Grupo Desportivo de Lagoa - Culatrense, Onstwedder Boys-Boerakker op zijn Portugees

Abubakari

Well-known member
Tijdje terug bijna een FA Cup tripje geregeld voor afgelopen weekend, Liverpool, Man Utd en Man City. Achteraf met de beperkte vluchten op Schiphol blij dat ik het niet doorgezet heb.

Abubakari

Well-known member
Ik ben ook weer uit de winterslaap. Ik begin bescheiden met een bezoek aan de Adelaarshorst, Go Ahead Eagles-NAC, twee dagen later begint een triple in Engeland met Manchester City-Real Madrid, Liverpool-Galatasaray en Aston Villa-Lille.
In april hoop ik naar Malaga-Las Palmas te gaan.
69b735822fef2-IMG_3736.jpeg

Mooi hoor, deed uiteraard denken aan het oude Cambuur Stadion, zo middenin een volkswijk. Overal in de omringende straten hingen Eagles vlaggen uit en de regenpijpen waren gesierd met rood gele gehaalte omhulsels. Dat zag je bij Cambuur dan weer niet.
Qua zicht is het oude (en ook het nieuwe) Cambuur stadion beter. Tussen veld en Tribune zit nog een vrij dikke straat waardoor je verder van het veld af zit. Dat is nog niet het ergste, ik zat (eerst, ben na tien minuten wat hoger gaan zitten, waren nog wel wat lege stoelen) op rij 1, dan is dit je zicht als ze dichtbij de zijlijn spelen.
69b7370f4456a-IMG_3812.jpeg

Verder loopt er vooral in de begin en slotfase veel volk heen en weer door die straat. Kortom, verder een prima stadion, maar het kan niet tippen aan Cambuur.😎
Maar verder niks dan lof voor de Adelaarshorst.

Matige wedstrijd die Eagles vreemd genoeg met 6-0 won, zonder nou echt goed te spelen. Na rust speelde de wedstrijd zich lang op de helft van GAE af, NAC bakte er echter niet veel van en in de tegenaanvallen was Kowet zeer efficiënt, voor rust ook al want toen was GAE eigenlijk ook vrij matig. Maar het stond wel 3-0. Rare wedstrijd. Leuke middag, dat dan weer wel.

Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
69bb51994ae87-IMG_3979.jpeg

City-Real was dinsdag mooi, maar een dagje Liverpool overtreft dat toch wel in grote mate. Nu was dit ook op voorhand de spannendste, maar dat maakte wua beleving dinsdag eigenlijk niet heel veel uit, bleef een prachtervaring. Stadion is van buiten niet zo mooi, van binnen wel, maar is ook niet bepaald fraai gelegen.
69bb521b527d6-IMG_4132.jpeg

Nee dan Anfield. Alles daar ademt dar voetbal. Velen hier zijn er natuurlijk zelf ook geweest, dus ik vertel niks nieuws, maar mijn hoge verwachtingen werden volledig waargemaakt. De vele murals in de straten om het stadion (en zelfs een eindje daarbuiten) waren al een voorbode. De sfeer in het Stadion was ongeëvenaard.

Nu hielp het ook wel mee dat Galatasaray al vlot (letterlijk) spartelend op de grond lag, dat Liverpool ze totaal overklaste keam de sfeer uiteraard wel ten goede.
69bb52c00ccc4-IMG_4003.jpeg

Ik was al om 15.15u ter plekke, eerst naar Goodison Park geweest, liep het terrein op maar “sorry mate, only outside please”. Ja, zo blijf je altijd de tweede club. Anyway, rondje om het stadion gelopen en daarna via Stanley Park terug richting Anfield en omgeving. Geweldige dag gehad!

Morgen -inmiddels vandaag- naar Birmingham en dan de trip afsluiten bij Aston Villa. Lijkt me ook mooi, maar ik denk dat het hoogtepunt al geweest is. Had ook wel verwacht dat Liverpool het hoogtepunt van deze driedaagse zou zijn trouwens.
Heeft een paar centen gekost, maar tot nu toe elke cent waard geweest.

Toch denk ik dat mijn volgende trip weer wat meer back to basic wordt, Luton Town wil ik graag nog eens heen of andere een beetje makkelijk te bereizen cult club of championship of lager of wat minder grote PL clubs. Ik sta open voor tips. Liefst een combi, want voor 1 wedstrijd al dat gevlieg vind ik niks.

Bovenaan