Makanaky
Well-known member
Halve finale Dortmund '74 revisited, dan mag het van mij ook weer een keiharde confrontatie worden. Gelukkig is het eindspel dit keer niet in München.Makje, 2-0.
Halve finale Dortmund '74 revisited, dan mag het van mij ook weer een keiharde confrontatie worden. Gelukkig is het eindspel dit keer niet in München.Makje, 2-0.
gevegt, ALenstra roept je.😉Die legendarische schoppartij tegen Tsjechoslowakije.
Geldt ook voor mij. Had de eerste toernooien daarna telkens het idee dat ze wel weer gewoon kampioen konden worden.Eerste toernooi van Oranje was voor mij 88
Beter is het niet geworden in 36 jaar
Geldt ook voor mij. Had de eerste toernooien daarna telkens het idee dat ze wel weer gewoon kampioen konden worden.
Het zou jammer zijn dat het een en ander met elkaar te maken hadden.Voor mij was 88 enigszins het eerste toernooi dat ik meemaakte. Op jonge leeftijd had ik een dwarsfluitoptreden in het centrum van Hengelo (het Berdien Stenberg tijdperk). Ik was helemaal de indruk dat de winkeliers een blik cola ter beschikking stelden voor degenen die optraden. Ik kan me nog goed herinneren dat mijn moeder op de markt aan de standhouders vroegen wat de tussenstand was van Nederland-Ierland. Daarna ben ik voetbal gaan volgen en gestopt met dwarsfluiten.
2000, man ik heb daar nog steeds een slecht gevoel over. Toen had Oranje Europees kampioen moeten worden, die penalty's ... in 1992 hadden we nog nooit penalty's genomen. In 2000 was het al een trauma. Zeker na dat geweldige toernooi van 1998, was dat de kans op een nieuwe titel. De enige keer dat ik een bondscoach heb zien huilen na een uitschakeling.In 1992 was dat zeker mogelijk. Hoe ze Duitsland toen wegspeelden. Een van de beste wedstrijden van Oranje ooit. En in 2000 had het ook gekund.