FC Utrecht Transfertopic

G

Gast

Guest
URBY EMANUELSON SLUIT AAN BIJ TRAININGSKAMP IN OOSTENRIJK

2 juli 2017
Ervaren multifunctionele speler traint mee met FC in Kirchdorf

Urby Emanuelson sluit vanavond in Oostenrijk aan bij het trainingskamp van FC Utrecht. De 31-jarige Amsterdammer zocht een goede ploeg om de conditie op peil te houden en heeft deze gevonden in de formatie van trainer/coach Erik ten Hag.

Emanuelson zit momenteel zonder team, nadat het ??njarige contract met zijn meest recente werkgever Sheffield Wednesday ten einde kwam. “Dat Emanuelson voetbalkwaliteiten heeft staat buiten kijf,” aldus Ten Hag. “Wij bieden hem dus graag dit podium, dat heeft voor beide partijen een meerwaarde. De komst geeft ons de mogelijkheid om elkaar beter te leren kennen en van daaruit eventuele verdere mogelijkheden te onderzoeken.”

De internationaal gelauwerde speler kwam naast het Engelse Sheffield onder andere uit voor Ajax, AC Milan, Fulham, AS Roma, Atalanta Bergamo en Hellas Verona. Ook kwam Emanuelson uit voor het Nederlands elftal.


Iemand deze speler nog op de voet gevolgd de afgelopen jaren?
 

Pascallovic

Well-known member
Laatste keer dat ie echt veel speelde was 3 jaar geleden bij AC Milan. Daarna nooit echt veel gespeeld en dat had niks met blessures te maken. Zelfs bij Sheffield Wednesday stond ie er nooit in of mocht ie invallen. Dus echt een gok.
 
G

Gast

Guest
Braafheid heeft idd met een jaar verlengd. Dat vind ik een risico aangezien zijn leeftijd en zware blessure van vorig jaar.

Wat betreft Emanuelson: ik heb mn twijfels bij deze speler. Vond het in zijn ajax tijd al een manusje van alles die niet uitblonk op een specifieke positie en tel daarbij op de weinige speelminuten in de laatste seizoenen.
Daarentegen: hij loopt enkel mee en ik heb de afgelopen seizoenen vertrouwen gekregen in de technische staf die uiteindelijk beslissen of ze verder willen met deze speler..
 
G

Gast

Guest
Afgelopen juni 31 geworden. Zou toch 3 a 4 jaar mee moeten kunnen

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
 
G

Gast

Guest
Dario Dumic schijnbaar onderweg fcu.Eindelijk de gewenste defensieve versterking.

Nog NEC fans hier met een oordeel over hem?
Wat mij voor de geest komt: goede duelkracht, Goede kopper en een beer van een gast. Hoe is ie aan de bal?

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Emanuelson heeft al heel lang niet meer op niveau gespeeld en ik vind Dumic kwetsbaar met ruimte in zijn rug.

Op papier lijken dit mooie aanwinsten, maar ik heb mijn twijfels.
 

Pascallovic

Well-known member
Urby is een gok en bij NEC vond ik er niemand echt bovenuit steken. Kardioglu raakte nog weleens een leuke bal tijdens een invalbeurt, maar dat was het ook wel.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dumic zou 700.000 moeten kosten, wat kan oplopen naar 1 miljoen. Da's best veel.
 
G

Gast

Guest
Emanuelson heeft al heel lang niet meer op niveau gespeeld en ik vind Dumic kwetsbaar met ruimte in zijn rug.

Op papier lijken dit mooie aanwinsten, maar ik heb mijn twijfels.

Emanuelson roept bij mij ook twijfels op. Dumic lijkt mij zo een goede aankoop, bijna iedere verdediger met die lengte is kwetsbaar met ruimte in de rug
 

Batigoal

Well-known member
Dumic zou 700.000 moeten kosten, wat kan oplopen naar 1 miljoen. Da's best veel.

Bij NEC doorlopend contract, sterkhouder en international. Het is geen topper, maar Dumic vond ik nog ??n van de weinigen afgelopen seizoen die makkelijk mee kon in de Eredivisie.

Emanuelson is best leuk om weer in de Eredivisie te zien alleen vraag ik me wel af voor welke positie hij dan is gehaald.
 

Abubakari

Well-known member
Dumic was vorig seizoen ook direct betrokken bij 8 goals (4 goals + 4 assists). Ook altijd handig.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dumic was vorig seizoen ook direct betrokken bij 8 goals (4 goals + 4 assists). Ook altijd handig.

5 goals volgens transfermarkt.de. Alle 5 voor de winterstop trouwens, toen NEC nog wel aardig draaide. En de helft van de assists waren tegen Heerenveen op speeldag 34. Maar goed, 700.000 tot 1.000.000, ik begrijp waarom Heerenveen nee zei.
 

Abubakari

Well-known member
Vijf goals zelfs.

Ik begrijp de reacties van PES5 en Satyr nu opeens wat beter. Was een prima versterking geweest voor Heerenveen. Zuur dat ie voor Utrecht heeft gekozen.
 
Bovenaan