Als je dit ziet en leest schaam je je toch kapot dat je in een land woont waar wedstrijden worden gestaakt door bekers op het veld
Klopt, hier vieren ze gewoon oud en nieuw op de tribune.
Ook wel apart, in de eerste divisie (cesko kkd dus) trappen ze hier en daar al om kwart over tien s Morgens af. Zoals bij Viktoria Zizkov-Sparta Praha B, daar zat ik vanmorgen ook fris en fruitig op de tribune. Weer wat anders dan de moderne Sparta Arena, deze keer een mooi old school Oostblok stadionnetje.
De tribune waar ik zat was zo goed als vol. Gelukkig nog wel een paar lege stoeltjes want ik had echt een klotenplek. Veel palen en een platform waarop een mannetje video opnames zat te maken in mijn zicht, een paar rijen naar beneden gaan zitten waar ik wel vrij zicht had.
Wedstrijd was niet van een heel hoog niveau, bij nogal wat grote kansen ging er een bal onder de voet door waarmee de kans weer verkeken was. Eerste de beste kans voor Viktoria leverde in de 10’ minuut gelijk de 1-0 op.Nadat Sparta B eerst al een enorme kans had gemist viel na een half iur de dikverdiende 1-1.
Na rust speelde Viktoria richting het vak in de hoek waar de fanatieke vrolijke harde kern stond. Zingen, trommelen en klappen, groot feest. Onfanks dat ze na rust beter speelden en de slotfase met een man meer speelden bleef ht hele grote feest uit, het bleef bij 1-1.