Go Woke go broke ( voor heen De massa hysterie van BLM)

Max

Administrator
Forumleiding
Het geeft ook prima weer waarom de zogenaamde anti-racisten zelf mede debet zijn aan het in stand houden van racisme. Leuk die constateringen, maar als daar automatisch de stempel etnisch profileren op wordt geplakt verliezen ze meteen hun waarde. De waarom-vraag ontbreekt volledig in dit stuk. Daarnaast richt de schrijver zich volledig op de witte medemens als het gaat om oplossingen. Op die manier ga je er dus nooit komen. Ik heb vroeger altijd geleerd dat je problemen altijd samen oplost. Dat gaat alleen maar lukken als je naar elkaar luistert en het gesprek aangaat.

De waarom-vraag lijkt mij inderdaad wel relevant. Maar dat is huiswerk voor de onderdrukte en niet voor de overheerser.
 

U.G.

Well-known member

Het vergelijken van black on black crime en anderzijds politiegeweld is blijft toch wel een beetje raar. Politie is in het leven geroepen om de veiligheid te waarborgen en de wet te handhaven. Gangs bestaan verdomme uit criminelen, als je dat verschil al niet wilt zien dan moet je mss geen stukjes schrijven hierover. Want niemand vind het fijn om in dat soort geweldadige wijken te wonen. Ik sprak ooit met een zwarte gozer uit LA, die dagelijks 1,5 uur heen en terug moest lopen langs gangvrije steegjes om op school te kunnen komen. Maar kom daar maar eens weg vanuit hun uitgangspunt. Armoe en peerpressure leiden nu eenmaal tot criminaliteit, ook al roepen sommigen van niet, aan de hand van voorbeelden uit de jaren 30. Men schreeuwt om guncontrol, beter onderwijs, huisvesting, eerlijkere reintegratie-programma's....maar nada, nada, nada. Blanke trailerparken, idem dito.

Ik weet niet wat voor baat er te halen valt bij relschoppen en chaos, maar men kan natuurlijk niet aan iemands porem aflezen of hij een dergelijk strafblad heeft. Bovendien gaan de protesten ook niet om Floyd, dat begrijpt de artikelmeneer toch ook wel.
 

Maasveld

Well-known member
The war on drugs is wel degelijk een bijzonder racistisch juridisch instrument. Dit is eigenlijk niet eens voer voor discussie want dat gaf de voorloper van de DEA zelf toe. Kijkend naar de mandatory minimum dan zie je dat er gericht en buitenproportioneel wordt gestraft.

Voor een steentje Crack ( getto drug ) kun je jaren gaan zitten, voor 2 gram ongekookte coke ( blanke partymensen drug ) waar je eigenlijk nog veel meer crack uit kan koken, in feite dus crack in haar pure vorm, en net zo' n verslavende werking want dezelfde drug, is de straf tientallen keer lager !

Justitie in Amerika is gewoon racistisch, daar hoef je echt niet moeilijk over te doen.
Wanneer rondom de crackhandel een stuk meer gewelddadige criminaliteit heerst dan rondom de cokehandel, vind ik dat eigenlijk best te billijken.
 

Abubakari

Well-known member
Hier nog eentje .

Het kan natuurlijk ook zijn dat het echt niet door de beugel kon. Dus of je weet wat ze heeft gepost of het is een slecht voorbeeld.

In het Servisch zette zij haatdragende en beledigende teksten op haar socials. Het bestuur van LA Galaxy wilde dat die berichten meteen werden verwijderd.

Dat gebeurde ook - Aleksandar Katai veroordeelde de woorden van zijn vrouw zelfs.
 

U.G.

Well-known member
Wanneer rondom de crackhandel een stuk meer gewelddadige criminaliteit heerst dan rondom de cokehandel, vind ik dat eigenlijk best te billijken.

Coke is de reden voor dagelijkse dodelijke rippartijen in Amerika en corruptie binnen de politiekorpsen en douane. Een stap daarvoor heeft de controle om cokelijnen al gezorgd voor dood en.verderf binnen de kartels e.o., en nog een stap daarvoor had de controle over de produktiegebieden gezorgd voor hetzelfde dood en verderf tussen guerilla en bewind. Eenmaal in Amerika wordt een klein deel van de import gedumpt in de gettos waar het wordt gekookt in ether ( want we hebben het hier over dezelfde drug)..en daarmee spotgoedkoop gemaakt voor de arme koper. Buiten de grote epidemie in de jaren 80 om is de neven-criminaliteit echt niet groter dan die tegenwoordig bijv bij cristal.

Als je het toch over criminaliteit hebt : verrreweg het meeste zwart geld wordt verdient aan college-kids, advocaten, hipsters en weet ik wat. 40 % van alle hartaanvallen onder de 50 worden veroorzaakt door coke.

