[Geruchten] Buitenlandse geruchten

Batigoal

Well-known member
Richairo Zivkovic mag weg bij Oostende, waar hij dit seizoen maar 5 doelpunten maakte (competitie + beker). Aangezien hij een dure jongen is, heeft Oostende geen geduld en willen ze van Zivkovic af. Dynamo Kyiv zou zijn volgende club worden volgens zijn zaakwaarnemer. Over een gevallen talent gesproken.

Pulisic zou in de zomer van Dortmund naar Chelsea gaan. Dat zou kunnen betekenen dat een transfer van Hazard naar Real Madrid ook dichterbij komt.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Bournemouth gaat liefst 19 miljoen Britse ponden aan Liverpool betalen om voormalig Vitesse spits Dominic Solanke een betere kans op speeltijd te geven.
 

Pascallovic

Well-known member
Geld te veel blijkbaar. Wat een beperkte spits is dat. Raakt totaal het overzicht kwijt als ie voor het doel komt.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Bournemouth haalt ook Clyne van Liverpool.

Die Stanislas doet het daar toch heel goed op de rechterflank?
 

Maasveld

Well-known member
Dortmund heeft een belachelijk goeie deal gesloten met Chelsea betreffende Pulisic (60+ miljoen + een half jaar gratis huur), maar daar houdt het nog niet op. Dortmund heeft als opvolger Thorgan Hazard op het oog. Chelsea heeft echter een terugkoopclausule van 42 miljoen. Dortmund zou precies dat bedrag op tafel willen leggen. Het gerucht gaat nu dat, mocht er een club meer dan 42 miljoen bieden, Chelsea gebruik maakt van de clausule en hem dan weer doorverkoopt aan Dortmund. Ik vraag me af in hoeverre dit geoorloofd is.
 

SanMark.

Well-known member
Dortmund heeft een belachelijk goeie deal gesloten met Chelsea betreffende Pulisic (60+ miljoen + een half jaar gratis huur), maar daar houdt het nog niet op. Dortmund heeft als opvolger Thorgan Hazard op het oog. Chelsea heeft echter een terugkoopclausule van 42 miljoen. Dortmund zou precies dat bedrag op tafel willen leggen. Het gerucht gaat nu dat, mocht er een club meer dan 42 miljoen bieden, Chelsea gebruik maakt van de clausule en hem dan weer doorverkoopt aan Dortmund. Ik vraag me af in hoeverre dit geoorloofd is.

Volgens mij heeft Man Utd ook zo'n clausule in het contract opgenomen met de verkoop van Depay aan Lyon.
 

Maasveld

Well-known member
Volgens mij heeft Man Utd ook zo'n clausule in het contract opgenomen met de verkoop van Depay aan Lyon.
Die clausule vind ik ook niet zo spannend, dat komt inderdaad wel vaker voor. Dat de speler dan als het ware doorgesluisd wordt naar een derde club vind ik wat interessanter.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Volgens mij is dat wel vaker gebeurd. Al is het inderdaad tot dusver niet geweest om er een derde club van te laten profiteren, maar meestal om het verschil tussen de marktwaarde en de clausule te pakken. In dit geval is het overigens economisch gezien Chelsea die het voordeel pakt als ze daarmee de deal met Dortmund kunnen rondkrijgen.
 

Batigoal

Well-known member
Real Madrid heeft dat ook al een paar keer gedaan; die sluiten sowieso vaak een terugkoopclausule af heb ik het idee.

Hazard II zou trouwens goed bij Dortmund passen.
 
Bovenaan