Halve Finale: Nederland - Engeland

Joost

Well-known member
Het was een heel knappe goal van Watkins. Toch blijft het gevoel dat de arbitrage een kwalijke rol heeft gespeeld in heel veel beslissingen.
 

Mario

Well-known member
Voorin blijft het behelpen, we hebben momenteel geen aanvallers van wereldniveau. En hoe zou Brobbey terugkijken op dit toernooi. Slechts 1 minuut mogen invallen toen het kalf al verdronken was, en ook nog eens genoegen moeten nemen met een plek in de pikorde achter Zirkzee.
 

Pieros

Active member
Van te voren zou je tevreden zijn met een halve finale, achteraf ben je wel heel dichtbij in ieder geval een verlenging geweest en is er toch wat teleurstelling. Zoals vaker dit toernooi ligt het allemaal heel erg dichtbij elkaar en is één geniaal moment van een speler of juist een zwak moment van de scheidsrechter beslissend voor het resultaat.
Ach ja, dit scheelt weer een hele gespannen zondagavond met veelal ook mensen om je heen die normaal nooit naar voetbal kijken (en nu ineens denken dat ze er verstand van hebben) en kunnen we ons weer richten op clubvoetbal (gelukkig).
 

Fregge

Well-known member
Ach ja, dit scheelt weer een hele gespannen zondagavond met veelal ook mensen om je heen die normaal nooit naar voetbal kijken (en nu ineens denken dat ze er verstand van hebben) en kunnen we ons weer richten op clubvoetbal (gelukkig).
En nog meer goed nieuws: De Oranje-tompoucen zijn in de aanbieding
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Mijn eerste toernooi waar ik herinneringen van heb is WK '98 en dan vooral richting het einde van het toernooi, de wedstrijden tegen Argentinië en Brazilië. Maar na dat toernooi ben ik voetbal wat meer gaan volgen en EK 2000 voelt voor mij als het eerste echte toernooi waar ik helemaal voor ging, want toen spaarde ik Panini-plaatjes, keek ik alle wedstrijden en hield ik een schriftje bij waarin ik wedstrijdverslagen maakte met krantenartikeltjes en foto's die ik erbij plakte.

EURO 2000 was trouwens ook het toernooi waar mijn veelbelovende carrière in de blokfluit bruut afgebroken werd. We hadden een einduitvoering en die was gepland notabene op de avond van Nederland-Joegoslavië. Dat kon natuurlijk niet.
In mijn beleving was dat duel met Joegoslavië in de middag.
 

JMD

Well-known member
Op een zondag was het.
Jep. En de 1/2 finale was op donderdag al om 18.00 (en toen geen duel om 21.00). Ik werkte toen in een supermarkt (als 'zaterdaghulp' en voor de koopavond op donderdag) en we zouden eerst open zijn op die donderdagavond, maar een dag van te voren hoorden we dat we dicht mochten.
 

Joost

Well-known member
Jep. En de 1/2 finale was op donderdag al om 18.00 (en toen geen duel om 21.00). Ik werkte toen in een supermarkt (als 'zaterdaghulp' en voor de koopavond op donderdag) en we zouden eerst open zijn op die donderdagavond, maar een dag van te voren hoorden we dat we dicht mochten.
Haha, ik ook. Ik moest die avond eigenlijk werken maar dat werd verplaatst naar na de wedstrijd,
 

Maasveld

Well-known member
2000, toen was ik 12 jaar. Net als gisteren zat ik in het stadion. Die wedstrijd van toen heeft me wel een klein trauma bezorgd, aangezien we ook naar de finale zouden gaan als Nederland zou winnen. Helaas is het gisteren niet gelukt om dat trauma weg te spoelen. Echter wel een prachtige beleving die ik voor geen goud had willen missen.
 

erka

Well-known member
Wat een frustratie wedstrijd was dat zeg 😡

Er zijn twee wedstrijden geweest waar ik echt ontzettend woest was gewoon. Woest om zoveel onkunde. De ene was Nederland-Tsjechië 2004 (de wissel). En de andere was de halve finale 2000 met de pingels. Oók twee pingels gemist in de reguliere speeltijd he. Echt zo kwaad.
Natuurlijk vele malen vaker verloren maar deze twee springen er echt bovenuit.
 

Mario

Well-known member
In 2000 hadden we kampioen moeten worden. Die wedstrijd is de meest frustrerende wedstrijd die ik heb meegemaakt wat Oranje betreft.
 

Batigoal

Well-known member
Op een zondag was het.
Hmm, dat moet het dus een andere wedstrijd geweest zijn, want op zondag zou mijn gristelijke basisschool zoiets niet organiseren. Best jammer, want ik associeer altijd die fantastische wedstrijd van Kluivert tegen Joegoslavië met dat optreden.
 

Susaa

Well-known member
Uiteindelijk een zure nederlaag op deze manier.

Aanvallend was Nederland simpelweg te zwak.
 

JMD

Well-known member
Er zijn twee wedstrijden geweest waar ik echt ontzettend woest was gewoon. Woest om zoveel onkunde. De ene was Nederland-Tsjechië 2004 (de wissel). En de andere was de halve finale 2000 met de pingels. Oók twee pingels gemist in de reguliere speeltijd he. Echt zo kwaad.
Natuurlijk vele malen vaker verloren maar deze twee springen er echt bovenuit.
Ik had dat met dit duel idd (alhoewel ik NL - Bra in 1998 ook heel pijnlijk vond, maar daar was Brazilië minstens gelijkwaardig en kwamen we pas vlak voor tijd door Kluivert op 1-1) en een jaar later PSV - Kaiserslautern. Niet alleen door de supporters die het veld opkwamen maar ook omdat PSV beide duels eigenlijk beter was, in het heenduel ranselde de reservekeeper van Lautern alles uit zijn goal en kregen de Duitsers een goedkope pingel. In Eindhoven kreeg PSV een goedkope pingel en miste Bruggink maar benutte Basler de goedkope pingel wel...
2 jaar eerder verloren we ook 2x lullig en onverdiend van die ploeg, sindsdien is dat eigenlijk de enige Duitse ploeg die ik echt haat... Van Bayern vind ik het vooral leuk als ze niet winnen (of niet kampioen worden), maar kan ik (zeker sinds de Guardiolatijd) ook wel genieten van hun spel.
 

zwammy

Well-known member
Ik merk dat excelsior NAC mij zoveel stress heeft opgeleverd dat ik voortaan alles wat niet met NAC te maken heeft makkelijk kan relativeren, ik was er gisteren na 5 minuten wel weer rustig om.
 

Mario

Well-known member
Dit keer is het ook niet zo lastig, omdat je toch geen kans op de titel had..De halve finale was gewoon het maximale haalbare.

Op naar de volgende competitie, in het najaar de Nations League met Bosnië, Hongarije en Duitsland.
 
Bovenaan