Halve Finale: Nederland - Engeland

Mario

Well-known member
Alles over de wedstrijd tegen Engeland.

Nederland staat voor het eerst in 20 jaar weer in de finale van het EK. Engeland staat voor de tweede keer op rij in de halve finale
.
Beide landen hebben in de historie 32x tegen elkaar gespeeld. 9x won Oranje, 13x was de winst voor de Engelsen, en het werd 10x gelijk.

Nederland en Engeland hebben elkaar 3x eerder op een eindtoernooi ontmoet. In 1988 werd het 3-1 door de hattrick van van Basten, in 1996 verloor Nederland met 4-1. Op het WK van 1990 werd het 0-0. Al deze ontmoetingen waren groepswedstrijden. Verder nog memorabele wedstrijden zoals de 2-0 overwinning in de Kuip in 1993 waardoor Nederland zich ten koste van de Engelsen plaatste voor het WK94, en de 3-1 winst in de halve finale van de Nations League in 2019.

De wedstrijd vindt plaats op woensdag 10 juli om 21:00 in Dortmund.

Kan Nederland zich na 36 jaar weer plaatsen voor een EK finale?

l-inghilterra-e-i-paesi-bassi-figurano-due-bandiere-di-tessuto-dell-olanda-insieme-177223915.jpg

Mario

Well-known member
Uiteraard, de Engelsen zijn op alle posities beter en winnen nu zelfs een penalty reeks.

Makanaky

Well-known member
In 2018 ook al, toen ook met clowntje Pickford als killer. Kan niet wachten op een botsing tussen hem en onze Wouter.

stc

Well-known member
Wat mij betreft mag Dumfries aanstaande woensdag banken. Hij is schuldig aan de tegengoal die Nederland kreeg. Voorts mag Reijnders ook banken

Susaa

Well-known member
De Lamme tegen de Blinde....

Beide teams zijn zo traag in de opbouw dat dit best weleens heel saai kan worden.

Mario

Well-known member
Even van Basten oproepen. Erwin Koeman is er al dus die kan de corners nemen.

stc

Well-known member
Dumfries stond wel aan de basis van de 2-1
Ja maar hij stond ook aan de basis van het doelpunt van de Turken. Ik neem dit de heer Dumfries zeer kwalijk. 1 zo'n fout tegen de Engelsen en je hebt kansloos verloren.

André

Well-known member
Om nou te zeggen dat dumfries eruit moet terwijl hij vaak betrokken is bij aanvallen en doelpunten

stc

Well-known member
Ben benieuwd of Hasselbaink gaat juichen als Engeland scoort tegen Nederland.

BlauwVinger

Well-known member
In 1996 bezocht ik op Wembley de groepswedstrijd Engeland vs Nederland.

Oranje werd met 1-4 afgedroogd. Football’s coming home…

Na de wedstrijd is er bij het Nederlandse deel van het publiek nauwelijks sprake van enige schaamte. De voor de gelegenheid meegereisde vrouwen met winkelcentrumkapsels vergezellen hun eega’s van het type ‘gesponsorde kaartjes’. Door de baas gratis uitgezonden als topverkoper van een autoshowroom in Emmen.

Ze zoeken bij het verlaten van het stadion toenadering tot Engelse supporters van het type kalende bouwvakker.

"See you back in the final".

"Fuck off back to Holland, you're even worse than the fucking Jocks".

"Hoorde je dat Jan, die onaardige meneer zei fuck tegen mij en hij zegt ook nog dat ik jok".

Mario

Well-known member
Felix Zwayer zal deze wedstrijd fluiten, dat deed hij ook al bij de wedstrijd tegen de Roemenen.

De gele wand wordt ook de Oranje wand.

Laatst bewerkt:
Bovenaan