Feyenoord in Europa

fr-keff

Active member
Als je blijft winnen komt de nederlaag steeds dichterbij. Blij dat het in Turkije was en niet bij Willem II zondag...
 

Hankie

Well-known member
Als je blijft winnen komt de nederlaag steeds dichterbij. Blij dat het in Turkije was en niet bij Willem II zondag...

Dat wordt een gelijkspel en dan is de bubbel weer even geklapt en staat iedereen weer met de voetjes op de grond.
 

Hankie

Well-known member
Uefa is wel weer lekker consequent:
Rostov niet gestraft voor banaan op het veld

De Russische club FK Rostov krijgt geen straf van de UEFA voor een racistisch incident in de Champions League-wedstrijd van dinsdag tegen PSV. Dat bevestigt een woordvoerder van de UEFA vrijdag: ,,Er zal geen disciplinaire zaak geopend worden." Waarom de UEFA besluit de zaak te laten rusten, wil het niet zeggen: ,,We geven verder geen commentaar."

De Russische club vreesde voor grote gevolgen. In de wedstrijd tegen PSV bleef al een deel van het stadion gesloten wegens racistische spreekkoren in de Champions League-kwalificatiewedstrijd tegen Ajax. De banaan die in de achtste minuut op het veld werd gegooid, waarschijnlijk gericht tegen PSV-speler Jetro Willems, had de club een grote straf op kunnen leveren, maar blijft nu dus zonder gevolgen.

De Russische voetbalbond vreesde al voor verdere imagoschade: ,,Dit incident heeft geen direct effect op het WK 2018 in Rusland, maar gezien het verleden, is dit het ergste wat er had kunnen gebeuren."

Er zijn met grote regelmaat racistische incidenten tijdens voetbalwedstrijden in Rusland, zoals het gooien van bananen en het maken van oerwoudgeluiden. Onder meer CSKA Moskou is daar meerdere keren voor gestraft.

Feyenoord wel gestraft na opblaasbanaan

Feyenoord ontving van de UEFA wel een boete van 50.000 euro nadat in de wedstrijd tegen AS Roma op 26 februari 2015 een opblaasbanaan op het veld belande.
 

JMD

Well-known member
En maar wijzen naar anderen.... ;)

Zonder dollen, belachelijk dat de UEFA Rostov niet straft. Niet vanwege die ene banaan, maar die ploeg staat al op scherp, en dan laat je dit gaan. Gooien met plastic bananen levert dus een straf op, want racisme, gooien met een echte banaan is geen straf... Jaja...
 

zwammy

Well-known member
Die problemen die in Manchester gaan komen, worden daarvoor alvast de schuld bij de autoriteiten daar neer gelegd of moeten we nog even wachten?
 

Pascallovic

Well-known member
Die problemen die in Manchester gaan komen, worden daarvoor alvast de schuld bij de autoriteiten daar neer gelegd of moeten we nog even wachten?
Ik heb wel een bericht gelezen dat Feyenoord 3100 kaarten krijgt ipv 3800 en dat men daar 'not amused' over is. Aan de andere kant zijn er volgens de berichten 7000 tot 8000 fans van plan naar Manchester te reizen. Met 700 extra kaarten komen die natuurlijk ook niet binnen, dus los dat het vervelend is, kan dat niet het excuus dat er eventueel problemen met fans ontstaan.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ga natuurlijk niet met zwammy de discussie aan, want dat is zelfs voor DVK begrippen een erg nutteloze discussie.

Die 3.100 kaarten was al voorzien. Feyenoord die heeft Man Utd te weinig kaarten gegeven, dus dan wist je sowieso al dat je niet meer dan 3.800 kaarten zou krijgen en eerder minder. Feyenoord geeft daar in eigen berichtgeving natuurlijk graag de twist aan over veiligheidsmaatregelen en dat Man Utd verder verwacht uit te verkopen. Het laatste lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Ik dacht dat Ajax en PSV zonder problemen de laatste jaren meer kaarten hebben kunnen afnemen bij Man Utd. Dat wij nu 3.100 kaarten krijgen, dat verwijten wij Feyenoord. Als het in Manchester mis gaat, dan moet je kijken wat er mis gaat. Als er duizenden Feyenoord supporters op thuisvakken zitten, dan is hun systeem lek. Als er vechtpartijen op straat ontstaan zal dat aan eikels liggen die heibel schoppen uit naam van Feyenoord of Man Utd.

Ik hoop gewoon dat Eloy, Jamel en ik kaarten voor het uitvak weten te bemachtigen en een veilige donderdag in Manchester hebben. Vrijdag willen we naar Barnsley en zaterdag vermoedelijk richting Liverpool, dus dan blijven we sowieso uit de buurt van Man Utd of Feyenoord debielen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Oh, ik heb geen zin in een discussie hoor. Ben alleen bang dat het een Nancy 2 wordt.

Scheelt dat men ook echt het vliegtuig moet pakken. Ik zeg niet dat geen Feyenoord debielen los gingen in Nancy, maar ook andere debielen uit Nederland en Belgi?. Die kans is nu minder groot dat die afreizen. Gelukkig zijn er genoeg Feyenoord debielen en ook Engelse debielen.
 

Nik

Member
Ik zal met mijn legioenkaart nooit tussen die 3100 man komen, maar ik heb wel de reis en hotels geboekt. Met mij nog vele anderen dus het is toch te hopen dat ze iets op poten gaan zetten in Manchester. Ze weten dat deze mensen sowieso gaan komen, dus dan kunnen ze beter iets regelen. Wellicht niet in het stadion zelf, maar iets daarbuiten om de boel toch zoveel mogelijk bij elkaar te houden.
 
Bovenaan