Feyenoord in Europa

Pascallovic

Well-known member
Mooie loting. Liggen zeker mogelijkheden, al zijn ploegen van Mourinho ruk om tegen te spelen. Ze spelen je immers niet op een hoop en geven je echt het gevoel dat er kansen liggen, om vervolgens toch met lege handen te staan.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Mooie loting. Liggen zeker mogelijkheden, al zijn ploegen van Mourinho ruk om tegen te spelen. Ze spelen je immers niet op een hoop en geven je echt het gevoel dat er kansen liggen, om vervolgens toch met lege handen te staan.
Yep, Mourinho is de grootste factor om op te zien tegen deze loting. AZ heeft gisteravond (tot mijn verbazing) nog laten zien dat je in principe niet bang hoeft te zijn tegen een Italiaanse ploeg, buiten Napoli. Maar Mourinho in de late fase in Europa is altijd zo gehaaid. Voordeel is dat Slot het nu een keer heeft meegemaakt en zijn ploeg er dus nog beter op kan voorbereiden. Ik zie zeker kansen, ook al is Roma voor mij wel licht favoriet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Max

Max

Administrator
Forumleiding
Ik ben vanaf vanochtend tot en met zondag ook 24/7 met Ajax bezig, eerlijk is eerlijk.

Dat is dan hooguit 24/3. Hetzelfde hier. Afgelopen week al dat geneuzel over de Klassieker lekker overgeslagen, Shakhtar was veel belangrijker. Gisterenavond ook gewoon lekker nagenieten van de overwinning. Vanmorgen begint het een beetje op te komen. Maar laatste twintig potten, één overwinning, twee gelijkspelen en zeventien nederlagen. Laatste keer niet verloren een jaar of acht geleden en de laatste overwinning achttien jaar geleden. Dus ik heb geen hoge verwachtingen. Ik dacht eerlijk gezegd dat we toch wat vaker gelijk hadden gespeeld in Amsterdam.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat is dan hooguit 24/3. Hetzelfde hier. Afgelopen week al dat geneuzel over de Klassieker lekker overgeslagen, Shakhtar was veel belangrijker. Gisterenavond ook gewoon lekker nagenieten van de overwinning. Vanmorgen begint het een beetje op te komen. Maar laatste twintig potten, één overwinning, twee gelijkspelen en zeventien nederlagen. Laatste keer niet verloren een jaar of acht geleden en de laatste overwinning achttien jaar geleden. Dus ik heb geen hoge verwachtingen. Ik dacht eerlijk gezegd dat we toch wat vaker gelijk hadden gespeeld in Amsterdam.
Heb vooral zin in zondag nu eigenlijk. Ik was voor gisteravond bang voor een soort sneeuwbaleffect, maar dat heb ik nu totaal niet meer. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat we nog buiten de top-2 gaan eindigen, dus dat betekent volgend seizoen sowieso Champions League voetbal. Een titel zou ik natuurlijk fantastisch vinden (understatement), maar met een kwartfinale Europa League, een halve finale beker en een tweede plek in de Eredivisie zou voor mij het seizoen al ontzettend geslaagd zijn. Ik ben de exodus van afgelopen zomer nog niet vergeten en zag dit daarom voorafgaand aan het seizoen als een opbouwjaar. Maar het is veel meer geworden dan dat. Dus kortom, geen make or brake meer voor mij, die wedstrijd zondag. Laat ze me maar nog een keer verrassen, dat zou geweldig zijn. Maar zo niet, geen ramp.
 

Abubakari

Well-known member
dus dat betekent volgend seizoen sowieso Champions League voetbal.
Als je onverhoopt tweede wordt wel eerst voorronde voor je de groepsfase in gaat.

Zou me trouwens niet verbazen mocht Feyenoord zondag winnen. Ajax geeft in topwedstrijden dit seizoen telkens niet thuis. Zag je in de EL ook weer. Hoofd in de wolken na een goeie serie in de eredivisie en dan hoogmoedig tegen een Feyenoord wat vrijwel niet verliest.
 

