Festivals en concerten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Janssen

Well-known member
Dan ben ik op zo'n avond 100 euro kwijt en heb ik nog niet eens gegeten en gedronken. Voor dat bedrag kan ik drie dagen naar BKS.
 

Balderas

New member
Ik dacht iets van € 52,- inclusief reserveringskosten en alles. Belachelijk duur dus maar je moet wat want ze komen zelden deze kant op.

Als je het in verhouding zet met Muse en Pearl Jam is het inderdaad redelijk aan de prijs. Maar ik zou het er niet voor laten, heb ook nog even over nagedacht om heen te gaan maar dan had ik zeer waarschijnlijk ook een echtscheiding aan kunnen vragen...

Vorig jaar heb ik wel € 98,- uitgegeven aan een kaartje voor Fleetwood Max, dat vond ik eigenlijk iets te gortig, maar ja dat was waarschijnlijk ook de laatste keer dat ik ze live heb kunnen zien in deze bezetting.
 

de waan

Well-known member
Dan weet je ook in ieder geval bij voorbaat dat je waar voor je geld krijgt.

Ik vind een euro of 30 normaal gesproken ook wel zo'n beetje de max of het moet wel iets heel bijzonders zijn.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Wauw, wat een bedragen. Ik heb ooit eens €150,- all-in betaald voor een week Wacken Open Air (incl camping en toeslagen). Maar verder nooit meer dan 25 euro.
 

Batigoal

Well-known member
Kaartjes voor losse concerten zijn de laatste jaren veel duurder geworden heb ik het idee, maar zolang men komt kunnen ze vragen natuurlijk. Met de komst van de Ziggo Dome is die ontwikkeling doorgezet. Als met alle respect bands als Kensington al Ziggo Dome kunnen uitverkopen, dan ga je steeds een categorie bands lager om nog betaalbare kaarten te scoren.
 

Abubakari

Well-known member
Blij dat ik vooral naar bands ga die niet denken dat ze Jezus zijn. De beste band van 2015 heb ik zelfs voor nop gezien:
Mike Krol geeft zaterdag 31 oktober een nachtconcert in VERA in Groningen.
Bij Merge Records verscheen eind augustus ‘Turkey’, Mike Krols derde album. Net als zijn vorige 2, in eigen beheer uitgebrachte, albums duurt dit album slechts 18 minuten.
De deuren van de poptempel gaan om 23.00 uur open, het concert begin om 00.30 uur. Entree: gratis (+ maandkaart).
 

DeftonesJP

New member
Kaartjes voor losse concerten zijn de laatste jaren veel duurder geworden heb ik het idee, maar zolang men komt kunnen ze vragen natuurlijk. Met de komst van de Ziggo Dome is die ontwikkeling doorgezet. Als met alle respect bands als Kensington al Ziggo Dome kunnen uitverkopen, dan ga je steeds een categorie bands lager om nog betaalbare kaarten te scoren.

Klopt daar verbaas ik me ook over. Ik sta zelf ook veel liever voor € 15,- in Tivoli de Helling bij een bak herrie maar dit keer wilde ik een uitzondering maken. Het is heel naar fenomeen dat ze bands tegenwoordig groot boeken en het nog uitverkopen ook. Foals stond bijvoorbeeld in 2013 op Werchter in een tent. Dat concert was echt super. Nu verkopen ze de HMH uit omdat ze een 3FM hitje te pakken hebben. Ik gun die gasten het succes maar wat je al zegt, bands die je over vijf jaar gratis ziet op de markt in Gouda verkopen op dit moment gewoon de Ziggo Dome uit. Je zou toch zeggen dat ze te hard gaan en hun eigen achterban verzadigen.
 

Batigoal

Well-known member
Klopt daar verbaas ik me ook over. Ik sta zelf ook veel liever voor € 15,- in Tivoli de Helling bij een bak herrie maar dit keer wilde ik een uitzondering maken. Het is heel naar fenomeen dat ze bands tegenwoordig groot boeken en het nog uitverkopen ook. Foals stond bijvoorbeeld in 2013 op Werchter in een tent. Dat concert was echt super. Nu verkopen ze de HMH uit omdat ze een 3FM hitje te pakken hebben. Ik gun die gasten het succes maar wat je al zegt, bands die je over vijf jaar gratis ziet op de markt in Gouda verkopen op dit moment gewoon de Ziggo Dome uit. Je zou toch zeggen dat ze te hard gaan en hun eigen achterban verzadigen.

De industrie holt zichzelf ook uit. Met de komst van de Ziggo Dome gaan bijvoorbeeld de HMH en Gelredome als podium achteruit. De bands die nu eigenlijk qua act en naam te klein zouden moeten zijn voor de Ziggo Dome stonden voorheen uitverkocht in ??n van de iets kleinere zalen. Nu komen daar mindere acts die een zaal uitverkopen, waardoor je een sneeuwbaleffect krijgt van dalende inkomsten en straks alleen mini-zaaltjes en een groot podium als Ziggo Dome over houdt, omdat de segmenten daar tusenin te weinig verdienen om overeind te blijven.
 

inhethoekje

Active member
ja ok maar dat doe je toch ook geen 5 keer per jaar?

Nee, of er er moet in 1 jaar opeens een paar topbands naar Nederland komen maar dat is meestal niet het geval.

BV;

Stones
Neil Young
Pink Floyd
Pearl Jam en bv nog een band als Metallica, of Bruce Springsteen
Dan loopt het wel erg op.
 
G

Gast

Guest
dEUS kwam een maandje terug voor €35,- (oid) een akoestische show doen in de Oosterpoort. Sfeerloze put, akoestisch ?n €35? Mehhhhhhh.
 

Makanaky

Well-known member
Flying Horseman voor 9 eurootjes gisteravond en andere artiesten moeten echt van goeden huize komen om dit te overtreffen dit jaar. Ziek goed voor de prijs van 3 biertjes.
 

Janssen

Well-known member
Roskilde heeft Radiohead niet, Rock Werchter dus ook niet en dat duidt voor 99,9% op zaalshows aan het einde van het jaar (of het moet heel raar lopen en ze staan op Pukkelpop/Lowlands).

Ik zet dus in op Ziggo Dome/Sportpaleis/Lanxess Arena ergens in de herfst.

Jottem!
 

Jozsef

New member
En dan het voorjaar erop Pearl Jam eindelijk weer eens (sinds 2000) op Pinkpop? Het is dan namelijk exact 25 jaar na de moeder aller liveconcerten. Ik zie 't er wel van komen, zeker nu ze dit jaar Europa overslaan. Fingers crossed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan