dat het er niet uit wil komen tot dusverre is een ander verhaal. Het komt vast nog goed, daar vertrouw ik wel op.

Wat niet helpt in Gronings voordeel is dat de beoogde basiself nog niet heeft kunnen starten.
 

Abubakari

Well-known member
Žuti;192957 zei:
Het is natuurlijk gemakkelijk praten nu het niet loopt. Maar in principe heeft de selectie voldoende kwaliteit om te kunnen vlammen. Dat het er niet uit wil komen tot dusverre is een ander verhaal. Het komt vast nog goed, daar vertrouw ik wel op.

Wat niet helpt in Gronings voordeel is dat de beoogde basiself nog niet heeft kunnen starten.

Nee hoor, daar kijk ik immers overheen, ik zeg dat ik verwacht dat ze om de onderste plaatsen in het linkerrijtje gaan spelen, niet dat het een loodzwaar seizoen wordt.

Wat Max ook zegt, de selectie lijkt niet veel beter dan vorig seizoen. Wie zijn dan volgens jou de mannen die dit jaar het verschil gaan maken?
 
?

?uti

Guest
Nee hoor, daar kijk ik immers overheen, ik zeg dat ik verwacht dat ze om de onderste plaatsen in het linkerrijtje gaan spelen, niet dat het een loodzwaar seizoen wordt.

Wat Max ook zegt, de selectie lijkt niet veel beter dan vorig seizoen. Wie zijn dan volgens jou de mannen die dit jaar het verschil gaan maken?

Looi had min of meer dezelfde selectie tot zijn beschikking, maar hij kon niet uit de selectie halen wat er wel in zit. Onder Faber loopt het gewoon nog niet, maar dat komt nog wel.

Tibbling wordt hard gemist. Mahi en Idrissi zouden het verschil kunnen maken. Voorlopog staan de verkeerde spelers op het veld. Reijnen, Hiariej, Van Nieff en Antonia zijn zwakke schakels maat staan tot dusverre in de basis. Met Memisevic, Tibbling, Mahi en Idrissi ziet het er heel anders uit. Die eerste moet nog even wennen, Tibbling komt net van de OS en moet ook even omschakelen en Antonia en Rusnak zou ik op de bank laten voor Mahi en Idrissi. Rusnak presteert niets, Maduro zou een steunpilaar moeten zijn maar brengt het ook even niet.

Over een paar weken zal het er wel beter uitzien.
 

Abubakari

Well-known member
Een andere trainer en een speler uit Bosni? die niemand kent moeten het -toch wel grote- verschil maken? Dat lijkt mij wel heel erg optimistisch. Ik denk dat vd Looi het maximale uit deze niet al te indrukwekkende groep heeft gehaald. Veel te veel wisselvallige net niet voetballers die een prima periode met de al bijna traditionele slechte periode afwisselen, ik zie niet waar de enorme progressie opeens vandaan moet komen. Ik denk zelfs dat je zonder Lindgren en de Leeuw er nog eerder op achteruit bent gegaan.

Maar goed, we zullen het zien, ik schat Grunn op maximaal de zevende plaats in maar het zou mij niet verbazen als ze lager eindigen. Wel als ze hoger eindigen en dat zeg ik niet op basis van de eerste twee wedstrijden.
 

Abubakari

Well-known member
Grunns Hoop in Bange Dagen, of een logge verdediger voor wie de stap naar de eredivisie te groot is? :

img.do
 

Batigoal

Well-known member
Žuti;192987 zei:
Looi had min of meer dezelfde selectie tot zijn beschikking, maar hij kon niet uit de selectie halen wat er wel in zit. Onder Faber loopt het gewoon nog niet, maar dat komt nog wel.

Tibbling wordt hard gemist. Mahi en Idrissi zouden het verschil kunnen maken. Voorlopog staan de verkeerde spelers op het veld. Reijnen, Hiariej, Van Nieff en Antonia zijn zwakke schakels maat staan tot dusverre in de basis. Met Memisevic, Tibbling, Mahi en Idrissi ziet het er heel anders uit. Die eerste moet nog even wennen, Tibbling komt net van de OS en moet ook even omschakelen en Antonia en Rusnak zou ik op de bank laten voor Mahi en Idrissi. Rusnak presteert niets, Maduro zou een steunpilaar moeten zijn maar brengt het ook even niet.

Over een paar weken zal het er wel beter uitzien.

Het verbaast me dat je Yttergard Jenssen niet noemt. Die moest zo las ik overal de nieuwe steunpilaar gaan worden op het middenveld.

Van Weert is gewoon een veel mindere versie van De Leeuw, die nooit echt de volledige waardering heeft gekregen. Zelfs bij Excelsior stak Van Weert er niet echt bovenuit. Ja, hij was vaak het eindstation van een aanval, maar het is nou niet dat hij het team beter liet spelen. Net als andere clubs vind ik Groningen ook dit jaar er weer wat op achteruit gegaan te zijn.
 
Bovenaan