Fortuna Sittard Nieuws

Max

Administrator
Forumleiding
Zolang hij een deel van zijn matchfixing fees afstaat aan de club is er geen probleem.
 

Makanaky

Well-known member
Lekker veld zeg, willen ze overgenomen worden door ??n of andere sjeik?
Goeie bokser ook en dan slechts geel :confused:
 

Joost

Well-known member
Misschien iemand die het goed doet bij een amateurclub in de regio? Heeft Leo Beckers van EVV de papieren?

Ik denk niet dat Beckers daar zin in heeft. Een van de redenen dat hij stopt is vanwege de vele tijd die hij kwijt is, hij wil meer tijd aan zijn vrouw spenderen.

Beckers heeft ook al getekend bij FC Geleen Zuid, een 3e Klasser.
 

Joost

Well-known member
In de krant haalde hij flink uit:

Het schort bij Fortuna Sittard aan kennis en kunde op vrijwel alle mogelijke gebieden. De club zit in een wurggreep van de Turkse eigenaar Isitan Gun, en op de keper beschouwd is Fortuna eigenlijk geen profclub. Dat stelt Ben van Dael in een reactie op zijn ontslag als trainer bij de Sittardse club.

Zaterdag viel het doek voor de trainer uit Swalmen die het afgelopen jaar als coach bij de Sittardenaren op het veld stond. ?De resultaten waren slecht, daar loop ik niet voor weg?, reageert de trainer op de reeks verloren wedstrijden.

'Slapjanussen'
?Maar het is een schande wat hier gebeurt. We hadden een ander traject afgesproken. Het eerste jaar stabiliseren, het tweede groeien en daarna presteren. Maar blijkbaar tellen nu alleen nog de resultaten.? Zowel volgens trainer als spelers was er nog voldoende basis was om verder te werken. ?Maar de club zit in een wurggreep bij de Turken", zegt hij, doelend op eigenaar Isitan G?n. Die nam het besluit om de trainer te ontslaan. ?En de adviseurs van G?n, zoals Wil Meijers, Marcel Tinnemans en Ron Quaedvlieg hebben onvoldoende tegengas gegeven. Slapjanussen zijn het.? Waarbij Van Dael nadrukkelijk wijst op de moeilijke omstandigheden waaronder hij zijn werk moest doen. "Organisatorisch, commercieel, op alle vlakken schort het aan kennis hier. Fortuna is geen profclub. De trouwe aanhang daargelaten. Als trainer was ik dagelijks bezig met allerhande randzaken. Dat helpt ook niet om je focus bij het voetbal te houden.?

Alleen gevoeld
Bovendien ontbreekt volgens Van Dael ook op voetbaltechnisch vlak de broodnodige kennis bij Fortuna. ?Ik heb al bij mijn aanstelling gevraagd om een ervaren man naast me. Daar was geen geld voor. Ik heb het moeten doen met de jongens die er waren. Die hebben dat overigens prima gedaan. Maar er was niemand binnen de clubleiding waarmee ik voetbalinhoudelijk op niveau een discussie kon voeren. Dat heb ik heel erg gemist. Ik heb mij vaak alleen gevoeld. En vaak alleen gestaan in allerlei zaken. Ik snap wel wat er nu gebeurt. Misschien is het ook wel beter zo. Zo verder gaan was ook zinloos. Maar teleurstellend is het wel.?

Aanvoerder Ferry de Regt betreurt zijn vertrek. ?Niet terecht", reageert hij. ?Ben had meer krediet verdiend.?
 

Maasveld

Well-known member
Als Ben van Dael al voetbalinhoudelijk met niemand op niveau kon discussi?ren is het inderdaad wel heel erg gesteld met de kennis op dat gebied.
 

JFK

Well-known member
Voor Ben van Dael is er al interesse van Manchester City om het stokje over te nemen van Guardiola.
 
Bovenaan