Feyenoord in Europa

JMD

Well-known member
Afgezien van het feit dat je niet meer in juli naar verre oorden moet om te spelen om de voorronde van de voorronde van de voorronde is het verder louter voordeel.
Klopt. Maar als dit niet was gebeurt had Feyenoord pas de laatste voorronde moeten spelen, die is ergens half augustus.
Eigenlijk begint alleen de winnaar van de playoffs komend seizoen heel vroeg, PSV en FC Twente beginnen in de 3e voorronde, en dat is begin augustus, dan is de competitie ook al zo goed als bezig, dus voor de voorbereiding maakt dat dan niet heel veel uit.

De Wolf

Well-known member
Dat heeft te maken omdat Nederland een sprong op de UEFA ranglijst heeft gemaakt. Komend seizoen speelt Nederland mee voor de plekken 5 tot 7 waarbij extra CL plekken beschikbaar komen.

JMD

Well-known member
Dat heeft te maken omdat Nederland een sprong op de UEFA ranglijst heeft gemaakt. Komend seizoen speelt Nederland mee voor de plekken 5 tot 7 waarbij extra CL plekken beschikbaar komen.
Ik weet het... Hoe die lijst zelf al 20 jaar handmatig bij in Excel... :p

Miramar

Well-known member
Klopt helemaal. Het is gewoon puur toeval dat uitgerekend de club die eerste reserve is voor een EL-groepsfase ticket ook de tegenstander is van AS Roma in de finale van de Conference League.
Hoe puur toeval is het? Dit gaat nooit meer gebeuren.

Mario

Well-known member
Tegenwoordig begin je in de zoveelste CL voorronde, en eindig je in de kwartfinale van de Conference League. Heb je het dan goed gedaan, door te overwinteren in Europa? 🤔

Miramar

Well-known member
Tegenwoordig begin je in de zoveelste CL voorronde, en eindig je in de kwartfinale van de Conference League. Heb je het dan goed gedaan, door te overwinteren in Europa?
Misschien, hoe tevreden is de club of trainer van die desbetreffende club? De conference League werd pas interessant toen er clubs bij de laatste acht zaten die wij allemaal kenden.

Abubakari

Well-known member
…terug hoeft te grijpen naar archeologische tijden om herinnerd te worden aan Europees succes…
Wie was ook weer die bejaarde op dit forum die er een boekje over schreef en terug bleef (en blijft) grijpen op die archeologische tijden?😀

Ik zal je het genoegen doen:
Wat is knapper, de halve finale CL halen door Real en Juventus uit te schakelen of de CoL finale halen?
Tenzij 2019 ook al archeologische tijd is natuurlijk.

ALenstra

Well-known member
Ik geef gewoon mijn mening. Prima prestatie van Ajax in 2019 maar ik vind de prestatie van Feyenoord beter.

Abubakari

Well-known member
Ik geef gewoon mijn mening. Prima prestatie van Ajax in 2019 maar ik vind de prestatie van Feyenoord beter.
Ik niet.

Maar het punt wat ik maak is dat je voor ander Europees succes niet terug hoeft naar archeologische tijden als het bereiken van een finale al genoeg is.

Abubakari

Well-known member
Geef nou maar gewoon aan dat Ajax het beste presteert anders blijft ie daar weer in hangen.
Nee hoor, ik moet bij jou alles altijd vijf keer uitleggen voor je het snapt:
CoL finale halen: Prima prestatie.
EL finale 2017 halen: niet archeologisch.

Abubakari

Well-known member
Bv had het over Europees succes. Dat was Feyenoord in 2002. Je mag er wel weer Ajax bijhalen maar dat was weer iets eerder
Als 2002 geen archeologische tijden zijn dan is 1995 dat ook niet.
Ik zou deze finale van Feyenoord trouwens best Europees succes durven noemen.
Maar het is maar net wat je definitie van Europees succes is.

Bovenaan