Financial Fair Play

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het mag volgens mij wel, maar dan moet je wel alle inwoners van EU-landen niet als buitenlanders beschouwen in andere EU-landen (?).

Je hebt in Engeland een werkvergunning nodig voor bijvoorbeeld Noorse spelers. Beetje raar. Ik zou zeggen: Alle spelers met een nationaliteit van een land dat meedoet aan de Europese WK (en EK...) kwalificatie tellen niet als buitenlander. En weg met de dubbele nationaliteiten...
 

Methone

New member
Restricties wat betreft niet-EU-ers moet waarschijnlijk wel kunnen. Al kan ik niet overzien wat voor verdragen er verder nog zijn afgesloten. Verder zou ik verwachten dat je toch behoorlijk wat ruimte moet hebben wat betreft de reglementen van een toernooi wat je zelf organiseert.

Met de Olypische Spelen bijvoorbeeld gelden er leeftijdsgrenzen. Waarom kan het wel met leeftijd maar niet met Nationaliteit?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Je hebt de max 3 buitenlanders regel niet meegemaakt? Die is toen verplicht afgeschoten ivm vrij verkeer voor werknemer (oid)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Binnen de EU kan je niet discrimineren, maar je mag nog wel niet EU-ers discrimineren.
 

Maasveld

Well-known member
Een max. aan buitenlanders op het veld lijkt me juridisch toch gewoon haalbaar. Je hoeft niet te spelen om werknemer te zijn van een club.
 

De Wolf

Well-known member
De drie buitenlanders regel is volgens het arbeidsrecht gewoon puur discriminatie. Of je nou uit China of Belgi? komt maakt dan niets uit. Wij hebben hier een regel (die gedoogd wordt) dat een niet EU speler een bepaald salaris moet verdienen.
 

Marinos

Well-known member
De drie buitenlanders regel is volgens het arbeidsrecht gewoon puur discriminatie. Of je nou uit China of Belgi? komt maakt dan niets uit. Wij hebben hier een regel (die gedoogd wordt) dat een niet EU speler een bepaald salaris moet verdienen.
Ze krijgen toch ook gewoon salaris, mogen trainen alleen ze worden niet altijd opgesteld.
 

Methone

New member
UEFA versoepelt Financial Fair Play-regels

Tijdens een vergadering in Praag is het bestuur van de Europese voetbalbond (UEFA) akkoord gegaan met een aantal aanpassingen in de regels van de Financial Fair Play (FFP). Vorige maand hintte voorzitter Michel Platini al richting een versoepeling van de reglementen.
Clubs die verwachten een te grote schuld te krijgen of die reeds hebben, kunnen zich nu zelf melden. In een plan van aanpak moet vervolgens worden vastgelegd hoe en binnen welke termijn de desbetreffende club de financi?le huishouding weer op orde willen brengen. Zij krijgen in principe maximaal vier jaar de tijd om weer gezond te worden. Zolang de afspraken van dat plan worden nagekomen, zullen er geen sancties opgelegd worden.

De UEFA verwacht dat de clubs door de wijziging meer durven te investeren, aangezien bij mogelijke tegenvallers op financieel gebied niet meteen meer een zware sanctie dreigt.

Dankzij een uitspraak van een Brusselse rechter zijn de financi?le regels die de UEFA hanteert langzaamaan een hoofdpijndossier aan het worden voor de Europese voetbalunie. Die rechter heeft een door advocaat Jean-Louis Dupont, bekend van het Bosman-arrest in 1995, aangespannen zaak doorverwezen naar het Europese Hof van Justitie. De UEFA legde zich niet neer bij de uitspraak van een Belgische rechter, die oordeelde dat de tweede fase van FFP moet worden opgeschort, en ging in beroep.

http://www.vi.nl/nieuws/uefa-versoepelt-financial-fair-playregels.htm
 

Eef de Kip

Well-known member
Klinkt alsof FFP een zachte dood zal sterven.

Hoho, de zin:

"Clubs die verwachten een te grote schuld te krijgen of die reeds hebben, kunnen zich nu zelf melden. In een plan van aanpak moet vervolgens worden vastgelegd hoe en binnen welke termijn de desbetreffende club de financi?le huishouding weer op orde willen brengen. Zij krijgen in principe maximaal vier jaar de tijd om weer gezond te worden."

vind ik anders keihard hoor.

Probeer daar maar is onderuit te komen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Zoals het er staat kun je niet opeens helemaal los gaan zonder je er later niet deels voor op de blaren hoeft te zitten. Alleen mijn wantrouwen jegens de UEFA is best groot.
 

Keyser S?ze

New member
Ja, als je het zo zegt zijn het inderdaad straffe maatregelen. Me dunkt dat er nu wel sprake zal zijn van crisisberaad bij de Barcelona's van deze wereld.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja, als je het zo zegt zijn het inderdaad straffe maatregelen. Me dunkt dat er nu wel sprake zal zijn van crisisberaad bij de Barcelona's van deze wereld.

Maakt niet uit hoe streng ze de regels maken, de clubs uit de categorie Barcelona worden uiteindelijk toch wel gematst.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Financial Fair Play

Als de regels overboord waren, dan heb je ook weinig te melden lijkt mij.
 

ALenstra

Well-known member
Partizan Belgrado 3 jaar uitgesloten voor europees voetbal vanwege financieel wanbeleid. Dat zal ze leren.
 

Forza AZ

Well-known member
Partizan Belgrado 3 jaar uitgesloten voor europees voetbal vanwege financieel wanbeleid. Dat zal ze leren.
De media heeft het verkeerd begrepen. Ze zijn maar voor 1 seizoen uitgesloten, en als ze de komende 3 jaar zich niet zouden plaatsen dan vervalt de straf:

FK Partizan will be excluded from participating in the next (1) UEFA club competition for which it would otherwise qualify during the next three (3) seasons (i.e. the 2017/18, 2018/19 and 2019/20 seasons).

http://www.uefa.org/disciplinary/#
 
Bovenaan