Financial Fair Play

Joost

Well-known member

ALenstra

Well-known member
Volgens mij is dat gebaseerd op de grote achterban die Liverpool over de hele wereld heeft. Sportief gezien is het niet veel maar financieel gezien is het een ander verhaal.
 

SanMark.

Well-known member
Ik kan zo slecht van zulke stukken van een UEFA of FIFA.


Eerst goed keuren dat de grote landen 4 clubs gegarandeerd mee kunnen doen en een paar weken erna zo'n stuk opstellen.
 

ALenstra

Well-known member
Manchester City mogelijk uitgesloten van Europees voetbal volgend seizoen? Onderzoekers van de UEFA zouden daarop aandringen.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Manchester City mogelijk uitgesloten van Europees voetbal volgend seizoen? Onderzoekers van de UEFA zouden daarop aandringen.

Die gaan ze echt niet uitsluiten. Ze gaan "foei" zeggen en een boete geven. Uitsluiten doen ze met kleinere clubs...
 

Pascallovic

Well-known member
Mooi dat dit tegenwoordig in goed overleg gaat en dat je zelf als club kan bepalen dat het door gaat. Als ze zich voor de CL hadden gekwalificeerd hadden ze die gewoon gespeeld 19/20.
 

Batigoal

Well-known member
Ach, jaartje niet meedoen zorgt ervoor dat alle boetes worden kwijtgescholden, dus kunnen ze weer volop kopen zonder te verkopen.
 

ALenstra

Well-known member
Manchester City de komende twee seizoenen uitgesloten van Europees voetbal i.v.m. overtreden financial fairplay regels.
 

ALenstra

Well-known member
Het Duitse ochtendnieuws op ARD en ZDF meldt dat de UEFA plannen heeft om vanaf volgend jaar de Financial Fairplay af te schaffen. In plaats daar van wil men een salarislimiet van 70% invoeren. Clubs die daar overheen gaan moeten een zogenaamde Luxury Tax betalen. De opbrengsten daarvan zouden dan verdeeld worden over clubs die zich wel aan de 70% houden.
 

U.G.

Well-known member
Weer een aantal clubs die niet aan FFP deden!

😁 Mooie foto (y)

Voor de zekerheid toch de betekenis van fair play maar ff opgezocht, en dit kwam ik tegen :
(de & het; g.mv.) SP - eerlijk spel (ook fig.) ... Het moet geen sport worden waarin het grote geld een rol gaat spelen en de mogelijkheid tot sjoemelen wordt ingebakken.

Zeer zeker, way to go FFP, pak ze aan die grote vissen met dat vies geld van ze ; Sporting clube de Portugal, Betis en nog een paar uit het land van Borat idd.

Een paar jaar geleden is Juve leo op een zomermiddag een paar spelers op de training gaan 'aanspreken' , hierna liep de halve selectie gratis de deur uit, gewoon weg. De club heeft vervolgens ik weet niet hoeveel tijd en vlieguren besteed met het achterna gaan van hun geld, wat peanuts opleverde. De club is nog steeds herstellende, how about een beetje back-up als je ziet wat er in de top gebeurt UEFA ? Met Mendes erbij hebben we in de afgelopen 2 jaar voor ( ik schat ) 60 miljoen verkocht, en Amorim, Santos, Goncalves en Paulinho kosten minder dan 50.

PSG leed 200 miljoen verlies 2 seizoenen geleden en smeet er dit jaar nog eens 300 miljoen tegenaan, gewoon omdat het kan. En wij voeren dit lijsje aan ?

Dat de bullies intens door mogen blijven gaan met hun Superleague en het uiteindelijk voor elkaar krijgen ook (y)
 

Deathprod

Active member

Lyon omzeilt FFP-regels en laat RWDM recordbedrag betalen voor Ghanese sensatie​

Ernest Nuamah verruilt FC Nordsjaelland voor Olympique Lyon, maar wel met een bijzondere omweg. RWDM vestigde een Belgisch transferrecord door het negentienjarige talent voor liefst 30 miljoen euro - inclusief bonussen - over te nemen, waarna hij meteen wordt verhuurd aan Lyon. Beide clubs hebben dezelfde eigenaar, John Textor, die hiermee de Financial Fair Play-regels omzeilt.

 
Bovenaan