FC Twente nieuws

Atreides

Well-known member
Ze zijn een verplichting aangegaan richting de eredivisieclubs om de komende jaren compensatie te betalen voor het onterecht ontvangen van hoge TV-gelden. Door de degradatie is dat een jaartje bevroren. Nu kunnen ze weer fijn gaan betalen.

Als dat de afspraak is ben ik ontzettend voor.
FC Twente heeft ??n keer een bedrag van bijna 500.000 euro afgestaan aan de clubs. Supporters van de bezoekende ploegen mochten ook een seizoen gratis het uitvak van de Grolsch Veste in. Twente zou ook over het net afgelopen seizoen en de komende voetbaljaargang steeds bijna 500.000 euro betalen, maar na de degradatie naar de Jupiler League wil de club van die regeling af. De Tukkers hebben dat in een brief laten weten aan de eredivisieclubs. Volgens Twente is de compensatieregeling in 2016 onder grote druk tot stand gekomen en niet rechtsgeldig
.

Deze dus. Lekker handhaven en in 2019/2020 en 2020/2021 500.000 + 400.000 betalen. De wettelijke rente over 2018/2019 uitkeren zou ook wel gepast zijn als gebaar.

Maar jij kan vast uitleggen waarom dat opeens niet meer hoeft.

Ik kan overal wel argumenten voor verzinnen. Betekent niet dat ik er altijd zin in heb.

Mooi, we staan ook in DVK weer op de juiste plek.
Nu kan Ted ook weer aan het werk. 5 tot 10 spelers zullen mogen blijven; de rest zal vervangen moeten worden (niet eredivisie-waardig of worden weer opge?ist na huurperiode door clubs).
Ted heeft er in ieder geval dit keer ruim de tijd voor.

Wappert de Spaanse vlag volgend jaar weer fier boven de Grolsche Veste?

Batigoal

Well-known member
Ik lees nog wel eens dat de regio ook moet bijdragen.Al moet ik toegeven dat die geluiden niet van DVK komen.

Kun je dat concreter maken? Ik heb namelijk niet zo iets voorbij zien komen.

Schandalig voorbeeld is natuurlijk Schenk die nog nadat hij gepresenteerd wordt bij Sparta met een duurder contract wordt weggehaald. Assaidi die een vorstelijk Eredivisie subtopper-salaris had die ze opeens w?l konden behouden ondanks eerdere berichten. Een blik Spanjaarden die het merendeel van de clubs in Nederland niet eens kan betalen.

Na de degradatie zouden ze zichzelf zogenaamd verbeteren. Om een paar maanden later te huilen dat ze weer acuut geld nodig hadden anders zouden ze failliet gaan. De gemeente in een wurggreep houdend door aan te geven dat ze de eerder verstrekte lening toch niet zouden terugbetalen als ze nu niet over de brug zouden komen. Ondertussen werkten ze met een voor Eerste Divisie-begrippen historisch groot spelersbudget en begroting. Je zou ook kunnen denken als je jezelf ?cht zou willen beteren dat je je budgetten en uitgaven daarop aanpast. Hebben genoeg andere clubs in het verleden ook moeten doen toen ze in een penibele situatie zaten.

En de supporters gaan vrolijk mee in dat huilgedrag. Gelukkig hebben ze met Munsterman een universele zondebok aan wie ze alle schuld kunnen geven. Het zit de Twente-supporter namelijk niet in de genen om eens de hand in eigen boezem te steken en kritisch te zijn op de eigen club.

Max

Administrator
Forumleiding
FC Twente nieuws

Je komt zelf tot de conclusie dat FC Twente weer mag gaan betalen. Mooi!

Verder eens met Batigoal.

Atreides

Well-known member
Schandalig voorbeeld is natuurlijk Schenk die nog nadat hij gepresenteerd wordt bij Sparta met een duurder contract wordt weggehaald. Assaidi die een vorstelijk Eredivisie subtopper-salaris had die ze opeens w?l konden behouden ondanks eerdere berichten. Een blik Spanjaarden die het merendeel van de clubs in Nederland niet eens kan betalen.

Allereerst dank voor je reactie.

Goede punten. Met name Schenk is storend aangezien hij ?n is weggekaapt ?n niet echt veel speelt.

