Feyenoord in Europa

Jamel

Administrator
Forumleiding
Rare wedstrijd vond ik het. Celtic met name in het eerste half uur met heel veel energie overal op het veld 1 op 1 duels spelen, waardoor onze opbouw er niet lekker uit zag. Maar ik vond desondanks Celtic geen moment echt gevaarlijk worden, dus had de hele tijd het idee dat het op een gegeven moment wel goed zou komen. Dat kwam het ook, maar wel op een aparte manier. Een vrije trap die Hart eigenlijk had moeten hebben. En daarna de twee rode kaarten voor de Schotten. En dan op het einde die domper met de blessure van Ivanusec.

Eigenlijk misschien nog wel het meest genoten van de tactische analyse van Slot. Heel bijzonder om met terugwerkende kracht te zien waar hij de accenten heeft gelegd en met name hoe hij bij die blessurebehandeling in de eerste helft en vooral in de rust wat dingen heeft omgezet waardoor Feyenoord te wedstrijd naar z'n hand heeft kunnen zetten. Toptrainer.
 

Pieros

Active member
Ja en nee. Vijftien jaar een seizoenkaart gehad en de laatste jaren gemerkt dat ik en een deel van de rest van het Legioen uit elkaar gegroeid zijn. Ik voel me helemaal niet meer op mijn gemak tussen de rondgaande ponypackjes, de scheldpartijen en het ontzettende haantjesgedrag. En ook al heb ik me persoonlijk nooit heel onveilig gevoeld, ik heb door de jaren heen inderdaad wel wat dingen zien gebeuren waar ik me absoluut niet mee wil identificeren. En elk bezoek aan de Kuip geeft me niet de indruk dat dergelijke wanpraktijken tot het verleden horen. Gelet op de daders van toen en de gelijkenissen met veel Kuipgangers van nu.

Het ligt voor een groot deel aan mezelf hoor. Ik ken genoeg (leuke) mensen die nog tweewekelijks met veel plezier naar de Kuip gaan. Voor mij zijn echter andere dingen in mijn leven belangrijk geworden.

Begrijpelijk en gedeeltelijk ook herkenbaar. Je wordt toch ouder, maar als de mensen om je heen op de tribune hetzelfde puberale (macho) gedrag blijven vertonen, dan “groei” je inderdaad uit elkaar.

Ik herken dat ook bij mezelf, al is het contrast misschien minder groot. Zo’n 15/20 jaar geleden vond ik sfeer enzo heel belangrijk en had ik zeker een zwarte capuchon gehad als die er toen waren. Nu heb ik daar helemaal niks meer mee, laat mij maar rustig zitten en naar de wedstrijd kijken. Je wordt toch ouder, hè.
 

Mario

Well-known member
Dit soort spelers moet je als club koesteren. Beter dan de zoveelste passant. En hij was gisteren ook nog eens belangrijk voor het team.
 

U.G.

Well-known member
Sinds maandag is het groen-wit en onverstaanbaar Engels wat hier de klok slaat in de binnenstad, die gasten zitten hier nog. Feyenoorders gefeliciteerd !
 

erka

Well-known member
Deze man wist in de voorbereiding al dat hij geen basisplaats zou krijgen. Had diverse aanbiedingen elders waar hij veel meer kon verdienen. Besloot te blijven en neemt vervolgens deze rol op zich. Ik vind dat heel bijzonder.

Saudi-Arabië ligt voor hem ook ietwat ingewikkeld :)
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Saudi-Arabië ligt voor hem ook ietwat ingewikkeld :)
Dat snap ik ja. Maar hij kon bijvoorbeeld volgens de geruchten ook 2 tot 3 miljoen netto gaan verdienen in Griekenland. Wat ik bedoelde is dat dit soort jongens echt goud waard zijn in een selectie. Hij heeft zijn tekortkomingen als voetballer, daarom is hij ook geen basisspeler. Maar hij verzaakt nooit op trainingen, is altijd de eerste die nieuwe spelers verwelkomt en is al met al gewoon een heel positief mens.
 
Bovenaan