Het kan niet helemaal toeval zijn dat ditzelfde coke een onverzadigbare markt heeft in heel Amerika terwijl de meeste drugsgedetineerden gewoon vastzitten vanwege wiet.
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Het kan natuurlijk ook zijn dat het echt niet door de beugel kon. Dus of je weet wat ze heeft gepost of het is een slecht voorbeeld.

Naja, ze riep op tot moord en geweld.

Ik vind het wel weer heel Amerikaans om die kerel te ontslaan. Hij nam meteen afstand van die fucking social media posts van zijn vrouw maar het mocht niet meer baten. Laat die vrouw dan voorkomen of wat dan ook.
 

U.G.

Well-known member

Ik heb wat leesmateriaal gevonden over de wondere wereld van cocaine in the good old States.
 

SanMark.

Well-known member
Het kan natuurlijk ook zijn dat het echt niet door de beugel kon. Dus of je weet wat ze heeft gepost of het is een slecht voorbeeld.
Er is gewoon een heksen jacht bezig(voornamelijk in Amerika) en als ik wist/weet wat ze had gepost had ik het erbij gezet.
 

ALenstra

Well-known member
Ik lees op ad.nl dat een BLM-demonstrant het leven redde van een extreem rechtse demonstrant. Best wel mooi.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Hoe weet je dat ie man extreemrechts is? Stond het op zijn voorhoofd?


Kijk ook nog even naar het onderste filmpje.


Echt bizar hoe onze media zich hier gedraagt.

Ten eerste; fuck off met dat witte dit en witte dat.

Ten tweede; Iedereen die de sloop van winkels en standbeelden wil voorkomen is extreemrechts? Er zullen er diverse tussen staan hoor, maar is dit niet juist waar men tegen ageert? Het over één kam scheren, de polarisatie? Bespottelijk.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
En dan nog iets. Waarom kennen we bijna alle namen van dodelijke slachtoffers waar de politie bij betrokken is in Nederland?

Omdat het amper voorkomt.


En dan nog iets. Waar is het bewijs dat er een racistisch motief was bij de dood van Mitch Henriquez? Of zelfs George Floyd?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dat laatste is de Antifa strategie.

- Je bent het niet met ons eens? Dan ben je tegen ons en dus fout.
- Je hebt toen je 15 was eens de Hitlergroet gedaan op een feestje? Daar gaan we je de rest van je leven op aanspreken!
 

ALenstra

Well-known member
Ik zit nu naar een documentaire op NL2 te kijken. Over hoe haat ontstaat tussen groepen. Interessant.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
De politiek moet hier eens de vinger durven te leggen op de echte problematiek. Discriminatie van minderheden, in systemen, bij bedrijven. Keihard aanpakken.

En daarnaast hebben we nu mensen nodig die de polarisatie tegengaan en met een goed geluid komen.


Gister ook in Leeuwarden. Raise your hand als je weleens bent afgewezen voor een sollicitatie? Echt serieus? Op die toer? Als je dus afgewezen wordt is het racisme? Als je op die toer verdergaat, zul je never nooit iets bereiken, dan de eeuwige slachtofferrol.

Dus doe meer onderzoek naar uitzendbureaus etc en pak dat aan, maar kappen met overdrijven.


Net als dat er nu geroepen worden dat ze 4 jaar oud waren en zwarte piet werden genoemd door klasgenoten. Of uitgelachen doordat ze ander haar had. Dat gebeurt! Dat zijn kinderen. Rode, dikke, schele, slungel, bleekneus. Dat doen kinderen. Alles wat anders lijkt, is gek. Aan ons als ouders en docenten de taak om te leren dat iedereen anders is en dat uiterlijk en afkomst er niet toe doet.

Daar moet de focus op. Dit soort voorbeelden racisme noemen, gaat echt veel te ver.


En nog iets; in de zestiger jaren in de VS woonde bij 86% van de donkere bevolking thuis.

Nu is dat nog geen 14%

Zou het iets te maken hebben met de problematiek daar? I bet.
 

Atreides

Well-known member
Helaas nog niet terug kunnen vinden op mijn timeline bij Twitter.

Hier wel een ander die wat is kwijt geraakt om zijn mening.


Hij heeft zijn mening dan ook niet gegeven binnen de wetenschap (waar een discussie mogelijk zou moeten zijn mits met feiten onderbouwt). Roepen dat iets 'gewoon' zo is komt me niet heel sterk over.

IQ is sowieso sterk afhankelijk van de contect, leuk stukje uit het NRC. https://www.nrc.nl/nieuws/2018/02/09/intelligentieverschillen-genetisch-bepaald-nonsens-a1591682
 
Bovenaan