JMD

Well-known member
Als je onverhoopt tweede wordt wel eerst voorronde voor je de groepsfase in gaat.

Zou me trouwens niet verbazen mocht Feyenoord zondag winnen. Ajax geeft in topwedstrijden dit seizoen telkens niet thuis.
Eens, maar juist in de Kuip waren ze minstens gelijkwaardig aan Feyenoord en verwachtte iedereen ook een zege voor Feyenoord. Ik ben idd ook benieuwd naar zondag, en sowieso wordt het natuurlijk tijd voor Feyenoord om een keer te winnen bij Ajax, 17 seizoenen geleden voor het laatst, dat is topclub onwaardig.
 

Abubakari

Well-known member
We zullen het zien, Feyenoord de laatste wedstrijden in de competitie kreeg je ook het idee dat het binnenkort een keer mis zou gaan. Maar gister lieten ze dan weer zien dat ze er staan als het moet. Valt kortom weinig zinnigs over te zeggen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
We zullen het zien, Feyenoord de laatste wedstrijden in de competitie kreeg je ook het idee dat het binnenkort een keer mis zou gaan. Maar gister lieten ze dan weer zien dat ze er staan als het moet. Valt kortom weinig zinnigs over te zeggen.
Kan me voorstellen dat deze wedstrijd in Amsterdam als een grote test wordt gezien. Het sentiment is weliswaar volledig gedraaid onder Heitinga, maar objectief gezien waren alleen Twente-uit en de dubbele confrontatie met Union Berlin échte meetpunten. In Enschede ging het goed, in Berlijn een stuk minder. Het wordt super interessant om te zien of Ajax ook tegen een gelijkwaardiger team als Feyenoord zo dominant kan zijn als tegen de ploegen waar ze de laatste weken tegen hebben gespeeld. En het is ook een moment om te zien of die stabiliteit in de verdediging inderdaad is wedergekeerd. Ik sluit dat niet uit, net als dat jij niet uitsluit dat Feyenoord wint. Dat maakt het op voorhand al wel een hele interessante wedstijd. Ook buiten alle sentimenten is het een confrontatie om enorm naar uit te kijken.
 

Abubakari

Well-known member
Nou ja, wat vooral hoopgevend is dat ze in fases echt goed gespeeld hebben. Zondag bij Heerenveen was een dik half uur fantastisch, thuis tegen Sparta was erg goed, ze geven -mits geconcentreerd- ook een stuk minder weg en houden weer regelmatig de nul. Daar staat dan weer tegenover dat ze binnen wedstrijden soms ook ver terugvallen.
Ze hadden gewoon eerder afscheid moeten nemen van Schreuder, dan was je zeer waarschijnlijk met een voorsprong in de competitie aan de wedstrijd van zondag begonnen. Maar goed, dat hebben ze niet gedaan, blijft balen, al die innodig verprutste punten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Bijlow kan weer keepen, wat zeggen jullie? Doen of nog een keertje Wellenreuther?
Ik ben er op zich wel voorstander van dat Slot gewoon duidelijk is over wie de eerste keeper is en blijft. Ik twijfel alleen of deze superbelangrijke wedstrijd tegen AS Roma de wedstrijd is waarin ik hem zijn rentree laat maken. Lijkt me toch dat hij weer een beetje ritme op moet doen. En dan twijfel ik of dit nou de wedstrijd is om het risico te nemen dat hij nog niet helemaal scherp is. Zeker omdat Wellenreuther het de laatste weken goed heeft gedaan, dus het is ook niet van levensbelang dat Bijlow zo snel mogelijk terugkeert. Ik zou Bijlow tegen Cambuur terug in het elftal zetten en morgen met Wellenreuther beginnen.
 
Bovenaan