Het EK in Nederland.

Het EK in Nederland.


  • Totaal aantal stemmers
    20

Forza AZ

Well-known member
De vraag is natuurlijk of die belangstelling voor het damesvoetbal blijft voortduren na het EK of dat we de dames weer links laten liggen na het EK.
Punt daarbij is wel dat de meeste speelsters van het Nederlands Elftal in het buitenland spelen, en de Eredivisie-vrouwen dus wordt gespeeld door mindere speelsters, en dan ook nog eens op vrijdagavond.
Er is wel weer Eredivisie in Alkmaar komend seizoen. Ik ben wel van plan om te gaan kijken bij VV Alkmaar. Toen AZ nog een vrouwenteam had ben ik ook regelmatig gaan kijken.
Maar meer dan een paar honderd toeschouwers zijn er dan niet te vinden. Ook is het op TV of Internet niet te volgen volgens mij.

Wat betreft het Nederlands team. Als ze de kwalificatie-wedstrijden voor het volgende WK nu ook op een open TV-zender gaan uitzenden, dan zullen er vast nog wel redelijk wat mensen gaan kijken.


Het spelniveau is inderdaad niet erg hoog vergeleken met de mannen, maar met enthousiasme maken ze veel goed.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Overigens verloor wereldkampioen VS een oefenduel tegen een -15 jongensteam uit Dallas met 5-2.
 

Maasveld

Well-known member
Het niveau van de Leeuwinnen ligt wel een stukje hoger dan enkele jaren geleden, maar goed kun je het nog niet noemen nee.
 

Janssen

Well-known member
Dat komt omdat ze het fysiek aflegt. En dan nog vind ik haar ??n van de spaarzame uitzonderingen die nog wel op enig acceptabel mannenniveau meekan.

Niet alleen fysiek, ook handelingssnelheid en techniek.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Het beoordelen van het niveau van de dames is natuurlijk maar waar je het aan relateert. Vergeleken met mannenvoetbal is het inderdaad echt superslecht. Maar vergeleken met de wereldtop van het vrouwenvoetbal doen onze Leeuwinnen het behoorlijk goed en zijn ze in goede doen ??n van de meest aantrekkelijk voetballende teams van allemaal. Ik kan er wel naar kijken, maar alleen als Nederland speelt. Net als dat ik eigenlijk ook alleen naar andere vrouwensporten kan kijken als ik een zware voorkeur voor ??n van de partijen heb. Bij een beetje neutraliteit haak ik heel snel af. Ik heb dan ook, buiten de wedstrijden van Nederland om, in totaal nog geen tien minuten gezien van de andere wedstrijden op dit EK.
 

JMD

Well-known member
Het niveau is echt om te huilen. Wat me wel opvalt is dat je nu na een week of 2-3 eindelijk de eerste kritiek op het niveau in de media ziet verschijnen. Gisteren was Vera Pauw even heel duidelijk. En ook Van Ede over heen niveau van de doelvrouwen.

Vond de opmerking van Ronald Waterreus in de VI wel spijker op de kop:'ze willen serieus genomen worden, die vrouwen en al hun voorvechters. Totdat je ze serieus beoordeelt, dan is hun wereld te klein'

Degenen die nu kijken of in het stadion zitten zijn meer van die 'gezelligheidssupporters', maar no way dat die op een regenachtige maandagavond bij het vrouwenvoetbal gaan kijken. De hype is na zondag over.


Maar toch blijf ik het frappant vinden, dat niveauverschil tussen dames en heren bij voetbal, ik bedoel bij bv hockey, volleybal, handbal zit er op het fysieke deel na echt weinig verschil tussen de dames- en herenvariant (is het soms zelfs technisch beter omdat de kracht nou eenmaal minder is). Waarom is dat verschil bij voetbal zo groot?
 

gevegt

Well-known member
Het niveau is echt om te huilen. Wat me wel opvalt is dat je nu na een week of 2-3 eindelijk de eerste kritiek op het niveau in de media ziet verschijnen. Gisteren was Vera Pauw even heel duidelijk. En ook Van Ede over heen niveau van de doelvrouwen.

Vond de opmerking van Ronald Waterreus in de VI wel spijker op de kop:'ze willen serieus genomen worden, die vrouwen en al hun voorvechters. Totdat je ze serieus beoordeelt, dan is hun wereld te klein'

Degenen die nu kijken of in het stadion zitten zijn meer van die 'gezelligheidssupporters', maar no way dat die op een regenachtige maandagavond bij het vrouwenvoetbal gaan kijken. De hype is na zondag over.


