Festivals en concerten

Status
Niet open voor verdere reacties.

delmaestro

Well-known member
Onweer op Pinkpop 2014 oogde ook dreigend. Wat me destijds wel irriteerde was het opengetrokken blik vol zogenaamde kenners die overal riepen hoe onverantwoord het wel niet was van de organisatie om niet af te lasten en te evacueren, maar vrolijk te wachten en vervolgens Metallica het festival te laten hervatten.

De organisatie deed het enige juiste: de menigte bijeenhouden. Pinkpop wordt gehouden op een groot open veld, een voormalige renbaan. Dat gehele veld stond bol van de bliksemafleiders, elke mast, elk podium, en speakertoren is er mee uitgerust. Rondom het festivalterrein is het overal dicht bebost. Pinkpop besloot om iedereen op het terrein te houden, gehurkt in de massa, met overal een veilige afstand van ca. 50 meter tot de torens met bliksemafleiders. Ik wil niet weten wat er had kunnen gebeuren als ze in plaats daarvan ge?vacueerd hadden. 80.000 man de bossen in sturen zonder co?rdinatie, en dat noemen die frikandellenexperts verantwoord. Hulde aan de Pinkpop organisatie voor het juiste handelen, en het oproepen tot kalmte in plaats van paniek zaaien. Dat de lucht daarna optrok en Metallica waardig kon afsluiten, was een beloning daarvan.



Dat gezegd hebbende: vrijdag weer Pinkpop. Woehoe!
 

Janssen

Well-known member
Ik heb er verder geen verstand van maar meen me te herinneren dat de hoogte van een bliksemafleider gelijk is aan de diameter van de veilige zone er omheen.
Houdt dus in dat als zo'n ding 10 meter hoog is je alleen binnen een straal 5 meter ervan veilig bent. Dat moet je er heel wat neerzetten op zo'n veld.

Hoe dan ook is het bij dit soort dingen altijd achteraf makkelijk praten en kun je het toch nooit goed doen.
 

Joost

Well-known member
Onweer op Pinkpop 2014 oogde ook dreigend. Wat me destijds wel irriteerde was het opengetrokken blik vol zogenaamde kenners die overal riepen hoe onverantwoord het wel niet was van de organisatie om niet af te lasten en te evacueren, maar vrolijk te wachten en vervolgens Metallica het festival te laten hervatten.

De organisatie deed het enige juiste: de menigte bijeenhouden. Pinkpop wordt gehouden op een groot open veld, een voormalige renbaan. Dat gehele veld stond bol van de bliksemafleiders, elke mast, elk podium, en speakertoren is er mee uitgerust. Rondom het festivalterrein is het overal dicht bebost. Pinkpop besloot om iedereen op het terrein te houden, gehurkt in de massa, met overal een veilige afstand van ca. 50 meter tot de torens met bliksemafleiders. Ik wil niet weten wat er had kunnen gebeuren als ze in plaats daarvan ge?vacueerd hadden. 80.000 man de bossen in sturen zonder co?rdinatie, en dat noemen die frikandellenexperts verantwoord. Hulde aan de Pinkpop organisatie voor het juiste handelen, en het oproepen tot kalmte in plaats van paniek zaaien. Dat de lucht daarna optrok en Metallica waardig kon afsluiten, was een beloning daarvan.

Dat gezegd hebbende: vrijdag weer Pinkpop. Woehoe!

Aan 1 zijde ligt een berg en is bebossing, aan de andere zijde ligt een woonwijk.

Het grote probleem met zulke hoeveelheden mensen op zo'n stuk is dat het onmogelijk is om al die mensen te evacueren. Je kunt ze wel de straat op sturen maar daar schiet je weinig mee op. Er zijn rond het terrein ook maar weinig opvangplekken. Sporthal Strijthagen ligt op het campingterrein naast het festivalterrein en de hal van Snowworld kan ook best wat mensen hebben. Verderop ligt er nog een behoorlijke hal waar mensen kunnen schuilen. Het evacueren van zoveel mensen kost ook nog een hele hoop tijd. Afgelopen jaar stonden we bij de slotact halverwege het terrein en duurde het een minuut of 20 voordat we voorbij de poort waren.
 

Joost

Well-known member
Jan Smeets opent Pinkpop door iedereen even welkom te heten in de beste toeristische regio ter wereld.:duim:
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ghost kan niet optreden wegens vocale problemen. De Staat gaat ze vervangen.
 

Janssen

Well-known member
Ja als ik met 20 pinten op naar de Ikea ga op zaterdagmiddag heb je ook kans dat het meevalt.
 

Batigoal

Well-known member
Doe Maar en met name Henny Vrienten heb ik links laten liggen, maar Rammstein was wel heel gaaf om eindelijk eens te zien. Bazart, De Staat en Nothing But Thieves speelden ook prima. Jammer alleen dat die laatste 2 tegenover elkaar stonden gepland. Verder droog dus uitstekende dag.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan