Festivals en concerten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abubakari

Well-known member
Spidergawd, daar moet je als hipster een snor en dood hardrock haar bij hebben?
Of bestaan zulke heavies alleen nog in NO Friesland en is de heavy tegenwoordig ook voorzien van een pelle kapsel, een dikke bril en een baardje?
Hoe dan ook, ondanks de Motorpsycho link vind ik niks aan Spidergawd. Volgende Vera show voor mij is King Gizzard and The Wizard Lizard.
 
G

Gast

Guest
Wt een haat allemaal weer. Ik heb geen idee hoe je eruit moet zien voor een prima potje energieke rock. Ik heb daar eigenlijk ook totaal geen interesse in, de mode-hooks van mede-publiek. En de heavies uit Friesland ken ik ook niet, ik ben Leeuwarden ontvlucht toen daar ineens een techno-hype aan kwam waaien.

Enne, King Gizzard, is dat live harder dan op album? En dan bedoel ik zeg maar stukken harder?
 

Abubakari

Well-known member
Haat? Vriendelijke vragen, meer zijn het niet.
Ik vind Spidergawd belegen 70's hardrock spelen, maar als je ervan houdt zou het natuurlijk ook best als energieke rock kunnen klinken.

Live rockt het wel wat meer, tenminste daar lag de vorige keer de nadruk wel op. Stukken harder is het uiteraard niet.
Maar het is sowieso een band die vrij divers is in hun nummers.

Ik heb even voor je terug gekeken wat ik er vorige keer over schreef:
Met de eerste 4 nummers van die plaat werd het concert ook afgetrapt.
Het kwartet “I’m in your Mind, I’m not in your Mind, Cellophane en I’m in your mind fuzz” bleek de opmaat voor een show waarin de nadruk lag op vet rocken. Dat wil ook wel met twee drummers, vier gitaristen, een mondharmonica, een dwarsfluit, toetsen en drie tot vier zangers.
Dik anderhalf uur spelend werd het een dwarsdoorsnede van het oeuvre van KG&TLW, de nadruk lag dus op hard psychedelisch rocken al werd zo nu en dan ook wel even gas terug genomen. En als je een goed concert dan nog afsluit met twee (enthousiast onthaalde) Stooges covers, te weten I wanna be your Dog en TV Eye, dan is er toch verdomd weinig mis met een avondje King Gizzard and the Wizard Lizard.
 
G

Gast

Guest
Oke, de Stooges cover trekt mij ruimschoots over de streep. Kaartje Motorpsycho trouwens ook alvast maar aangeschaft, gaat mij niet gebeuren dat die ineens uitverkocht blijkt te zijn.

Heb je gister trouwens Show me the Body gezien? Kwam er vanmorgen achter... zal je altijd zien.
 

Janssen

Well-known member
McCartney dus voor Pinkpop en Werchter. Moet name bij de laatste moet een hoop misgegaan zijn met andere acts anders kan ik die noodgreep niet verklaren.
 

Joost

Well-known member
McCartney dus voor Pinkpop en Werchter. Moet name bij de laatste moet een hoop misgegaan zijn met andere acts anders kan ik die noodgreep niet verklaren.

En Doe Maar...

Ik vrees dat het weer een chaotische kaartverkoop wordt zaterdag.
 

Janssen

Well-known member
Met de nieuwe prijzen is Werchter 41 euro duurder t.o.v. Pinkpop en daar krijg je dan een volledige dag extra bij. Daar schiet Mojo zichzelf toch lekker in de voet.
 

Joost

Well-known member
Met de nieuwe prijzen is Werchter 41 euro duurder t.o.v. Pinkpop en daar krijg je dan een volledige dag extra bij. Daar schiet Mojo zichzelf toch lekker in de voet.

En nog gratis OV in Belgi? ook.
Maar bij Werchter is de camping dan weer niet inbegrepen en bij Pinkpop wel.

Het is nog steeds een flink bedrag (195 voor een combiticket) maar in vergelijking met een los ticket voor een concert echt een schijntje.
 

Abubakari

Well-known member
Oke, de Stooges cover trekt mij ruimschoots over de streep. Kaartje Motorpsycho trouwens ook alvast maar aangeschaft, gaat mij niet gebeuren dat die ineens uitverkocht blijkt te zijn.

Heb je gister trouwens Show me the Body gezien? Kwam er vanmorgen achter... zal je altijd zien.

Motorpsycho ga ik missen dan ben ik de stad uit. Kan een keer gebeuren, er is geen band die ik zo vaak gezien heb. Maar goed, anders was i zeker wel weer gegaan.

Show me the Body heb ik niet gezien. Ben sowieso niet zo'n fan van de kelderbarshows. Vol & zweterig niet mijn ding. Baal nog steeds dat Destruction Unit in de leder was en niet in de grote zaal. Al hoorde ik later dat het geluid bij andere shows ook slecht was.
 

de waan

Well-known member
Hoe is de nieuwe plaat van Motorpsycho? Ik zag alweer nummers van 17 minuten, dat klinkt als Heavy Metal Fruit deel zoveel.
 
G

Gast

Guest
Ik ben enigszins gekleurd in dat oordeel, maar ik vind het weer fijn. Was niet zo heel enthousiast over de voorgaande twee, maar deze heeft veel meer schwung. Niet dat het rockt als 'vanouds', hij is vrij ingetogen eigenlijk, maar waar de vorige wat stuurloos was is deze dat dan weer niet.
 

Abubakari

Well-known member
Hoe is de nieuwe plaat van Motorpsycho? Ik zag alweer nummers van 17 minuten, dat klinkt als Heavy Metal Fruit deel zoveel.

Nog niet eens gehoord. Luister ik MP dan luister ik vaak de platen t/m it's a Love Cult en die met Jaga Jazzist, in the Fishtank. Die nieuwere heb ik wel, maar die luister ik vrijwel nooit.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Klote keuzes... Ik wilde eigenlijk de zondag naar Pinkpop, maar nu is de zaterdag opeens ook heel interessant. Een weekend vind ik wat veel, omdat ik de week erna ook al naar Graspop ga. En bovendien trekt de vrijdag me totaal niet. Effe afwachten wat de zondag gaat doen...
 

Joost

Well-known member
Je kunt toch ook pas op zaterdag gaan en de vrijdag overslaan?

Of je komt heel laat en pikt wel nog RHCP mee.
 

Joost

Well-known member
Cbac4ltWIAItY1u.png

Cbaj8rKW4AA1TQq.png:large

Cban47EWIAA5jbp.png:large
 

Janssen

Well-known member
Elke jaar denk je dat het echt niet meer slechter kan, doen ze het toch.

All Time Low op de affiche is alles zeggend. Ze weten het dus zelf ook.
 

Joost

Well-known member
Vorige jaren was ik het niet helemaal met je eens Janssen maar dit is echt heel mager. Ik ken 75% van de namen niet eens...
 

DeftonesJP

New member
Waarom staat Puscifer zo groot op het affiche? Ik ben best wel fan van Tool maar ik heb Puscifer nog nooit geluisterd, waarom zou 'het grote publiek' dit dan wel moeten kennen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan