Het wordt weer tijd dat mensen voor hun rechten opkomen. Voor mijn gevoel laten mensen al sinds de jaren 90 volledig over hun heenlopen door het neoliberalisme. De markt en de multinationals bepalen hoe de wereld er bij staat. Daarnaast vind ik de rassenongelijkheid echt schrijnend, zeker in de VS, dus systematische veranderingen in het systeem om dat land een betere plek voor iedereen te maken steun ik van harte.
Dat er bij volkswoede ook geplunderd wordt keur ik natuurlijk niet goed, maar begrijp ik wel.
En dat er mensen vermoord worden is ook maar bijkomende schade.
De protestgroepen hier hoeven de problemen van Amerika niet naar Nederland te importeren.
We leven in een geweldig land waar zeker voor de nieuwkomers alles kan.
Elk geloof wat je wil aanhangen kun je aanhangen zonder vervolgt te worden, desnoods start je zelf een kerk op. Waarschijnlijk krijg je er nog subsidie voor ook.
Je krijgt een woning nog even wat geld mee om de woning aan te kleden, in welk ander land gebeurd dat ?
Wil je naar school en lukt het allemaal niet krijg je bijscholing, lukt het Nederlands niet dan word er Engels tegen je gesproken.
Een Nederlander past zich altijd aan, wat een prima eigenschap is, mag jij mij vertellen waar de Islam zich heeft aangepast aan de Nederland ?
Ik werk in de logistiek , er komen nog meer vrouwelijke chauffeurs over de vloer dan Nederlandse chauffeurs met een kleurtje worden die dan al gediscrimineerd door de rijschoolhouder , of hebben ze zelf niet zo'n behoefte aan zulke lange dagen en zwaar werk ?
Het is zo makkelijk om overal gelijk racisme in te zien.