Na de degradatie zouden ze zichzelf zogenaamd verbeteren. Om een paar maanden later te huilen dat ze weer acuut geld nodig hadden anders zouden ze failliet gaan.

Was toch ook zo? Zo ja, is het ook geen huilen. Leeuwendeel is sowieso betaald door sympathisanten van de Tukkers.

De gemeente in een wurggreep houdend door aan te geven dat ze de eerder verstrekte lening toch niet zouden terugbetalen als ze nu niet over de brug zouden komen

Zo werkt het nu eenmaal als je failliet gaat. Ik heb de uitlatingen verder niet gezien maar hoop wel dat ze de rudimentaire intelligentie hebben gehad om alle stakeholders op genoemde feiten te wijzen. Die gemeente heeft zichzelf eerder al in de wurggreep gelegd.

Sowieso altijd een klassiek probleempje van overheden met betaald voetbalclubs.

Ondertussen werkten ze met een voor Eerste Divisie-begrippen historisch groot spelersbudget en begroting. Je zou ook kunnen denken als je jezelf ?cht zou willen beteren dat je je budgetten en uitgaven daarop aanpast.

Twente is totaal niet levensvatbaar in de eerste divisie op lange termijn. Dan moet je misschien net wat meer geld uitgeven als dat je eigenlijk zou willen. Lijkt me ook de klassieke catch 22. Misschien wil je wel veel bezuinigen, maar teveel bezuinigen leid tot een gratis garantie dat je nooit alles kunt terugbetalen.

N.B. wat ik overigens niet snap is dat de gemeente een deel heeft kwijtgescholden. Niet ongebruikelijk, maar daar zou ik nooit voor kiezen.

Hebben genoeg andere clubs in het verleden ook moeten doen toen ze in een penibele situatie zaten

Sparta is samen met NEC en Roda misschien net zo groot als Twente. Maar misschien ook wel niet. Ergo: appels en peren.

En de supporters gaan vrolijk mee in dat huilgedrag. Gelukkig hebben ze met Munsterman een universele zondebok aan wie ze alle schuld kunnen geven. Het zit de Twente-supporter namelijk niet in de genen om eens de hand in eigen boezem te steken en kritisch te zijn op de eigen club

In de genen nog wel. Records in de eerste divisie leken me juist een teken van 'kop d'r veur' zoals Erka zou zeggen.

Je komt zelf tot de conclusie dat FC Twente weer mag gaan betalen. Mooi!

Zo zie je maar dat de promotie van Twente alleen maar winnaars kent. :duim:

erka

Well-known member
Zojuist in het NOS Journaal

"Een zucht van oplichting ging gisteren door Twente"
"Uhh, verlichting moet dat denk ik zijn"

erka

Well-known member
Geld zat om tussendoor de trainer te ontslaan, ook al is ie kampioen geworden. Fred Rutten moet natuurlijk een plekje krijgen. Fredje doet het vast ook niet voor een minimumloon. Kortom: wat is het toch een kutclub. Ik sluit me aan bij MWLC, ik hoop dat ze direct weer degraderen.

Atreides

Well-known member
Geld zat om tussendoor de trainer te ontslaan, ook al is ie kampioen geworden. Fred Rutten moet natuurlijk een plekje krijgen. Fredje doet het vast ook niet voor een minimumloon. Kortom: wat is het toch een kutclub. Ik sluit me aan bij MWLC, ik hoop dat ze direct weer degraderen.

Los van het sentiment, dat zou toch een hele logische beslissing zijn om een niet functionerende trainer te vervangen door ??n die op het niveau van Fc Twente altijd fantastisch heeft gepresteerd?

erka

Well-known member
Los van het sentiment, dat zou toch een hele logische beslissing zijn om een niet functionerende trainer te vervangen door ??n die op het niveau van Fc Twente altijd fantastisch heeft gepresteerd?

Nou, blijkbaar heeft hij het hele jaar goed gefunctioneerd en nu ineens niet meer.

Pascallovic

Well-known member
Ik verwacht dat ze gewoon een transfersom gaan betalen om een andere trainer bij een concurrent los te weken. Maurice Steijn bijvoorbeeld.

Abubakari

Well-known member
Dat is klein denken Pascallo. Daar doen ze bij Twente niet aan. De gemeente weer even lief aankijken en Ten Hag halen. Schulden zijn voor later zorg.

Bovenaan