Go Woke go broke ( voor heen De massa hysterie van BLM)

Atreides

Well-known member
San Mark: Zijn de wetenschappers toch niet zo competitief ?

Voor een debat heb je tenminste twee partijen nodig. Er is klaarblijkelijk geen persoon te koppelen aan de anomie brief.
 

SanMark.

Well-known member
San Mark: Zijn de wetenschappers toch niet zo competitief ?

Voor een debat heb je tenminste twee partijen nodig. Er is klaarblijkelijk geen persoon te koppelen aan de anomie brief.


Nee want als er een naam onder komt te staan is dat het einde van zijn carrière.

Al zeer veel mensen ontslagen dan wel op non actief gezet in de UK en Amerika als ze BLM kritisch benaderen.
 

SanMark.

Well-known member
Ik ga er naar op zoek.

Over een kwartier begint het bier drinken , dus het zal wel morgen worden of later op de avond met een slok op.
 

SanMark.

Well-known member
Maar jij denkt dus niet dat een rechts geluid negatief is voor je carrière ?

Bij bv een universiteit .
 

Atreides

Well-known member
1) Proost!
2) Ik heb er weinig twijfel bij dat je met een PVV geluid je weinig vrienden maakt. Al denk ik dat een heel actief politiek profiel je zelden gaat helpen.

Verder is het denk ik van groot belang om te kijken wie de werkgever is. De hogeschool van Utrecht is een andere werkgever dan de Universiteit van Utrecht. Binnen Nederland zal een rechts profiel je op de UVA ook niet helpen. Maar als je rechts bent moet je je sowieso afvragen of je wel wat bij de Uva te zoeken hebt. Omgekeerd zal iemand met SP-achtige denkbeelden het ook niet makkelijk krijgen bij een willekeurige economische faculteit.

Wat mij betreft helpt het wel op de uni als je vrij gematigd bent. SP en het Forum zullen minder snel als gematigd worden ervaren. Terwijl VVD, CDA en D66 (economisch gezien) een rechts profiel hebben.

Maar goed alleen al in NL heb je een enorme zooi aan universiteiten, applied universities (de hbo's) en nog veel meer faculteiten. Internationaal is het aanbod nog veel gevarieerder.

Is dit een antwoord op je vraag?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Het is natuurlijk wel weer leuk geweest. Een klein clubje die aan de goede kant van de geschiedenis staat en de rest gaat vertellen wat er moet/gaat gebeuren.

Ik snap sowieso niet zo goed wat een beeld van Piet Hein of JP Coen te maken heeft met het hedendaags racisme.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
én

Black people are three times more likely to be killed by police than their white counterparts. And when they are shot by police, they are twice as likely to be unarmed.

Kun je toelichten waarom bovenstaande geen (institutioneel) racisme zou zijn?




Volkomen mee eens. Het echte crimininele pad is een keuze. Het is alleen zo jammer dat er veel gepigmenteerde medemensen vast zitten voor zaken waar je in Nederland niet eens een waarschuwing laat staan een boete voor zou krijgen.




Ik heb tientallen twitter filmpjes gezien dat de looters (vaak blanken) werden gestopt door echte demonstranten.

Geloof je het zelf? Kijk de hashtag looters en je weet genoeg. Die cijfers van jou, die ken ik anders. Ben benieuwd waar je ze vandaan haalt? Check ook Harvard onderzoek na raciale kwesties en de politie daar.

En doet het ertoe of je vast zit voor iets waar je hier geen straf krijgt? Je doet iets wat niet mag.

Er speelt veel meer. Als ze zo oprecht waren, dan hadden ze zich echt wel drukgemaakt om al het zwarte leed en slavernij. Het is voor al die organisatoren en Antifa een beroep geworden, dat protesteren.

Kijk eens wat onze vriend van KOZP morgen in z'n agenda heeft staan.
 

Maasveld

Well-known member
én

Black people are three times more likely to be killed by police than their white counterparts. And when they are shot by police, they are twice as likely to be unarmed.

Kun je toelichten waarom bovenstaande geen (institutioneel) racisme zou zijn?
Wat is de verhouding tussen wit en zwart als het gaat om het plegen strafbare feiten? Wellich dat daar het antwoord ligt.
 

U.G.

Well-known member
The war on drugs is wel degelijk een bijzonder racistisch juridisch instrument. Dit is eigenlijk niet eens voer voor discussie want dat gaf de voorloper van de DEA zelf toe. Kijkend naar de mandatory minimum dan zie je dat er gericht en buitenproportioneel wordt gestraft.

Voor een steentje Crack ( getto drug ) kun je jaren gaan zitten, voor 2 gram ongekookte coke ( blanke partymensen drug ) waar je eigenlijk nog veel meer crack uit kan koken, in feite dus crack in haar pure vorm, en net zo' n verslavende werking want dezelfde drug, is de straf tientallen keer lager !

Justitie in Amerika is gewoon racistisch, daar hoef je echt niet moeilijk over te doen.
 

U.G.

Well-known member
Maar waarom projecteren we dat op Nederland?

Ik weet niet of mensen het rascime uit Amerika projecteren op Nederland, ik weet eigenlijk sowieso niet wat het is met alles wat uit Amerika komt, ik weet ook niet waarom mensen in Nederland bijv. zo blij zijn met Trump.

Ik reageerde op de situatie in Amerika, dat iig qua justitie zich in bijna niets laat vergelijken met Nederland.
 

SanMark.

Well-known member
Maar waarom projecteren we dat op Nederland?
Dat is gewoon het probleem er is een groep die zo graag gediscrimineerd wil worden dat ze het gaan zoeken in de problemen die in Amerika spelen. Want in Nederland gaat ze dat niet lukken.
 

Maasveld

Well-known member
Voor mensen die meer willen weten over wit privilege en institutioneel racisme in Nederland kan ik dit wel aanraden: https://decorrespondent.nl/11317/in...en-wat-jij-eraan-kunt-doen/464087536-47232adb
Het geeft ook prima weer waarom de zogenaamde anti-racisten zelf mede debet zijn aan het in stand houden van racisme. Leuk die constateringen, maar als daar automatisch de stempel etnisch profileren op wordt geplakt verliezen ze meteen hun waarde. De waarom-vraag ontbreekt volledig in dit stuk. Daarnaast richt de schrijver zich volledig op de witte medemens als het gaat om oplossingen. Op die manier ga je er dus nooit komen. Ik heb vroeger altijd geleerd dat je problemen altijd samen oplost. Dat gaat alleen maar lukken als je naar elkaar luistert en het gesprek aangaat.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Toen ik in Utrecht op de MBO zat, 1998, was Brigade M een dingetje. Rechtse band, wat media aandacht, maar tegenwoordig wel weer actueel. Tekstueel was het 'cringe worthy', maar in onderstaande kan ik me wel vinden.

 
Bovenaan