Feyenoord in Europa

JMD

Well-known member
Terwijl Juventus eigenlijk nog maar in opbouw zijn. Ik vind het een leuke, frisse ploeg, maar die zijn al een tijdje niet meer top.
Klopt. Maar als je dan leest dat die in 4 jaar tijd 900 miljoen schuld hebben gemaakt ofzo dan is het ook niet gek dat die nu al sterker zijn dan NL ploegen.

En verder idd geen man overboord (zeker vwb PSV), dit waren verwachte nederlagen. PSV moet de punten pakken tegen o.a. Brest, Girona, Rode Ster enz.. Feyenoord heeft een mindere loting, die gaan het echt lastig krijgen (en waar PSV iets minder is dan vorig jaar heeft Feyenoord echt wel wat jasjes uitgedaan)
 

Abubakari

Well-known member
Geen schande dat clubs als Juve en Bayer beter zijn, maar ik vind het verschil gewoon te groot.
Die clubs geven wel echt gas in dit nieuwe systeem, Feyenoord zonder Slot (en zonder oa Wieffer en Geertruida) is sowieso niet in vorm en dan ga je er inderdaad kansloos af. PSV is defensief te zwak voor de top CL teams, en verdedigen kunnen Italianen altijd wel. Het verschil tussen de top en wat daaronder zit is gewoon heel groot. Zie ook hoe Bayern devloer aanveegt met een ploeg die zelden op dit niveau acteert. En ook Feyenoord en PSV spelen zelden op dit niveau terwijl je in de grote competities vrijwel wekelijks aan de bak moet. En je speelt tegen clubs die op elke positie een topper heeft en dan vaak ook nog dubbel bezet. Hebben we in Nederland niet. Koppel daar het we willen lekker voetballen aan vast en je geeft Juve en Bayer een lekkere start.
 

JMD

Well-known member
Inderdaad. Aan de ene kant wil je meedoen aan de CL voor de centen (heel logisch), maar aan de andere kant weet je dat hier nooit echt potten zal kunnen breken, tenzij je een keer een toplichting hebt (om vervolgens idd leeggekocht te worden)
 

Hankie

Well-known member
Dat maakt niet uit, want ook de eindklassering wordt van belang. De nr1 van de eindstand van de groepsfase kan bv de nr2 pas tegenkomen in de finale.
Snap ik, maar in het drukke schema zouden ze dan wel wat mee kunnen wisselen en gaan onderschatten. Hoop is uitgestelde teleurstelling dat weet ik.
 
Bovenaan