Maar toch blijf ik het frappant vinden, dat niveauverschil tussen dames en heren bij voetbal, ik bedoel bij bv hockey, volleybal, handbal zit er op het fysieke deel na echt weinig verschil tussen de dames- en herenvariant (is het soms zelfs technisch beter omdat de kracht nou eenmaal minder is). Waarom is dat verschil bij voetbal zo groot?

Dat laatste is echt onzin.

De heren moeten eens ophouden met het vergelijken.
 

DeMaster

Active member
Haha, iemand riep vorige week dat het bij damesvoetbal nog altijd net zo gaat als vroeger bij kinderen op straat; 'de zwakste moet op doel'

Klets. van Veenendaal maakt ook een blunder (kan de beste overkomen) maar zij was tegen Denemarken wel de allerbeste, vooral de 2e helft.
 

Maasveld

Well-known member
Het niveau is echt om te huilen. Wat me wel opvalt is dat je nu na een week of 2-3 eindelijk de eerste kritiek op het niveau in de media ziet verschijnen. Gisteren was Vera Pauw even heel duidelijk. En ook Van Ede over heen niveau van de doelvrouwen.

Vond de opmerking van Ronald Waterreus in de VI wel spijker op de kop:'ze willen serieus genomen worden, die vrouwen en al hun voorvechters. Totdat je ze serieus beoordeelt, dan is hun wereld te klein'

Degenen die nu kijken of in het stadion zitten zijn meer van die 'gezelligheidssupporters', maar no way dat die op een regenachtige maandagavond bij het vrouwenvoetbal gaan kijken. De hype is na zondag over.


Maar toch blijf ik het frappant vinden, dat niveauverschil tussen dames en heren bij voetbal, ik bedoel bij bv hockey, volleybal, handbal zit er op het fysieke deel na echt weinig verschil tussen de dames- en herenvariant (is het soms zelfs technisch beter omdat de kracht nou eenmaal minder is). Waarom is dat verschil bij voetbal zo groot?
Gezien je Engeland-reis ben je wel fan van vrouwenvoetbalachtig niveau.
 

Fenerium

Member
Het niveau is echt om te huilen. Wat me wel opvalt is dat je nu na een week of 2-3 eindelijk de eerste kritiek op het niveau in de media ziet verschijnen. Gisteren was Vera Pauw even heel duidelijk. En ook Van Ede over heen niveau van de doelvrouwen.

Vond de opmerking van Ronald Waterreus in de VI wel spijker op de kop:'ze willen serieus genomen worden, die vrouwen en al hun voorvechters. Totdat je ze serieus beoordeelt, dan is hun wereld te klein'

Degenen die nu kijken of in het stadion zitten zijn meer van die 'gezelligheidssupporters', maar no way dat die op een regenachtige maandagavond bij het vrouwenvoetbal gaan kijken. De hype is na zondag over.


Maar toch blijf ik het frappant vinden, dat niveauverschil tussen dames en heren bij voetbal, ik bedoel bij bv hockey, volleybal, handbal zit er op het fysieke deel na echt weinig verschil tussen de dames- en herenvariant (is het soms zelfs technisch beter omdat de kracht nou eenmaal minder is). Waarom is dat verschil bij voetbal zo groot?

Voetbal is een mannensport, zal het ook altijd blijven, maar ik gun de feministen van Nederland wel eventjes hun pleziertje, women power.
 

erka

Well-known member
Ik keek net even Denemarken-Oostenrijk. Allemachtig. Het is nog treuriger dan ik gedacht had. Wat een ontzettend gepruts zeg. Het zal wel trending zijn, maar ik vind er echt geen ene nul komma nul aan en het niveau is echt niveautje Onstwedder Boys 3.
 

Max

Administrator
Forumleiding
In Oostenrijk zijn ze allang blij dat ze met voetbal een keer weer een halve finale halen. Maakt hen niet uit of dat met daklozenvoetbal of vrouwenvoetbal is.
 

Batigoal

Well-known member
Zolang het chauvenisme van Oranje niet een rol speelt is het een stuk minder. Wel aardig dat je ook hier een strijd ziettussen twee speelstijlen: fysiek versus technisch.
 

Janssen

Well-known member
Het EK in Nederland.

Hahaha die kopkans op het laatst. Alsof ze verbaast is dat haar hoofd de bal raakt. Comedy dit hoor.
 
Bovenaan