FC Utrecht Transfertopic

Batigoal

Well-known member
Ondanks alles kwam FC Utrecht toch nog een middenvelder te kort en dus halen ze Can Bozdogan (21) van Schalke, huur met optie tot koop. Die stond een paar jaar geleden wel bekend als groot talent, dus dat is wel leuk om die in de Eredivisie te gaan zien.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Eindelijk middenvelders! FC Utrecht is schijnbaar met Toornstra en Hoedemaker bezig.
 

Bernardo

Well-known member
Verbaasd me echt dat Hoedemakers nog zolang bij ons heeft gespeeld, veruit onze belangrijkste speler. Had al verwacht dat er eerder veel meer interesse zou zijn vanuit de Eredivisie. Baal alleen dat het weer zo laat in de transferperiode gebeurd.

Reon Boeringa
@reonboeringa
SC Cambuur is op de hoogte van de belangstelling van FC Utrecht voor Mees Hoedemakers, zoals door de Telegraaf gemeld. De club gaat zich morgen beraden op een standpunt over deze mogelijke transfer. Hoedemakers ligt nog tot 2023 vast en verlenging is momenteel niet aan de orde.

Reon Boeringa
@reonboeringa
maar het standpunt kan ook zijn: te belangrijk om te verkopen. Morgen intern overleg. Is vandaag pas gaan spelen.

Benieuwd wat Cambuur gaat, snap dat ze in dubio zitten in misschien wel het belangrijkste seizoen in de clubhistorie met het nieuwe stadion op komst.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Tsja, kunnen ze een gratis transfer eind dit seizoen veroorloven, of is er geld nodig? Ik bedoel, voor 2 ton zou ik 'm lekker in Leeuwarden houden
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hoe verhouden de kwaliteiten van Hoedemakers zich tot die van Zerrouki? Qua leeftijd en ervaring ontlopen ze elkaar niet echt, maar Hoedemakers is wel een stuk goedkoper op te halen uiteraard mede door het kortlopende contract. Jamel zat eerder al te kijken voor de vergelijking met Reijnders, toevalligerwijs ook van die leeftijd en met eveneens vergelijkbare ervaring, maar met een langdurig contract.
 

Pascallovic

Well-known member
Als Mees Hoedemaker het verschil is tussen degraderen of erin blijven is 1 miljoen natuurlijk wel karig voor Cambuur en kan ik mij voorstellen dat ze hem liever aan zijn contract houden.

Goede voetballer en zeker iemand die bij Utrecht een goede volgende stap zou kunnen maken. Denk dat Feyenoord nog wel net iets te hoog gegrepen is voor nu en dat een tussenstap beter zou zijn.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat hou je inderdaad altijd. In het eerste divisie moeras belanden, dat is veel kostbaarder. Normaal gesproken moet je een evenwicht vinden tussen een speler wat gunnen voor het profiel springplank en je sportieve prestaties waarborgen. In dit geval staat er een transfervrij vertrek tegenover, dus dan valt er als speler wellicht beter mee te leven.

Het is FC Utrecht met hun tien middenvelders, dus die kunnen wellicht ook nog een goede een jaarlang ter beschikking stellen.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hoe verhouden de kwaliteiten van Hoedemakers zich tot die van Zerrouki? Qua leeftijd en ervaring ontlopen ze elkaar niet echt, maar Hoedemakers is wel een stuk goedkoper op te halen uiteraard mede door het kortlopende contract. Jamel zat eerder al te kijken voor de vergelijking met Reijnders, toevalligerwijs ook van die leeftijd en met eveneens vergelijkbare ervaring, maar met een langdurig contract.
Hoedemakers is een prima speler voor Cambuur, maar voor Feyenoord (of Twente, of Utrecht) niet goed genoeg.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hoedemakers is een prima speler voor Cambuur, maar voor Feyenoord (of Twente, of Utrecht) niet goed genoeg.

Schijnbaar denken FC Twente en FC Utrecht er anders over. Ik kijk te weinig voetbal buiten Feyenoord om om echt een oordeel te kunnen vellen over Zerrouki, Hoedemakers en Reijnders die allen al 24 jaar zijn. Of een Wieffer die twee jaar jonger is en die we zelf al hebben binnengehengeld voor veel minder dan de eerder genoemden moeten kosten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Cambuur vindt een afdaling naar het KKD moeras voorkomen belangrijker dan cashen voor Hoedemakers. Ook met Hoedemakers loopt Cambuur natuurlijk wel gevaar, maar geen onbegrijpelijke beslissing.
 
Bovenaan