San Mark: Zijn de wetenschappers toch niet zo competitief ?
Voor een debat heb je tenminste twee partijen nodig. Er is klaarblijkelijk geen persoon te koppelen aan de anomie brief.
én
Black people are three times more likely to be killed by police than their white counterparts. And when they are shot by police, they are twice as likely to be unarmed.
Kun je toelichten waarom bovenstaande geen (institutioneel) racisme zou zijn?
Volkomen mee eens. Het echte crimininele pad is een keuze. Het is alleen zo jammer dat er veel gepigmenteerde medemensen vast zitten voor zaken waar je in Nederland niet eens een waarschuwing laat staan een boete voor zou krijgen.
Ik heb tientallen twitter filmpjes gezien dat de looters (vaak blanken) werden gestopt door echte demonstranten.
Wat is de verhouding tussen wit en zwart als het gaat om het plegen strafbare feiten? Wellich dat daar het antwoord ligt.én
Black people are three times more likely to be killed by police than their white counterparts. And when they are shot by police, they are twice as likely to be unarmed.
Kun je toelichten waarom bovenstaande geen (institutioneel) racisme zou zijn?
Maar waarom projecteren we dat op Nederland?
Dat is gewoon het probleem er is een groep die zo graag gediscrimineerd wil worden dat ze het gaan zoeken in de problemen die in Amerika spelen. Want in Nederland gaat ze dat niet lukken.Maar waarom projecteren we dat op Nederland?
Het geeft ook prima weer waarom de zogenaamde anti-racisten zelf mede debet zijn aan het in stand houden van racisme. Leuk die constateringen, maar als daar automatisch de stempel etnisch profileren op wordt geplakt verliezen ze meteen hun waarde. De waarom-vraag ontbreekt volledig in dit stuk. Daarnaast richt de schrijver zich volledig op de witte medemens als het gaat om oplossingen. Op die manier ga je er dus nooit komen. Ik heb vroeger altijd geleerd dat je problemen altijd samen oplost. Dat gaat alleen maar lukken als je naar elkaar luistert en het gesprek aangaat.Voor mensen die meer willen weten over wit privilege en institutioneel racisme in Nederland kan ik dit wel aanraden: https://decorrespondent.nl/11317/in...en-wat-jij-eraan-kunt-doen/464087536-47232adb
Bah, wat een nuance.